بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

کمپرسورهای بادی

کمپرسورهای بادی

استفاده از کمپرسور بادی از زمان پیدایش انسان های نخستین و یا اگر بهتر بگوییم پس از کشف آتش توسط انسان کاربرد داشته است. همان هوای فشرده ای که انسان اولیه بادمیدن به کنده های نیم سوزی که براثر صاعقه بوجود آمده بود ، آتش را روشن نگه می داشت. اولین کمپرسور بادی خدادادی نیز، متعلق به انسان است که قادر است  100 لیتر را در هر دقیقه با فشاری معادل 0.08-0.02 بار ایجاد کند. اما کپرسورهای بادی امروزی نیز، یکی از ابزارهای تاثیرگذار و پرکاربرد در دنیای صنعت، محسوب می شوند. کمپرسورهای بادی ، همانطور که از نامشان بر می آید، از سری ابزارهای بادی محسوب می شوند. ابزارهای بادی، بسیار قدرتمند بوده و به وسیله هوای فشرده شده ای کار می کنند که توسط کمپرسورهوا تولید می‌شود. قابل توجه است که کمپرسورها به کمک یک موتور پنوماتیکی که هوای فشرده شده را به کار و حرکت وا می دارد، کار می کنند. کمپرسورها امروزه، در اکثر صنایع کاربرد دارند، از لوازم خانگی پر مصرف همچون جارو برقی، یخچال و کولر گازی گرفته تا صنایع پر اهمیتی همچون پتروشیمی، معادن، صنعت خودروسازی، حمل و نقل و حتی صنایع دفاعی...

انتخاب کمپرسور بادی

کمپرسورهای بادی ، در حجم و انواع مختلفی تولید می شوند که در خرید محصول، انتخاب نوع و حجم، بسیار حائز اهمیت است. می بایست، میزان مصرف خود را مشخص کرده و مخزنی با همان گنجایش تهیه فرمایید. کمپرسورهایی که، حجمشان، با میزان کاری که ابزار بادی از کمپرسور می کشد همسو نباشد، موجب وارد شدن فشار دائمی به قسمت موتورشده و نتیجتا، موجب استهلاک محصول و حتی اتلاف انرژی خواهد شد.

کمپرسورهای بادی ، در انواع و اندازه‌های مختلفی تولید شده و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. حجم و مخزن این دستگاه ها نیز متفاوت است. از 10 لیتر تا 80 لیتر و حتی از 100 لیتر تا 1200 لیتر وجود دارد که بر اساس کاربرد کاربر انتخاب می شوند. شرکت بازرگانی جهان ابزار، برندهای مختلفی از این ابزار پر کاربرد را پوشش داده است. از آن جمله می توان به برندهای نووا، کنزاکس، ای پی ان، تانوس و ... اشاره کرد.

 

عملکرد کمپرسور گازی به چه صورت است؟

کمپرسور گاز، قادر است تا گازهای تراکم پذیر را متراکم سازد. گازهای طبیعی، اکسیژن، نیتروژن، و حتی گازهای صنعتی نیز می توانند تراکم پذیر باشند. می تواند در چند مرحله، عملکرد ساده ولی پر اهمیت این وسیله را شرح داد:

-هوا،  به درون کمپرسور مکیده شده و متراکم می شود.
-هوا، پس از متراکم شدن با فشار بالا، به سمت بیرون هجوم برده و آزاد می شود.
-آزاد شدن هوا، موجوب ایجاد یک انرژی جنبشی می شود.
همین انرژی را در ابزارهای بادی به منظور های متفاوت می توان مورد استفاده قرار داد.

انواع کمپرسورهای بادی

کمپرسورهای هوا، انواع مختلفی دارند. در ادامه مقاله، به بررسی انواع مختلف آن ها می پردازیم. 

کمپرسور هوای پنکیکی

از کوچک ترین و ارزان ترین کمپرسورهای بادی می توان به کمپرسورهای پنکیکی اشاره کرد. ظرفیت آن ها، معمولا، بین ۱ تا ۶ گالن می باشد. می توان به راحتی حدس زد که توان این کمپرسورها نسبت به گونه های مشابه پایین است اما برای کارهایسبک و ساده بسیار کارآمد هستند و موجب خستگی کاربر نخواهند شد. نگهداری از این نوع کمپرسورها به خاطر حجم کم و عدم نیاز به روغن کاری و تمیزکاری بسیار آسان است. اگر برای کارهای سبک در صدد خرید کمپرسور هستید، پیشنهاد ما کمپرسورهای هوای پنکیکی است.  

کمپرسور هوای استوانه‌ای

اگر کارگاهی هستید، پیشنهاد ما کمپرسور هوای استوانه ای است. چرا که، ظرفیتی همانند کمپرسور پنکیکی داشته و نگهداری از آن نیز بسیار آسان و کاربر پسند است. این دو گونه، فرق فاحشی با هم نداشته و می توانید بر حسب سلیقه خود یکی را برگزینید. 

کمپرسور هوای دو مخزنه

اگر به دنبال کمپرسوری حرفه ای تر نسبت به مدل های قبلی هستید، می توانید از کمپرسورهای دو مخزنه تهیه کنید. همانطور که از نامشان پیداست، این کمپرسورها، قابلیت در بر داشتن هوای بیشتری را دارا هستند. بنابراین، می توانید مدت زمان طولانی ‌تری را با آن ها کار کنید.این کمپرسورها در ابار های بادی همچون میخ ‌کوب‌ ها، اسپری‌ ها و منگنه کوب های بزرگ کارگاهی می توانند مناسب باشند. 

کمپرسور هوای قابل حمل

از مدل های حرفه ای کمپرسورهای هوا، می توان به قابل حمل ها نیز اشاره کرد. همانطور که از نامش بر می آید می توان این کمپرسورهای بادی را با خود حمل کرد. برای نجارانی که نیاز به ابزاری پر قدرت و در عین حال قابل حمل دارند این مورد گزینه ای عالی است. 

کمپرسور هوای ثابت

کمپرسورهای ثابت نیز برای کاربران حرفه ای مناسب است ولی از وزن بیشتری برخوردار می باشد. 

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)