بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

خرید کارواش خانگی

خرید کارواش خانگی

شاید بارها با لوازم صنعتی، اتومبیل ها و یا حتی سطوحی که به خاطر سطح وسیع و آلودگی هایی که در طولانی مدت بر روی هم انباشته شده اند سروکار داشته اید. تمیز کردن سطوحی مثل گل و لای و لجن های استخرها و یا شستن اتومبیل به آب زیاد، پر فشار و موادی با قدرت پاک کنندگی بالا نیاز دارد. در غیر اینصورت، هم با اتلاف انرژی و هم زمان مواجه خواهید شد و پاکیزگی مدنظرتان را به دست نخواهید آورد.
خرید کارواش خانگی و یا واترجت ها، می تواند پروسه پاکسازی را بسیار آسان تر کنند. می توانید به کمک یک کارواش، به سادگی، باغ، باغچه، حوض، اتومبیل، دوچرخه، نمای ساختمان و ... را با مصرف انرژی کمتری تمیز کنید.
کارواش ها بر اساس کاربردی که دارند، به چند دسته تقسیم می شوند. برخی صنعتی هستند و برخی مصارف خانگی دارند. برخی از قدرت بیشتری برخوردارند و برخی دیگر نه... در متن زیر، سعی کرده ایم کارواش ها را بر اساس موتور و اجزای تشکیل دهنده شان دسته بندی کرده و راهنمای کوتاهی از انتخاب و خرید کارواش ارائه دهیم. با جهان ابزار همراه باشید. 

انواع کارواش ها:

کارواش ها، بر اساس حجم، بر دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. همانطور که حدس می زنید، برای کارهای سبک مانند شستن ماشین و ... می توانید کارواش های خانگی را تهیه فرمایید. اما، باید از هر وسیله ای بر اساس ظرفیت آن استفاده کنید. اگر قصد داشته باشید تا از کارواش خانگی استفاده طولانی مدت، مداوم و صنعتی انجام دهید، عمر دستگاه کم تر بوده و دچار خرابی خواهد شد. بنابراین، در انتخاب ابزار دقت لازم را مبذول فرمایید. اگر به کارواش صنعتی با حجم و قدرت بالایی نیاز دارید، در ابتدا این مشخصه ها را در خرید محصول، مد نظر قرار دهید.

 

راهنمای گزینش و آشنایی با برخی مشخصه های فنی کارواش ها

یادگیری برخی عبارات می تواند در انتخاب یک کارواش مناسب برای کار و پیشه تان بسیار کارآمد باشد. برخی از این عبارات را در زیر آورده ایم.  

موتور کارواش: موتور هر وسیله برقی، از جهت کیفیت و توان قابل ملاحظه است. کارواش نیز، از این موضوع مستثنی نیست. قدرت موتور می تواند در المان هایی همچون، توان موتور، میزان حجم آب، و مقدار فشار آب تاثیر گذار باشد.  موتورها انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن به طور مفصل اشاره خواهیم کرد.

توان موتور: توان موتور، که در بالا به آن اشاره شد، قدرت موتور و توان پمپاژ آب را نشان می دهد. توان موتور و مصرف انرژی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر داشته و هر چقدر توان موتور بیشتر باشد میزان مصرف انرژی (برق) نیز بیشتر خواهد شد.

میزان حجم آب خروجی: حجم آب خروجی یا حداکثر میزان خروجی آب در یک دقیقه را دبی گویند. حجم آب خروجی بیشتر باشد به معنای بیشتر بودن توان کارواش در شست و شو است. البته، حجم و فشار، مفهوم های یکسانی نبوده و فشار آب نیز در کارواش ها اهمیتی به اندازه حجم آب خروجی دارد. فشار آب، بین 1 تا 5 GPM  بوده و هر چه بیشتر باشد توانایی پاک سازی دستگاه نیز بیشتر می شود.

گرمای آب: کارواش ها معمولا، در تحمل دمای بالای آب، با یکدیگر متفاوتند. تجربتا می دانیم که آب گرم، می تواند در پاکسازی رسوبات، جرم ها و سطوح روغنی چقدر عالی عمل کند. آمیخته شدن آب گرم با مواد شوینده نیز، تاثیر آن را دو چندان می کند.

نازل کارواش: نازل کارواش، در واقع عرض آب را تعیین می کند. فرض کنید می خواهید سطوح نرم تر و یا آسیب پذیرتری را شست و شو دهید، در این صورت می بایست فشار کمتری را به سطح وارد سازید. و بالعکس، در پاکسازی سطوح سخت تر، می بایست از فشار بیشتر آب استفاده کنید. نازل، این تنظیم فشار را برایتان میسر خواهد ساخت.

پمپ کارواش: پمپ کارواش نیز می تواند عامل بسیار تعیین کننده ای در خرید یک کارواش باشد. چرا که، این جز از کارواش، با وارد کردن فشار به آب، آن را به سمت نازل می فرستد. کارواش های خانگی، معمولا، پمپ های محوری داشته و قدرت متوسطی نیز دارند. ولی کارواش های صنعتی و خانگی با کیفیت برندهای مطرحی مانند دنلکس از پمپ های سه فاز در تولید کالا استفاده می کنند.

 

موتورهای ذغالی بهترند یا دینامی؟

موتور، قلب تپنده هر ابزار برقی و موتوری است. اگر در صدد خرید کارواش خانگی هستید حتما با اصطلاحاتی همچون موتور القایی، دینامی، براشلس، خطی و ... مواجه شده و در میان این حجم از گوناگونی سردرگم مانده اید. به همین منظور کارشناسان جهان ابزار، به بررسی انواع موتورهای کارواش پرداخته اند تا پروسه انتخاب برای کاربر به پروسه ای آسانتر و خوشایند تر بدل شود.

موتورهای دینامی:

موتورهای دینامی(به انگلیسی: induction electric motor) که به آن موتورهای القایی نیز گفته می شود، که به صورت تک فاز و سه فاز وارد بازار شده اند. این موتورها، از مصرف انرژی بالایی برخوردارند. این موتور با انرژی الکتریکی را به انرژی مغناطیسی بدل کرده و در آخر تبدیل به حرکت مکانیکی می کند.

موتورهای ذغالی:

موتورهای ذغالی (به انگلیسی: brush motor) که به نام های یونیورسال و براش نیز مشهور است، در دریل، فرز، مخلوط کن و دیگر وسایل الکتریکی کاربرد دارد. در این نوع موتورها، حرکت از طریق ذغال یا براش انجام می شود.

در کل می توان به مزایا و معایب هر دو به این شکل اشاره کرد:

موتور کارواش های دینامی، نسبت به یونیورسال، بیشتر عمر می کنند و مقاوم ترند.

کارواش های ذغالی سبک تر از دینامی هستند.

قدرت و توان کارواش های دینامی بیشتر است. کارواش های ذغالی معمولا تا 150 بار ظرفیت دارند.

کارواش های ذغالی قیمت کمتری داشته و از لوازم شست و شوی ارزان تلقی می شوند.

 هزینه تعمیر موتورهای ذغالی بسیار پایین تر از موتورهای دینامی است.  

 

نکات ایمنی در کار با کارواش:

میزان فشار ورودی جریان آب را همواره با میزان درج شده روی دستگاه مطابقت دهید.

پس از شست و شو، آب داخل کارواش و شلنگ را تخلیه فرمایید.

از گرفت آب و شلنگ به سمت افراد و حیوانات جدا بپرهیزید.

دمای آب را به بیشتر از 40 درجه سانتی گراد تنظیم نفرمایید.

کارواش را بر روی سطحی غیرلغزنده و ثابت قرار دهید.

از پاشش آب به داخل پریز برق جلوگیری نمایید.

سلامت سیم کارواش را حدالامکان کنترل کنید.

از آب شور برای کار با کارواش استفاده نکنید.

استفاده از تجهیزات ایمنی را از خاطر نبرید.

بدون جریان آب، کارواش را روشن نکنید.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)