بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

پیچ گوشتی شارژی

پیچ گوشتی شارژی

اگر از سری افرادی هستید که برای مشتریانتان مدت زمان مشخصی برای تحویل خدمات مشخص می کنید؛ ولی هرگز موفق نشده و همیشه آخر کار بدقول از آب در می آیید، پیشنهاد ما استفاده از ابزار هایی است که روند کارتان را تسریع می بخشد. یکی از ساده ترین این ابزارها، پیچ گوشتی شارژی است.

 این وسیله پرکاربرد، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، به یکی از کارآمدترین ابزار در صنعت و فناوری تبدیل شده است. بارزترین ویژگی این وسیله برای کارتان، می تواند صرفه جویی در زمان و سرعت بخشیدن به کارها باشد. در چند ثانیه، شما را قادر می سازد تا پیچی را باز و بسته کنید و یا جسمی سنگین را بر روی دیوار در چند ثانیه محکم کنید.

اجزای تشکیل دهنده یک پیچ گوشتی شارژی چیست؟

برای اینکه بتوانیم از وسیله ای بهترین استفاده را داشته باشیم، در وهله اول، می بایست با اجزای تشکیل دهنده آن و نحوه کارش آشنا شویم. پیچ گوشتی شارژی، از قسمت های مختلفی همچون موتور، گشتاور، گشتاورسنج یا تورک متر، کلید تغییر حالت، گیربکس، روشنایی، باطری، قفل اسپیندل، کلید چپ گرد و راست گرد و ... تشکیل شده است. در ادامه به بررسی هر کدام از قسمت های این وسیله خواهیم پرداخت:

موتور

موتورهای پیچ گوشتی های شارژی عموما از نوع دی سی DC است. این نوع موتورها، از طریق تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی (توسط یک آهن ربا) کار می کنند. علت نام گذاری نیز، استفاده این نوع موتورها  از جریان برق مستقیم یا DC 24 ولت است. موتورهایی که در تولید ابزار شارژی به کار می روند، عمدتا در دو حالت ذغالی و بدون ذغال (براش لس) هستند.

از بین این دو موتور نیز، نوع براشلس آن گران قیمت تر و کارآمدتر است. از مزیت های استفاده از موتورهای براشلس یا بدون ذغال و جاروبک، می توان به: بازدهی و راندمان بالا،توان بیشتر نسبت به وزن،گشتاور بالا در دور پایین، نگهداری آسان، عدم وجود مشکل برق گرفتگی، مصرف کمتر و ... اشاره کرد.

گشتاور

دریل پیچ گوشتی های مجهز به گشتاور، قادر به انجام کارهای بیشتری نسبت به سایر دریل پیچ گوشتی ها هستند. اگر انتظار شما از یک دریل، انجام سوراخکاری های ساده است، بر روی مسئله گشتاور زیاد هم تاکید نکنید، اما، اگر می خواهید پیچ های بزرگتری را استفاده کنید و یا بر سطوح سخت تری کار می کنید، در این صورت به گشتاوری بیشتری نیز نیاز خواهید داشت.

شاید شما نیز تصور کنید که دریل پیچ گوشتی های شارژی تورکمتر ندارند، اما سخت در اشتباهید، امروزه، تقریبا تمامی دریل های شارژی و برقی مجهز به ترکمتر هستند که جایگاه آن پشت سه نظام است. به طور کلی، هر دریل استانداردی می بایست مجهز به گشتاور باشد.

ترکمتر یا گشتاور سنج

پیچ گوشتی های شارژی ترکمتر ندارند. اما، کنترل گشتاورشان به روش دیگری است. برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا با ترکمتر آشنا شویم. ترکمتر یا گشتاور سنج، وسیله ایست که امکان کنترل گشتاور را برای کاربر فراهم می کند. این عمل، به وسیله رینگی که بر روی ابزار تعبیه شده است انجام می گیرد. این کار، در زمان سفت کردن پیچ انجام می شود. و در نهایت سبب می شود تا سر پیچ سالم مانده و با جلوگیری از وارد شدن نیروی بیشتر به سطح، کمترین آسیب به آن وارد شود. در پیچ گوشتی های شارژی کنترل میزان گشتاور، از طریق فشار دادن و رها کردن دکمه و یا انتخاب مدل چند دنده ای است.

اهمیت باطری های پیچ گوشتی شارژی

نوع باطری و کیفیت آن، در کیفیت و کار پیچ گوشتی شارژی تاثیر به سزایی دارد. پیشرفت فناوری سبب شده است تا انواع مختلفی از باتری ها در بازار رایج باشد. اما، یه نوع از کارآمدترین آن ها، نیکل کادمیوم، نیکل هیدرید و لیتیوم یون است. باتری های لیتیوم یون، بسیار سبک تر از دو نوع قبلی بوده و آخرین نسل فناوری باطری را دارند.

نگهداری از دریل شارژی

یکی از بهترین و آسان ترین روش ها برای نگهداری از هر ابزاری روغن کاری است. دریل شارژی، دارای تعداد متعددی قطعه داخلی است. در پیچ گوشتی شارژی نیز، سه نظام یکی از مهم ترین قسمت هایی است که نیاز به روغن کاری دارد.

ابزارتان را در محیطی خشک و خنک نگه دارید، چرا که، وجود نم و مرطوب بودن محیط سبب خواهد شد تا اجزای پیچیده داخل ابزار همچون موتور، قرقره، دنده و ... با نفوذ نم و آب دچار زنگ زدگی شود. البته، دمای بسیار پایین تر از 12 و 13 درجه سانتی گراد می تواند باعث یخ زدگی در موتور شده و متعاقبا منجر به زنگ زدگی شود.

ابزارتان را روی زمین رها نکنید، علت آن نیز، علاوه بر لگد خوردن و آسیب دیدن ابزار، می تواند مشکلات ایمنی نیز به همراه داشته باشد. رها شدن ابزار روی زمین و چمن (در صورتی که بسیار اندک نمناک باشد)، می تواند منجر به جرقه زدن شده و خطر برق گرفتگی به همراه داشته باشد.

از مته های تیز در دستگاه استفاده کنید. مته هایی که سرشان کند شده است می تواند موجب سوختن موتور شود. چرا که، هم زمان کارکردشان طولانی بوده و هم اصطکاک بالایی خواهد داشت که نتیجه آن نیز، گرم شدن بیش از حد موتور است.

نگهداری از باتری

اگر می خواهید باتری هایتان برایتان خوب کار کنند از نگه داشتن آن ها در محیط گرم خودداری کنید. بهترین مکان برای نگه داری از باتری محیطی سرد و خشک است. قرار دادن باطری در مقابل نور مستقیم آفتاب و حتی نزدیک رادیاتور و بخاری، منجر به انفجار آن خواهد شد. قطب های باطری تان، اگر در تماس با فلزات و ... باشد، گرم شده و در لحظه می تواند خطرات جانی نیز به همراه داشته باشد.
همانند تلفن های همراه، از تخلیه کامل شارژ باطری خودداری نمایید. برخی افراد، دکمه دریل را تا آخر روشن نگه می دارند تا تمام شارژ آن تخلیه شده و ابزار از کار بیفتد. این کار، تخلیه عمیق نام دارد که نتیجه آن، کاهش به سزای عمر باطری است. به خاطر داشته باشید که ابزار های شارژی، برای دوباره شارژ شدن، نیاز به مقداری شارژ هستند تا بتوانند دوباره احیا شوند.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)