بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

قیچی ورق بر

قیچی ورق بر

جهان ابزار : ورق های فلزی، به علت عدم انعطاف و سختی نیاز به ابزار های قوی تری جهت برش دادن و شکل دهی دارند.برای این منظور،  قیچی ورق بر می تواند ابزاری ساده و در عین حال قدرتمندی باشد. قیچی ورق بر، در برش ورق های نازک فلزات کاربرد دارد. جالب است بدانید که قیچی ورق بر  برای بار اول، در ساخت هواپیما و برش دادن ورق های آلومینیومی و فولادی سبک ساخته شده بود.

استفاده از قیچی ورق بر بسیار آسان است و قدرت اهرمی که توسط این وسیله ایجاد می گردد، برای کسانی که کارشان در ارتباط با برش فلزات است، می تواند بسیار مفید واقع شود. قیچی ورق بر، هم انرژی کمتری را تلف کرده و هم ضایعات کار را کاهش می دهد. استفاده از آن ایمن بوده و جراحات ناشی از کار را نیز به حداقل می رساند.

برای اینکه تفکیک دادن قیچی های ورق بر آسان تر باشد، این قیچی ها در 3 رنگ مختلف تولید شده و روانه بازار می گردند: زرد، قرمز و سبز.  قیچی های ورق بر  دسته زرد، برای برش فلزات مستفیم کاربرد دارند. قیچی های دسته قزرمز چپ بر بوده و  قیچی های دسته سبز، راست بر می باشند.

طریقه استفاده صحیح از قیچی ورق بر چگونه است؟

رنگ قیچی های ورق بر و به عبارتی 3 نوع مختلف آن، در طریقه کاربرد این وسیله تا حد زیادی دخیل است. ابتدا طرح خود را برگزینید و سپس نسبت به تهیه و خرید قیچی ورق بر مناسب با کار خود اقدام نمایید. اگر می خواهید برشی تمیز داشته باشید، پیشنهاد ما اینست که طرح خود را بر روی ورق بکشید.

برای برش دایره ای، بهتر است در ابتدا سوراخی را بر روی فلز ایجاد نمایید. سپس، با استفاده از قیچی ورق بر «راست بر» یا «چپ بر»، شروع به بریدن نمایید و تا رسیدن به دایره ای کامل، این کار را ادامه دهید.
اگر هدفتان برش ورقه به صورت ساعتگرد است، قیچی ورق بر دسته سبز مناسب ترین گزینه می تواند باشد.  قیچی ورق بر راست بر برای راست دستان و قیچی ورق بر چپ بر برای چپ دستان مناسب است. البته، بستگی به نوع کار شما دارد. ممکن است برای کاری، استفاده از 3 نوع قیچی نیز مورد نیاز باشد.

نکات ایمنی برای کار با قیچی ورق بر

-برای افزایش دقت و سرعت و کاهش آسیب و جراحات، از تیز بودن تیغه های قیچی اطمینان حاصل فرمایید.
برای کاهش جراحات و رعایت ایمنی، از دستکش های ضر برش استفاده کنید. ضمنا، برای محافظت از بازو ها و ساعد، لباس آستین دار به تن داشته باشید.
-هر وسیله ای، دارای استفاده های مختلف است. قیچی ورق بر، برای برش فلزات سبک و نازک نظیر آلومینیوم و حلب کاربرد دارد. پس استفاده از آن برای برش آهن آلات ضخیم، مفتول، سیم های کلفت، میخ و ... می تواند به شما و ابزارتان آسیب وارد سازد.
- از ساده ترین راهکارهای مراقبت از ابزار، روغن کاری است و از روغن کاری قیچی خود غافل نشوید.
-اگر در حین برش، فشار زیادی به قیچی وارد نمایید، نه تنها برش عمیقی ایجاد نخواهد شد بلکه تیغه ها به بیرون منحرف شده و برش های ایجاد شده، موجب لبه دار شدن ورق خواهد شد.

دسته بندی قیچی ورق بر بر اساس شکل

قیچی ورق بر مدل هواپیمایی

قیچی های ورق بر، علاوه بر رنگ، بر اساس شکل و مدل نیز طبقه بندی می شوند. همانطور که در ابتدا اشاره کردی، قیچی های ورق بر در ساخت هواپیما کاربرد داشتند. بنابراین، یکی از مدل های آن نیز به همین نام شناخته می شود.
قیچی ورق بر هواپیما بسیار سبک بوده و دارای چهار لولا می باشد. این نوع از قیچی های ورق بر، می توانند برش های زاویه دار و منحنی داشته باشند. برش های آن ها ظریف بوده ولی برای برش های طولانی مدت مناسب نیستند.

قیچی ورق بر حلب بر

قیچی حلب بر، ظاهری مشابه به قیچی های معمولی دارد؛ با این تفاوت که دسته های آن بلند بوده و دارای تیغه های کوتاهی است. قسمت عینکی که دست داخل آن قرار می گیرد به حدی بزرگ است که چهار انگشتتان درون آن قرار خواهد گرفت. اگر برش های شما به خط راست بوده و نیاز به ایجاد برش های منحنی ندارید این گزینه بهترین است.
قیچی های ورق بر حلب بر، بسیار قدرتمند بوده و ورقه های مختلفی را می برند. هر قدر، قیچی تان تیغه های بزرگتری داشته باشد می تواند ورقه های ضخیم تری را نیز برش دهد.

قیچی حلب بر نوک اردکی

قیچی حلب بر نوک اردکی، به دلیل شکل و خمیدگی خاصی که نوک آن دارد، برای برش های منحنی که ضخامت کمی نیز داشته باشند مناسب می باشد. این نوع قیچی های حلب بر، قابلیت برش زاویه دار را نیز دارا هستند. شایان ذکر است که این نوع قیچی نسبت به قیچی های دیگری که قبلا معرفی شد از قدرت کمتری برخوردار است.

قیچی ورق بر سرخم

قیچی های ورق بر سر خم، برای برش دادن ورقه هایی که خمیدگی به سمت بالا و یا پایین دارند بسیار مناسب است. اگر ورقی که در صدد برش آن هستید خمیدگی هایی به شکلی که گفته شد دارند این ابزار می تواند به فضاهای غیر قابل دسترس آن دست یافته و برش تمیزی را برایتان تحویل دهند. این مدل، همانند قیچی های نوک اردکی، دارای قدرت کمتری بوده و برای ورقه های نازک مناسب هستند.

قیچی ورق بردر چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

قیچی ورق برای کار در زمینه سقف کاذب شبکه، سپری ها، نبشی و اتصالات کاربرد دارد. همچنین سازه های کناف و برش اتصالات اف شکل، ال شکل و یو شکل نیز توسط این وسیله می تواند انجام گیرد.
بریدن و شکل دادن پروفیل های سقف کاذب از جنس گریلیوم، باریسول، آلومینیوم و سایز جنس ها و بریدن و شکل دادن به انواع تایلر های فلزی را می توانید با ورق برها انجام دهید.

قیچی های ورق بر چه برندهایی را می توانیم تهیه کنیم؟

قیچی های ورق بر در انواع سایز ها و مدل ها و کیفیت در بازار موجود است. اما، تهیه کدام نوع آن بستگی به استفاده شما از قیچی دارد. اگر می خواهید برندی ایرانی با قیمتی نسبتا مناسب تهیه کنید، پیشنهاد ما، برندهای نووا، کنزاکس، آروا، میکا، نولان و .. است. در این صورت می توانید هم محصولی با کیفیت تهیه کنید و هم در صورت بروز مشکل، از گارانتی و وارانتی آن استفاده نمایید.

 

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)