بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

8 ابزار ضروری در باغبانی برای تازه کارها

8 ابزار ضروری در باغبانی برای تازه کارها

در این مقاله از وبلاگ جهان ابزار، در صدد معرفی 8 ابزار ضروری در باغبانی برای تازه کاران هستیم که در صددند با کمترین هزینه، مهم ترین لوازم برای این حرفه را تهیه نمایند. چه باغبانی را به صورت حرفه ای دنبال کنید و چه بخواهید باغچه خانه خود را بکارید و هرس کنید، به برخی ابزارآلات باغبانی نیاز پیدا خواهید کرد. در انتخاب ابزار، می بایست نیاز های محیط کاری و وسعت کارتان را در نظر داشته باشید.

از مهم ترین لوازم مورد نیاز در باغبانی که تقریبا در هر خانه و باغچه ای یافت می شود می توان به بیل، بیلچه، قیچی باغبانی، آب پاش و دستکش اشاره کرد. ولی آیا این چند قلم برای آغاز کار باغبانی به صورت حرفه ای کافی است؟ البته که خیر! شما در کوچکترین باغ و باغچه ای نیز به قیچی هرس، چنگک، کولتیواتور، لوپر، وجین کن و ... نیاز خواهید داشت. شاید با برخی از این لوازم و ابزار آشنایی نداشته باشید. به همین خاطر، در ادامه به معرفی هر یک از این ابزار خواهیم پرداخت و در انتخاب و گزینش آن ها ایده ها و تجربیات خود را با شما در میان خواهیم گذاشت.

لوپر جهت هرس (Lopper)

شاید فکر کنید برای هرس شاخه ها می توانید به قیچی هرس اکتفا کنید. اما، قیچی ها قادر نخواهند بود شاخه های 1 یا 2 اینچی را ببرند. برای برش شاخه های خشکیده و یا بیمار شما نیاز به لوپر خواهید داشت. اگر درختان شما قطورند و توصیه می کنیم لوپری را تهیه کنید که دسته های بلندی داشته و از قدرت برش بیشتری برخوردار باشد.
لوپرها، کار شما را از دو جنبه آسان می کنند: اول اینکه، شما را قادر می سازند تا به قسمت های بلند تر درخت ها و بوته ها دسترسی داشته باشید و دوم هم اینکه، دسته های بلند آن فشار زیادی را بر سطح وارد کرده و قادرتان می سازد تا با یک فشار شاخه ها را از درخت جدا سازید.

کولتیواتور (Cultivator)

کولتیوارتورهای دستی، چنگک های کوچک و قوسداری هستند که کاربردی همانند چنگک های معمولی دارند. چنگک ها برای صاف و نرم کردن خاک و خرد کردن کلوخ های زمین باغبانی یا کشاورزی کاربرد دارد. همچنین، در پاییز و برگ ریزان درختان می توان به وسیله آن باغچه را از برگ درختان و زباله ها پاک کرد. ولی کاربرد چنگک قوسدار کی متفاوت است. این وسیله، برای مکان های کم دسترسی همانند زیر بوته ها و یا فضاهای تنگ مابین گیاهان کاربرد خواهد داشت.

وجین کن (Weeder)

اگر محصولات و یا گیاهانی دارید که نوع کاشتشان به صورت ردیفی است، وجین کن یک وسیله جادویی برای شما محسوب خواهد شد. وجین کن سبب خواهد شد تا بتوانید ریشه علف های هرز را به آسانی از بین ببرید. امروزه، می توان علف هرزهای روی گیاهان را با مواد شیمیایی و انواع کودها از بین برد ولی برای از بین بردن علف های هرز بین گیاهان می بایست از این وسیله استفاده کنید. استفاده از وجین کن، علاوه بر از بین بردن علف های هرز، محفظه های هوا را در خاک ایجاد کرده و زمینه تنفس خاک را فراهم می آورد.
برای خرید وجین کن، از محصولات معتبر استفاده کرده و فاکتور قیمت را زیاد مورد توجه قرار ندهید. چرا که استفاده مکرر از این وسیله، هم باعث شل شدن دسته و هم موجب ایجاد فشار بر بازو و ساعد شما خواهد شد. بنابراین، یک وسیله با کیفیت می تواند کار شما را بسیار آسان تر کرده و باغبانی را برایتان تبدیل به تفریحی خوشایند کند.

دستکش باغبانی (Gardening Gloves)

دستکش های باغبانی را می توانید از ابزار فروشی ها تهیه فرمایید. دستکش های باغبانی، می توانند بر حسب جنس و کاربری که دارند دستان شما را در برابر اشیا برنده و یا حیوانات گزنده محافظت کنند. حتی اگر نخواهید برای خرید دستکش های ضد آب و یا دارای خواص مقاوم دیگری هزینه کنید، حتما از دستکش های معمولی نخی استفاده کنید تا دستان و پوست حساس آن ها را در برابر گرد و خاک و خار گیاهان و گل ها مصون دارد.

آب پاش (Watering Can)

اگر از جمله افرادی هستید که دغدغه های محیط زیستی داشته و از محدودیت منابع آب و رشد جمعیت کشور اندک آماری در دست دارید این وسیله می تواند در زمینه تحقق آرمان های محیط زیستی تان هر چند کوچک قدمی باشد. آب پاش ها، وسیله هایی هستند که آب را به طور مساوری و به صورت منظم به منطقه مورد نظر می پاشند. بنابراین اتلافی نداشته و در حفظ منابع آب نیز کارساز خواهند بود.
آب پاش را بر حسب نیازتان تهیه کنید. اگر باغچه کوچکی دارید، می توانید از آب پاش های دستی استفاده کنید. ولی، برای آبیاری باغات و نهالستان ها، می بایست از آبپاش های اتوماتیک یا تنظیمی استفاده کنید.

بیلچه باغبانی (Transplantoir )

بیل وسیله ای است که قدمت آن به 12 هزار سال پیش می رسد. بیلچه نیز، نمونه کوچک تری از این ابزار قدیمی بوده و برای کندن زمین، جابه جا کردن خاک و بوته های گل، پر کردن گلدان ها و از بین بردن و کندن علف های هرز کاربرد دارد.
در خرید بیلچه به یاد داشته باشید که دسته آن از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دائما با دستتان در تماس بوده و نامناسب و ارگونومیک نبودن دسته آن می تواند باعث خسته شدن دست و پایین آمدن کاربری تان شود.

قیچی هرس و قیچی باغبانی (Pruning shears)

قیچی باغبانی انواع مختلفی دارد. قیچی هرس، قیچی سرشاخه زن، قیچی جغجغه ای و ... از انواع قیچی های باغبانی هستند. ولی، هر کدام بر حسب کاربرد، در دسته بندی جداگانه ای جای می گیرد.
قیچی های باغبانی جغجغه ای، از قیچی های قدرتتمند باغبانی هستند. با داشتن یک قیچی باغبانی با کیفیت می توانید شاخه های درختان را با وارد کردن نیروی کمتری ببریم.
قیچی های باغبانی سرشاخه زن نیز،برای بریدن شاخه های بالایی درختان کاربرد دارند. این نوع قیچی ها دارای دسته های بلندی هستند که فرد را قادر می سازند با ایستادن در پایین درختان شاخه های بالای آن را بزنند.
قیچی های باغبانی هرس نیز همانطور که از نامش بر می آید، برای هرس شاخه های با قطر بالاتر از 5 سانتی متر استفاده می شود. این نوع قیچی ها اگر تلسکوبی باشند قدرتشان دو چندان خواهد بود.

شرکت بازرگانی جهان ابزار، توزیع کننده انواع ابزار های برقی، بادی، برشی، دستی و باغبانی و کشاورزی در شمالغرب ایران است. شما می توانید، با واحد فروش و یا آی تی این مجموعه تماس حاصل کرده و پس از دریافت اطلاعات وسیعی در مورد موراد فنی و یا حتی نحوه خرید از سایت، محصول خود را ثبت کرده و در کوتاه ترین مدت در اختیار داشته باشید.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)