بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

چگونه بهترین استفاده ابزارهای دستی داشته باشیم؟

امروزه استفاده از ابزارهای دستی جزء لایفنک زندگی بشر بوده و پرداختن به آنها هنوز اهمیت دارند. برای مثال ابزارآلاتی همچون چکش، پیچ گوشتی و آچار همیشه در جعبه ابزار شما جای خواهند داشت. و چرا هنوز اهمیت دارند – اگرچه به نظر می رسد همه افراد دارای اره برقی، ماشین تراش، مته، رنده و ظرفیت باتری بهبود یافته نیز هستند.

ابزار دستی

گاهی اوقات مراقبت و نگهداری از این ابزارها نسل به نسل تحویل داده می شود و برای تمیز نگه داشتن آنها تمیز و روغن کاری می شوند و با دقت در زیرزمین یا کارگاه گاراژ شما نگهداری می شوند.

متأسفانه هنوز صدمات مرتبط با استفاده از ابزار دستی وجود دارد و طبق گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)، پنج قانون اساسی ایمنی وجود دارد که می تواند به جلوگیری از خطرات هنگام استفاده از ابزار دستی کمک کند:

  1. همه ابزارها را با نگهداری منظم در شرایط خوب نگه دارید.
  2. از ابزار مناسب برای کار استفاده کنید.
  3. هر ابزار را قبل از استفاده از نظر آسیب بررسی کنید و از ابزارهای آسیب دیده استفاده نکنید.
  4. ابزارها را طبق دستورالعمل سازنده کار کنید.
  5. تجهیزات حفاظت فردی مناسب را تهیه و استفاده کنید.

سایر پیشنهادات هنگام استفاده از ابزار دستی عبارتند از:

استفاده از ابزار نادرست می تواند خطرناک باشد. استفاده از اسکنه به عنوان پیچ گوشتی یا پیچ گوشتی به عنوان اسکنه ممکن است باعث شود که نوک ابزار بشکند و از بین برود و به کاربر یا شخص دیگری برخورد کند. فقط از ابزارها برای هدف تعیین شده خود استفاده کنید.

همیشه ابزارها را به درستی نگهداری کنید. اگر دسته چوبی ابزاری مانند تبر یا چکش شل، پارگی یا ترک خورده باشد، ممکن است سر ابزار از بین برود و به کاربر یا شخص دیگری برخورد کند.

ابزارهای آسیب دیده یا فرسوده را تعمیر یا تعویض کنید. آچاری که فک‌هایش فنردار است ممکن است به راحتی بلغزد و باعث آسیب به دست شود. اگر آچار پرواز کند، ممکن است به کاربر یا شخص دیگری برخورد کند.

ابزار ضربه ای مانند اسکنه، گوه و پین های رانش اگر دارای سرهای قارچی باشند ناایمن هستند. سرها ممکن است در اثر ضربه شکسته شوند و قطعات تیز به پرواز درآیند.

ابزار تیغه دار

ابزارهای تیغه ای خطر برش، برش، بریدن و ضربه زدن را به همراه دارند.

ابزار تیغه دار

برای جلوگیری از صدمات در هنگام استفاده از ابزارهای تیغه ای، همیشه از ابزارهای تیغه ای استفاده کنید که تیغه ها و نقاط آن دور از خود و افراد دیگر باشد.

ابزارهای تیغه ای را به دور از مناطق راهرو هدایت کنید.

ابزارهای تیغه ای را به درستی ذخیره کنید. در صورت وجود از غلاف یا پوشش محافظ استفاده کنید.

تیغه ها را تیز نگه دارید و مرتباً آنها را بررسی کنید. استفاده و کنترل تیغه های مات دشوار است و می تواند بسیار خطرناک تر از تیغه هایی باشد که به خوبی نگهداری می شوند.

چاقوهای ایمنی برای کاهش خطرات مربوط به ابزارهای تیغ سنتی در دسترس هستند.

تیغه ها را تیز نگه دارید و مرتباً آنها را بررسی کنید. استفاده و کنترل تیغه های مات دشوار است و می تواند بسیار خطرناک تر از تیغه هایی باشد که به خوبی نگهداری می شوند.

چاقوهای ایمنی برای کاهش خطرات مربوط به ابزارهای تیغ سنتی در دسترس هستند.

ابزار ضربه

قبل از استفاده از ابزار ضربه ای آن را بررسی کنید. به دنبال سرهای قارچی، ترک، تراشه یا سایر علائم آسیب یا ضعف باشید.

هنگام استفاده از ابزار ضربه ای همیشه از محافظ چشم مناسب استفاده کنید.

آتش سوزی یک خطر بالقوه است که اغلب هنگام کار با ابزار دستی نادیده گرفته می شود. جرقه های ناشی از ابزار ضربه ای ضربه ای می تواند بخار، اکسیژن، کاغذ یا حلال های مورد استفاده در منطقه را مشتعل کند. از استفاده از ابزار ضربه ای در نزدیکی مواد یا بخارات قابل احتراق خودداری کنید.

به حداقل رساندن خطرات ابزار دستی

صدمات ناشی از ابزارهای دستی شامل بریدگی، سوختگی، خراشیدگی، رگ به رگ شدن، صدمات چشمی، از دست دادن شنوایی، شکستگی استخوان و اختلالات ریوی (ریوی) است.

استفاده از ابزارهای دستی خاص باعث ایجاد گرد و غبار و ذرات معلق در هوا می شود. به عنوان مثال، استفاده از کاغذ سنباده، هواپیما، فایل و اره ممکن است خاک اره یا پودر دیواره خشک ایجاد کند. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت ممکن است باعث تحریک جزئی شود در حالی که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ممکن است باعث برونشیت مزمن، ذات الریه یا سایر اختلالات ریوی شود. هنگام استفاده از ابزاری که گرد و غبار ایجاد می کند، از ماسک های فیلتر کننده و محافظ چشم استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر ابزار برقی برای اولین بار، همیشه دفترچه راهنما را بخوانید تا با ابزار آشنا شوید. اگر دفترچه راهنما موجود نیست، برای جایگزینی با سازنده تماس بگیرید.

هشدار!

هرگز از ابزاری استفاده نکنید مگر اینکه برای استفاده صحیح از آن آموزش دیده باشید.

هر ابزار باید در هر بار استفاده به طور کامل بررسی شود و از تجهیزات حفاظت فردی مناسب استفاده شود.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)