بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

رموز موفقیت هنگام کار با اره دایره ای یا گردبر

نحوه استفاده از اره گردبر
بیایید در این مورد صریح باشیم. اره های نجاری ابزارهای برقی ترسناکی هستند. من سالها پیش برای اولین بار یکی را انتخاب کردم، حتی به یاد ندارم اولین برش من با این ابزار چه بود یا شرایط استفاده از آن چگونه بود. با این حال من این را به یاد دارم. چندین سال پیش، هیچ آموزشی در مورد نحوه استفاده از این ابزار برقی ضروری وجود نداشت. اگر جایی آموزش دیده اید و یا با آزمون و خطا یاد گرفتید که چگونه از آن استفاده کنید بدون اینکه بریدگی وحشتناکی به خود وارد کنید، یا مانند بسیاری از نجارانی که من می شناسم، تمام یا بخشی از انگشت خود را از دست داده اید.

ما در اینجا نحوه استفاده از اره دایره ای را به شما نشان خواهیم داد و در مورد ایمنی آن صحبت خواهیم کرد، سپس به انواع اره های مدور و تیغه هایی که باید در مورد آنها بدانید اشاره خواهیم کرد.

ما این اره ها را توصیه می کنیم

  • بهترین ارزش: هیوندای HP1319-CS
  • بهترین اره دسته عقب: آروا اره گرد بر شارژی 5890
  • بهترین اره تیغه چپ: استرانگ 18514

ایمنی اره گرد بر

اره های مدور ذاتا ابزار خطرناکی هستند. باید در استفاده از آنها دقت کنید. حتی با پیشرفت مهارت های شما و برش هایی که نجاران حرفه ای انجام می دهند، باز هم باید مراقب باشید. این ما را به اولین نکته مهم در مورد ایمنی اره می رساند. هنگامی که این اره ها را در وب سایت سازنده یا منبع خرده فروشی مشاهده می کنید، کاربر تقریباً همیشه از دو دست برای کار با اره استفاده می کند - یک دست روی دسته عقب و یک دست روی دسته جلو. این بیشتر ناشی از نگرانی شرکت ها در مورد مسئولیت محصول است تا استفاده معمولی. در بیشتر موارد، شما از این اره ها با یک دست استفاده می کنید، در حالی که با دست دیگر چوب را نگه می دارید.

با این حال، اگر برش با یک دست باعث ناراحتی شما می شود، یا احساس می کنید که نمی توانید اره را کنترل کنید، این کار را انجام ندهید. همیشه می توانید چوب را به یک جفت گیره محکم کنید و اره را با دو دست هدایت کنید. اگر قبلا از اره استفاده نکرده اید، این ایده خوبی است. می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از قدرت و عملکرد اره داشته باشید. ما می پذیریم که این رویکرد چرخ های آموزشی ذاتا ایمن تر از برش با یک دست است. اما یک مشکل در آن وجود دارد. برش با دو دست در بسیاری از موارد کار نمی کند. به عنوان مثال، هنگامی که اره را در امتداد یک مربع برش می دهید و آن را هدایت می کنید، اره را در یک دست و مربع را در دست دیگر می گیرید. مشکل دیگر هنگام برش وسط یک ورق تخته سه لا رخ می دهد. اغلب برای انجام این کار باید راهی به آنجا برسید - نمونه دیگری از برش با یک دست. تمام برش هایی که در این مقاله مشاهده می کنید، برش های یک دست هستند و آنچه در ادامه می آید.

پنج قانون اساسی ایمنی حاکم بر آنها است.

  1. هنگام برش با یک دست، دست آزاد خود را حداقل چهار اینچ از تیغه نگه دارید.
  2. هرگز عمق یا موقعیت تیغه را با احساس کردن با دست آزاد خود بررسی نکنید. این یک مسیر سریع برای یک برش بد است.
  3. از نیشگون گرفتن تیغه که منجر به لگد زدن می شود خودداری کنید. الوار باید روی چیزی (ترجیحاً گیره های اره ای) نگه داشته شود تا مواد بریده شده آزاد بریزند. یا هر دو طرف الوار (قطعه ای که در حال برش است و قطعه ای که بریده می شود) را روی یک راهنمای برش عرضی که به طور خاص برای جلوگیری از نیشگون گرفتن طراحی شده است، حمایت کنید. برای برش تکه های بزرگ تخته سه لا، مواد را روی سطح مورد نظر برش دهید. شما سطح را برش می دهید، اما تخته سه لا در حین و بعد از برش تکیه گاه می ماند. برخی افراد برای این کار از یک قطعه عایق فوم استفاده می کنند. من از تکیه گاه های L شکل استفاده می کنم که به گیره های اره بسته شده یا پیچ شده اند.
  4. از خودت محافظت کن از عینک ایمنی استفاده کنید و اگر بیش از یک یا دو برش دارید از گوش گیر یا گوشی گوش استفاده کنید.

متقاطع پایه

برش متقاطع ساده ترین عملیاتی است که با اره دایره ای انجام می دهید. استفاده اولیه از اره از اینجا شروع می شود.

استفاده از اره گرد بر

از یک مربع و یک مداد نجار برای علامت گذاری خط برش خود استفاده کنید. علامت v شکل در نوک خط به سمت قراضه برش اشاره می کند. همچنین می توانید یک x را در سمت ضایعات علامت بزنید.

اره گرد بر

قفل اهرم کنترل عمق را باز کنید و کفش اره را طوری تنظیم کنید که بیش از تیغه کافی برای ایجاد یک برش متقاطع در معرض دید قرار نگیرد.


نجاری اره گرد بر
تیغه بیرونی زیر کفش باید کمی بیشتر از ضخامت الوار باشد.


نجاری اره گرد بر
اره را روی خط برش با قرار دادن علامت 0 درجه روی خط تراز کنید (علامت 45 درجه برای تراز کردن تیغه زمانی که کفش به 45 درجه خم شده است). توجه داشته باشید که سازندگان در تراز دقیق علامت 0 درجه و جایی که اره واقعاً برش می دهد متفاوت است. هنگامی که دقت مهم است، ابتدا یک برش آزمایشی روی مواد ضایعاتی ایجاد کنید تا تراز بودن را بررسی کنید.

نجاری اره گرد بر
اره را در امتداد خط هدایت کنید تا برش ایجاد شود تا ضایعات بریده آزادانه بیفتند. برخی از نجارها یک سطل 5 گالنی را در زیر اره قرار می دهند تا بریدگی ها را بگیرند.

اره گرد بر

یک راه ساده برای هدایت اره از طریق برش عرضی این است که کفش را در امتداد مربعی که در لبه جلو یا پشت چوب نگه داشته شده است (من لبه جلو را ترجیح می دهم) اجرا کنید. توجه داشته باشید که عمق برش اره باید به گونه ای تنظیم شود که تیغه چوب قاب معمولی را برش دهد اما محفظه موتور باید لبه مربع را پاک کند.


الوار ضخیم متقاطع

بسیاری از انواع الوارها ضخیم تر از آن هستند که یک اره مدور می تواند در یک پاس آن را برش دهد. یکی از مثال‌های رایج آن، 4×4 است. چالش، تراز کردن اره از طریق برش است. یکی از راه های انجام این کار این است که هنگام برش، الوار را زیر اره بچرخانید.

نکته ایمنی مهم: این یک برش سریع، دقیق و موثر است اما نیاز به آشنایی و مهارت با اره مدور دارد. با این حال، هنگامی که توسط یک کاربر بی تجربه تلاش شود، می تواند کاملاً خطرناک باشد. سطح راحتی با ابزار لازم برای انجام این برش ناشی از تجربه انجام انواع برش ها با خیال راحت است. ما به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه این کار را امتحان کنید، حداقل چندین ساعت از الوار متقاطع استفاده کنید.

اره گردبر

صاف ترین ضلع 4*4 را پیدا کنید و از آن ضلع برای قرار دادن مربع خود استفاده کنید. با مربع خود و یک مداد نجار روی چوب علامت بزنید.

اره گرد بر نجاری



خط برش را از همان گوشه در سمت مجاور 4*4 به سمت پایین بکشید.

اره گرد بر

متقاطع را شروع کنید. در فاصله کمی از نیمه راه، توقف کنید.

اره گرد بر
در حالی که تیغه اره در حال چرخش است، اره را با دقت به سمت بالا بچرخانید (یعنی قسمت پشتی کفش را از روی الوار بردارید) و به آرامی 4×4 را به سمت خود بچرخانید در حالی که اره را به جلو فشار می دهید. گوشه را برش دهید، سپس اره را به آرامی روی خط برش روی سطح مجاور قرار دهید. این ترتیب برش، محور، بلند کردن، چرخش، برش را روی سطح بعدی تکرار کنید.

نجاری اره گرد بر
در حالی که به جلو فشار می دهید، برش را با کفشی که روی چوب صاف نگه داشته اید، کامل کنید.


برش ریپ و فرو رفتن

می توانید هم چوب جامد و هم تخته سه لا را برش دهید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هنگام برش قطعات بزرگ یا سنگین، اره را نیشگون نگیرید زیرا قطعه بریده شده آزاد می شود.

نجاری اره گرد بر
از یک لبه صاف برای علامت گذاری خط برش استفاده کنید و یک X را در سمت ضایعات خط خط بکشید. لبه مستقیم را ببندید تا اره در سمت ضایعات خط هدایت شود. خط ریپ را علامت بزنید و یک X را در سمت باطله خط علامت بزنید.

نجاری اره گرد بر
اره را طوری تنظیم کنید که کمی عمیق تر از عمق تخته سه لا برش دهد. برای جلوگیری از راه اندازی تصادفی اره مدور در هنگام تنظیم عمق، اره های سیم دار را از برق بکشید و باتری را از اره های شارژی خارج کنید. قسمت تمام شده تخته سه لا (آن سمتی که می خواهید پس از برش قابل مشاهده باقی بماند) رو به پایین قرار دهید.

نجاری اره گرد بر

می توان اجازه داد که یک تکه کوچک از تخته سه لا در یک برش بریده شود. با این حال، از تکه های بزرگتر تخته سه لا حمایت کنید تا از آسیب دیدن الوارهای آویزان در هنگام افتادن یا نیشگون گرفتن تیغه هنگام اتمام برش جلوگیری کنید. در اینجا، تخته سه لا بر روی تکیه گاه های فداکاری L شکل ساخته شده از چوب های ضایعاتی پشتیبانی می شود. تکیه گاه ها را می توان به یک جفت اسب اره پیچ یا بست. تیغه اره تا حدی از تکیه گاه تکه تکه می شود، اما تخته سه لا تکیه گاه باقی می ماند.

نجاری اره گرد بر

یک راه ساده برای پارگی دقیق الوار، استفاده از یک راهنمای پارگی خانگی است که از دو تکه تخته سه لا ساخته شده است که به یکدیگر پیچ و تاب دارند. عرض برش را روی ورق علامت بزنید و راهنما را روی علامت ها ببندید. اجرای اره در امتداد راهنما باعث می شود که اره در سمت ضایعات علائم بریده شود. ساخت راهنما ساده است. دو تکه تخته سه لا برداشته و آنها را به هم بچسبانید. قسمت بالایی باید دارای لبه صاف و باریکتر از قطعه زیر باشد. وقتی اره را در امتداد قطعه بالایی اجرا می کنید، قطعه پایینی بریده می شود. فاصله بین دو تکه تخته سه لا برابر با عرض اره است


اره گرد بر

برای ایجاد یک برش غوطه ور، اره را در جلوی کفش به جلو بچرخانید و محافظ اره مدور را به عقب بردارید و از مسیر خارج کنید. تیغه اره را با خط برش تراز کنید.


نجاری اره گرد بر

اره را راه اندازی کنید و تیغه را به آرامی به سمت پایین در برش بچرخانید. هنگامی که برش ایجاد شد، محافظ تیغه را آزاد کنید تا تیغه اره را بپوشاند. سپس اره را به جلو فشار دهید.

ترجمه و گردآوری جواد رشیدی


info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)