بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

چگونه ماشین خود را با وسایل خانگی تمیز کنیم؟

چگونه ماشین خود را با وسایل خانگی تمیز کنیم؟

تمیز نگه داشتن ماشین می تواند برای بسیاری تبدیل به یک چالش شده باشد. جوش شیرین، سرکه و صابون جزو موادی است که به سهولت در هر خانه ای پیدا می شود که می توانید برای شستن داخل و خارج ماشین از آنها استفاده کنید. نگاهی به کابینت های خود بیندازید و وسایل شست و شو را پیدا کنید. هنگامی که از وسایل خانگی استفاده می کنید، نظافت داخل و خارج ماشین یک کار ساده است. این وسایل، علاوه بر اینکه برای همگان قابل دسترس هستند از سویی نیز، بی خطر و ارزان قیمت هستند. 
برای برق انداختن قسمت های داخل و خارج ماشین تان این مطلب را دنبال کنید.

1- قسمت بیرونی ماشین را خیس کنید

شستشوی کامل خودرو را با شیلنگ آب شروع کنید. این کار باعث جدا شدن گرد و خاک از بدنه ماشین می شود. برای جلوگیری از خراشیدن و آسیب دیدن رنگ بدنه، از اسفنج نرم استفاده کنید. مراقب باشید که به بهانه تمیز کردن ماشین، آب را هدر ندهید. 

2- قسمت بیرونی را تمیز کنید

جهت تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین، لوازم زیر مورد نیاز است:
- برس (سفت و محکم)
- سطل
- صابون
- اسفنج
- آب
ابتدا مخلوط ایجاد کنید. برای تمیز کردن قسمت بیرونی، یک چهارم صابون را با یک گالن آب داغ ترکیب کنید. اطمینان حاصل کنید که صابون پایه روغن نباتی دارد. از صابون ظرفشویی استفاده نکنید زیرا این امر می تواند به اتومبیل شما آسیب برساند. برای شستن قسمت بیرونی از اسفنج نرم و برای شستن لاستیک و چرخ ها از یک برس سفت و محکم استفاده کنید.

3- قسمت بیرونی را بشویید

لوازم مورد نیاز:
- ظرف اسپری
- سرکه
- آب
ابتدا تمام قسمت های بیرونی ماشین خود را با آب سرد و با استفاده از شیلنگ بشویید. سپس سرکه و آب را با نسبت 2 به 1 در یک بطری اسپری مخلوط کنید. بدنه اتومبیل خود را اسپری کنید و سپس آن را با روزنامه پاک کنید، ماشین شما بدون رگه خشک می شود و می درخشد.

4- شیشه ها را تمیز کنید

مواد مورد نیاز:
- الکل
- ظرف اسپری
- سرکه
- آب
مخلوط تمیزکننده شیشه را با یک فنجان آب، نصف فنجان سرکه و یک چهارم فنجان الکل درست کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید. محلول تمیز کننده را روی شیشه اسپری کنید و برای خشک کردن از روزنامه استفاده کنید. یک بار دیگر این کار را انجام دهید تا سایر جرم هایی که به طور تصادفی روی شیشه قرار گرفته اند را از بین ببرید.

5- فضای داخلی را تمیز کنید

ابتدا فضای داخلی را با یک پارچه مرطوب تمیز، پاک کنید. از همان پارچه مرطوب برای پاک کردن داشبورد، کنسول وسط و سایر قسمت های داخلی استفاده کنید.

6- لکه های سفت و سخت را تمیز کنید

لکه های روی خودرو را با محصولات ویژه ای تمیز کنید که بدون آسیب رساندن به قسمت بیرونی، آن را از بین می برند. توجه کنید که ماده مورد استفاده بستگی به نوع لکه دارد.
نکته: از پارچه ای نرم استفاده کنید که رنگ ماشین تان ساییده نشود. برای قسمت های تنگ و باریک، از یک چوب گردگیری که برای گردگیری سقف و جاهای دیگر کاربرد دارد، استفاده کنید.

7- لوازم داخلی را تمیز کنید

ابتدا لوازم، روی صندلی ها، زیرپایی ها و دیگر قسمت های داخلی خودرو را با جاروبرقی تمیز کنید تا از شر خاک و گرد و غبار خلاص شوید. همچنین با استفاده از مخلوط سرکه و آب، می توانید لکه ها و اجرام باقی مانده بر روی صندلی یا دیگر قسمت های داخلی خودرو را نیز تمیز نمایید.


منبع: www.yourmechanic.com

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)