بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

5 نکته ویژه برای نگهداری بهتر دریل برقی

آیا شما دریل دارید؟ اگر چنین است، باید آن را حفظ کنید. مته های برقی سوراخ کردن روی اجسام جامد و سخت را آسان می کنند. در عین حال، اکثر دریل های برقی از استفاده از تیکه های پیچ پشتیبانی می کنند، به این معنی که می توانید از آنها برای نصب و جدا کردن بست ها نیز استفاده کنید. با این حال، دریل های برقی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. حفظ دریل برقی شما باعث افزایش طول عمر آن می شود و از آسیب زودرس محافظت می کند.

1) از آب دور نگه دارید

صرف نظر از جایی که آن را نگهداری می کنید، دریل خود را از آب دور نگه دارید. آب و برق با هم ترکیب نمی شوند. با فرض اینکه شما یک دریل دارید - چه باطری و چه سیمی - آب می تواند برای همیشه آسیب باعث آسیب شود. علاوه بر این، آب می تواند باعث زنگ زدن اجزای دریل شما شود. شما باید دریل خود را در یک محیط خشک نگهداری کنید تا از آسیب آب در امان بماند.

2) صبر کنید تا خنک شود

دریل های در حین استفاده گرما تولید می کنند. همانطور که سر می چرخد، به دلیل اصطکاک گرما تولید می کند. این کاملا طبیعی است و دلیلی برای نگرانی نیست. با این اوصاف، نباید دریل خود را در حالیکه هنوز گرم است، را داخل باکس قرار دهید. اگر دریل خود را بلافاصله پس از استفاده به کیس انتقال دهید، گرما در دام باقی می ماند. در عوض، صبر کنید تا دریل خنک شود.

3) به طور منظم روغن کاری کنید

فراموش نکنید که دریل خود را به طور منظم روغن کاری کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه روغن کاری می توانید به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. اکثر دریل های از روان کننده پشتیبانی می کنند. می توانید یک روان کننده مانند روغن را به چرخ دنده ها بزنید تا آزادانه تر بچرخد.

4) مرتباً تمیز کنید

علاوه بر روغن کاری، باید دریل خود را به طور مرتب تمیز کنید. تمام دریل های در حین استفاده کثیفی و زباله را جمع می کنند. هنگام سوراخ کردن یک سطح، مقداری از مواد موجود در آن سطح حذف می شود. همانطور که از سوراخ سطح خارج می شود، مواد روی دریل شما قرار می گیرند. می توانید دریل خود را با استفاده از هوای فشرده تمیز کنید.

5) بیت های مصطحلک را جایگزین کنید

شما باید قطعات از کار افتاده یا مصطحلک شده را نیز جایگزین کنید. البته یک بیت ابزار کوچکی است که به چرخ دنده های دریل متصل می شود. به عنوان مثال دریل هایی وجود دارد که برای سوراخ کردن سطوح استفاده می شود. با گذشت زمان، بیت ها می توانند مصطحلک شوند. آنها نقطه تیزی خود را از دست خواهند داد، که می تواند استفاده از آنها را سخت تر کند. تعویض قطعات مصطحلک شده عملکرد دریل شما را بهبود می بخشد.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)