بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

چه لوازمی برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو نیاز دارید؟

چه لوازمی برای راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو نیاز دارید؟

آیا شما قصد راه اندازی یک تعمیرگاه خودرو برای خودتان را دارید؟ آیا در حال تبدیل کارگاه مکانیکی خود به یک فضای کاری فعال و پویا هستید؟ اگر چنین است، به تمام خودروهایی که می توانید تعمیر کنید فکر کنید، قبل از شروع کار و در اولین قدم، به ابزار نیاز دارید. ابزارهایی که باید با آنها کارگاه مکانیکی خود را تجهیز کنید. در این مطلب لیستی از تجهیزات گاراژی آماده کرده ایم که روزانه و به طور معمول به آنها نیاز دارید.

بدون شک به فضای زیادی برای کار احتیاج دارید؛ اینجاست که میز کار به کمک شما می آید. میزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی سنگین باشد و هنگام کار حرکت نکند. لازم نیست یک میز فانتزی انتخاب کنید مگر این که خودتان بخواهید.
برای آویختن ابزار، به خصوص آچارآلات کارگاهی و دم دست بودن آنها به یک تابلو ابزار نیاز دارید تا پشت میز نصب کنید و ابزارها را روی آن بچینید. همچنین برای انجام برخی کارها به نیمکت نیاز دارید. البته بستگی به این دارد که چه کاری می خواهید انجام دهید؛ مثلأ هنگام برش لوله، چسباندن اشیا، استفاده از سمباده، انجام کارهای فلزی، استفاده از اره و انجام سایر کارهایی که می توانید در حالت نشسته انجام دهید. با ما همراه باشید تا با چند ابزار ساده و کاربردی در کارگاه مکانیکی آشنا شوید؛

لوازم ایمنی

لوازم ایمنی شامل مواردی از قبیل دستکش کار، جعبه کمک های اولیه و عینک ایمنی می باشد. اگر شما عینکی باشید باید عینک ایمنی تجویزی تهیه کنید که راحت تر از استفاده دو عینک هم زمان می باشد.

روشنایی

علاوه بر چراغ بالای میز کار شما به یک چراغ سیار مغناطیسی هم نیاز دارید که باعث افزایش نور می شود و به شما هنگامی که مشغول کار بر روی یک وسیله نقلیه هستید یا به دنبال قطعات یا پیچ های کوچک هستید کمک می کند.

قفسه یا جعبه ابزار

برای کارآمد بودن، هر گاراژ نیاز به فضای مناسب جهت نگهداری ابزار و تجهیزات دارد. شاید شما بخواهید ترکیبی از قفسه های نگهداری و کشوها همراه با جعبه ابزارهای مختلف را داشته باشید. خرید جعبه ابزارها و قفسه های کشودار چرخدار راحتی کار را برای شما فراهم می کند.

ابزارهای دستی

لیست زیر تنها تعدادی از ابزارهای دستی است که شما هنگام راه اندازی تعمیرگاه خود باید در نظر بگیرید.
- چکش ها
- پیچ گوشتی ها ( دو سو و چهار سو)
- اره
- آچارهای کارگاهی (آچار فرانسه، آچار بکس، آچارهای تخت و رینگ)
- انبرها ( انبر قفلی، انبردست و دم باریک)
- آچارهای آلن
- متر
- کاتر
- ابزارهای برقی

ابزارهای برقی

لیست زیر تنها تعدادی از ابزارهای برقی مورد نیاز برای راه اندازی یک تعمیرگاه می باشد:
- دریل و مته حفاری
- سمباده لرزان
- کمپرسور باد
- پیچ گوشتی شارژی و یا پیچ گوشتی برقی

کمپرسور باد

در ابتدا ممکن است فکر کنید که کمپرسور باد نیاز ندارید اما این دستگاه کاملأ چند منظوره است و خواهید دید که بیشتر از آنچه فکر کرده اید از آن استفاده می کنید.

کمپرسور باد نه تنها برای تنظیم باد لاستیک ها استفاده می شود بلکه برای انجام کارهایی همچون نقاشی و رنگ آمیزی (با پیستوله رنگ پاش)، دمیدن خاک اره و سایر کثیفی های روی میز کار و کار کردن با طیف گسترده ای از ابزارهای بادی به کار می رود.

وقتی می خواهید کمپرسور باد خریداری کنید کمپرسوری را انتخاب کنید که دارای قدرت بیشتری نسبت به آن چیزی که قبلأ در نظر گرفته بودید باشد. داشتن یک ابزار قدرتمند به این معنی است که شما می توانید با آن بیشتر کار کنید.
مطمئنأ لازم نیست تمام این تجهیزات را در یک روز خریداری کنید هیچ چیزی یک روزه ساخته نمی شود، همین امر در مورد ابزارآلات نیز صدق می کند.

ترجمه: زهره اصولی
منبع: www.environmentaldoor.com

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)