بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

چالش گرمای تابستان، ابزارهای ضد گرما را بشناسید

تابستان گرم داغ در راه است فصلی که به جهت گرمای هوا بسیاری از کارهای سنگین صنعتی و ساختمانی با مشکلاتی همراه است. گرمای شدید موجب خستگی و کاهش راندمان کار میشود. در این مقاله قصد داریم به بررسی ابزارهایی بپردازیم که میتوانند در تابستان داغ کمکتان کنند.

علائم گرمازدگی

علائم گرمازدگی را بشناسیم

گرما زدگی یکی از بیماری ها و مسائل شایع در فصل تابستان می باشد. درست است که یافتن راه هایی برای جلوگیری از گرمازدگی کار راحتی نیست، اما برای سلامتی شما حیاتی و ضروری می باشد. دیویس در خصوص گرما زدگی چنین می گوید: وقتی بدن شما بیش از حد گرم می شود، نه تنها احساس گرما می کنید، بلکه این شرایط می تواند منجر به اثرات مخرب بیشتری بر سلامتی شما شود. این مشکلات می تواند به عنوان گرمازدگی ظاهر شود که با تعریق، ضعف و افزایش دمای بدن دیده می شود و حتی گاهی مواقع تا سکته ناشی از گرما که با افزایش دمای بی از حد و بی حالی، از دست دادن هوشیاری و حتی خطرات مرگ شناخته می شود، پیش می رود.

از چه ابزار برای کنترل گرما در محیط کار و کارگاه استفاده کنیم؟

یکی از مهمترین ابزارها برای کار در گرما، لباسهای خنک کننده هستند. استفاده از لباسهایی مانند پوشاک سبک مخصوص کار، پیراهنهای خنک با بافت هواگذر و پوشیدن کلاه و عینک مخصوص باعث میشود تا گرمای بدن آزاد شود. در کنار لباسها، ابزارهای خنک کننده مانند دمنده بادی، ماشین یخ زنی و حوله خنک میتوانند موثر واقع شوند. دمنده بادی با ایجاد جریان هوا در محیط کار، گرما را پایین میآورد.

کمپرس یخ

علاوه بر اینها، استفاده از لوازم خنک کننده شخصی مانند بطری آب یخ، حوله خنک و قرص یخ در زیر کلاه و پیراهن نیز تاثیر بسزایی دارد. همچنین سرمایش آب مصرفی به وسیله یخچال آبی میتواند در تقویت بدن کمک کند.برخی ابزارهای برقی نیز میتوانند با تولید گرمای کمتر یا سیستم خنک کننده داخلی، در تابستان مورد استفاده قرار گیرند. مانند پیچ گوشتیها و دریلهای بادی و برقی که دارای سیستم خنک کاری هستند.

در نهایت باید توصیه کنیم در صورت امکان از کار در ساعات گرم روز پرهیز شود و مصرف آب و مکمل های الکترولیت بدن افزایش یابد تا بتوان سلامتی خود را در کار حفظ کرد. امیدوارم این راهنما بتواند در بهبود شرایط کار شما در تابستان موثر واقع شود.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)