بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

پروفیل بر با فارسی بر چه فرقی دارد؟

اغلب مردم در مواجهه با دو ابزار پروفیل بر و فارسی بر دچار سردرگمی می‌شوند که کدام برای چه کاری لازم است! علی رغم ظاهر مشابهی که این دو دستگاه دارند کارایی متفاوتی را دارا می‌باشند. بارزترین تفاوت این دو محصول در کاربرد ‌آن‌ها برای برش می‌باشد، پروفیل بر برای برش فلزات مناسب بوده و فارسی بر باوجود اینکه می‌تواند برش فلزات را انجام دهد اما برای برش چوب طراحی شده است.

 

پروفیل بر

پروفیل‌ بر چیست؟

از ابزارالات برقی است که برای برش پروفیل های مختلف مانند آلومینیومی، آهنی، گالوانیزه و.... استفاده می‌شود. دربرش فلزات سخت ساختمانی استفاده ار فرز و مینی فرز کار مشکلی است و پروفیل‌‌بر ها برای این منظور گزینه مناسبتری هستند.

ساختمان پروفیل بر

اجزای تشکیل دهنده‌ی آن‌ها شامل موتور (که درصورت بالا بودن توان وقدرت موتور، پروفیل بر قدرت برش و سرعت بالایی خواهد داشت)، بازوی متحرک (برای برش دلخواه کمک میکند)، گیره نگهدارنده (تیغه را نگهداشته و باعث حرکت درست آن میشود)، تیغه (دارای جنسهای متفاوتی می‌باشند که هرچه جنس محکمتری داشته باشند قدرت برش بیشتر می‌شود، تیغه ها سه نوع هستند که نوع اول برای برش آلومینیوم و نوع دوم برای برش آهن و نوع سوم برای فلزات دیگر می‌باشد).

نکات ایمنی کار با پروفیل بر

  • درهنگام استفاده حتما از عینک و دستکش استفاده شود.
  • قبل از انجام برش محل برش با ماژیک علامت گذاری شود.
  • بدلیل ایجاد اصطحکاک و داغ شدن تیغه و برای جلوگیری از سوخته شدن سیم پیچ موتور درهنگام استفاده چندبار خاموش شود.
  • قطعه کار بوسیله گیره در محل خود ثابت کنید تا درهنگام برش پرت نشود.
  • هرگز از پروفیل بر برای برش سطوح بتنی، فولادی ،سیمانی استفاده نشود.
  • پس از اتمام کار حتما دوشاخه آن را از پریز جدا شود.
  • هرگز از تیغه های استفاده شده سعی نکنید با تیز کردن مجدد استفاده کنید اینکار بشدت اسیب رسان هست.

 

فارسی بر

فارسی بر چیست؟

فارسی بر دستگاهی است که برای برش چوب استفاده می‌شود اما می‌توان با آن برش فلز هم انجام داد. این ابزار به دو نوع شارژی و برقی وجود دارد. فارسی بر جایگزین قطع کن ها در نجاری است با این تفاوت که قطع کن ها امکان تعیین زاویه نداشتن اما فارسی بر امکان برش 45 درجه را دارا می‌باشند. از انواع فارسی بر ها می‌توان به ثابت و کشویی اشاره کرد که دامنه برش کشویی ها دو برابر فارسی بر های ثابت هستند.

ساختمان فارسی بر

 اجزا تشکیل دهنده فارسی بر شامل موتور (دونوع موتور دینامی و زغالی دارند که نوع دینامی بدلیل اینکه بایدمدام روشن بماند و ایجاد صدا میکند کارایی کمتری نسبت به نوع زغالی دارد)، گونیا (برای زاویه دار کردن تیغه که برای برش مورب استفاده میشود.) تیغه (برای برش اهمیت زیادی دارد و نسبت به نوع چوب انتخاب می‌شود و برای تخته های چوبی ضخیم بهتراست تیغه با قطر بیشتر انتخاب شود)  بازو و ریل های اره فارسی بر نسبت به صفحه زیر دستگاه درجهت افقی تغییر زاویه می دهند.

نکات ایمنی کار با پروفیل بر

  • از قرار گیری دستگاه برروی سطح صاف قبل از شروع کار اطمینان حاصل شود.
  • درهنگام کار از عینک، دستکش و ماسک (بدلیل پخش ذرات و براده های چوب در هوا) استفاده شود.
  • بدلیل سبکی دستگاه امکان جابجایی دارد و برای جلوگیری از حادثه پس از اتمام کار دوشاخه را از پریز جدا کنید.

 

داشتن ویژگی های دیگر در فارسی بر و پروفیل بر بستگی به برند و شرکت سازنده دارد که هرکدام نسبت به تقاضای مشتری و راحتی مصرف کننده در بخش های مختلف محصول تغییراتی ایجاد می‌کنند و یا بخش هایی به آنها اضافه می‌شود.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)