بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

مستند قافله عمر

مستند قافله عمر 

مستندی برای پیرغلامان امام حسین (ع) در صنف ابزار فروشان تبریز

شرکت بازرگانی «جهان ابزار» مستند قافله عمر را در واحد فرهنگی-هنری شرکت بازرگانی جهان ابزار و به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) و به پاس قدردانی از پیشکسوتان صنف ابزار تبریز که عمری را در راه اعتلای فرهنگ عاشورایی و خدمت به عاشقان امام حسین (ع) سپری کرده اند تولید کرده است.

این مستند به تهیه کنندگی رامین شیرپایی تولید شده است که در آن عشق و ارادت عاشقان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا (ع) در صنف ابزارفروشان تبریز به تصویر کشده شده است.

در صنف ابزار فروشان نیز به مانند دیگر اقشار جامعه بودند پیسکشوتان و خیرانی که با عشق ابا عبدالله، خالصانه در میدان ترویج و تبیین پیام کربلا، به قدر وسع، هر آنچه از بزرگان این مکتب آموخته بودند را عرضه نمودند و اینک خود به خاطره ها پیوسته اند. آنان که قافله عمرشان سراسر سفر بود در مسیر عشق به امام خوبی ها و خدمت در آستان مقدس آن بزرگوار؛ مردانی که نام و نشانی از آنان و عمق ارادتشان به ابا عبدالله در میان نیست.

تصمیم گرفتیم قلم برداشته و با قاب دوربین به محفل حسینی کسانی برویم که در صنف ابزار فروشان پرچمدار عزای امام حسین (ع) هستند تا گوشه ای از عشق، علاقه و ارادت شان به حضرت ابا عبدالله (ع) و درس هایی که از مکتب عاشورا در زندگی و کسب و کار خود گرفته و به آن عمل نموده اند را به تصویر بکشیم.

در مستند قافله عمر، بزرگان و پیشکسوتانی چون دکتر علی اسداللهی، مجید امیدآذر، محمد رزمی، جلیل حاتمی، محمد تقی پور پل سنگی و صمد ذریه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص اهمیت عزاداری، فرهنگ عاشورایی و تأثیری که باید از راه و منش حضرت سیدالشهدا در زندگی و کسب و کار خود داشته باشیم پرداخته اند.

امید است با حمایت شما مشتریان ارجمند بتوانیم در دیگر عرصه های فرهنگی، اقتصادی و... نیز تصویرگری مردان بزرگ دیارمان را به انجام برسانیم. از شما دعوت می کنیم با مشاهده این مستند، یاریگر ما در اشاعه فرهنگ عاشورایی باشید.

مجتبی حافظ زاده

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)