بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

دریل، بتن کن و چکش تخریب | تفاوت چیست؟

دریل، بتن کن و چکش تخریب و موارد دیگر - اگر صاحب خانه جدید هستید، اول از همه به شما تبریک می گویم! مالکیت خانه تجربه‌ای ارزشمند است که زمانی بهتر می‌شود که دانش، مهارت و ابزار لازم برای انجام هر کاری را داشته باشید. در پایین یک لیست از نیازمندی برای صاحبان خانه جهت آموختن تفاوت های دریل، بتن کن و چکش تخریب نگارش شده، اما تفاوت ها می تواند کمی گیج کننده باشد. مطمئن باشید، دوستان شما در جهان ابزار اینجا هستند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.

نحوه کار و ویژگی ها

در ابتدایی ترین سطح خود، دریل از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • یک منبع برق
  • یک موتور
  • یک گیربکس
  • یک چاک

موتور از منبع تغذیه (که می تواند سیم برق متناوب، بسته باتری یا چیز دیگری باشد) برق می گیرد و می چرخد. این گیربکس را می چرخاند که چاک را به حرکت در می آورد. چاک جزء انتهای دریل است که در واقع مته یا لوازم جانبی را می گیرد.


تفاوت بین انواع ابزار عبارتند از:

  • یک دریل با سرعت ثابت می چرخد تا سوراخ ایجاد کند.
  • بتن کن یک کلاچ برای به حرکت درآوردن بست ها در تنظیمات مختلف گشتاور تعبیه می کند.
  • چکش تخریب شامل گزینه ای برای کوبیدن چاک به سمت جلو و داخل مواد سخت مانند سنگ تراشی یا بتن است.

بسیاری از دریل های مدرن در واقع دریل/بتن کن هستند و برای حفاری همه منظوره سوراخ ها و راندن بست ها عالی هستند. آنها گشتاور دریل را با کنترل دقیق بتن کن با استفاده از گیربکس و کلاچ ترکیب می کنند. گیربکس سرعت موتور را کاهش می دهد و اغلب توسط یک سوئیچ مکانیکی کنترل می شود که به ابزار محدوده سرعت چندگانه می دهد. در این محدوده سرعت، بسیاری از دریل دارای ماشه‌هایی با سرعت متغیر هستند که به کاربر اجازه می‌دهد تا سرعت بیت را با مقدار فشار وارد شده به ماشه کنترل کند.

دریل/بتن کن ها همچنین دارای یک کلاچ با تنظیمات قابل تنظیم هنگام کشیدن پیچ یا سایر بست ها هستند. کلاچ از اعمال گشتاور بیش از حد ابزار و احتمالا آسیب رساندن به بست یا قطعه کار جلوگیری می کند. دارای یک حلقه انتخابگر حالت نیز هستند، با نمادهایی که حالت سوراخ کاری، چکشی یا حالت بتن کن را نشان می‌دهند.

دریل چکش های تخریب اغلب دریل/بتن کن هایی با عملکرد چکشی اضافی ذکر شده در بالا هستند. اگر کارهای زیادی را در بتن، آجر یا سایر مصالح بنایی انجام می دهید، به یک مته بتن کن و یک قطعه سنگ تراشی مخصوص نیاز دارید. اگر قصد ندارید چنین کاری را انجام دهید، یا اگر اغلب آن را انجام نمی دهید، ممکن است بتوانید تنها با استفاده از یک دریل بتن کن از این کار خلاص شوید. فقط به یاد داشته باشید که راحت باشید، حفره را از هر گونه گرد و غبار و زباله در حین مته برداری پاک کنید و اجازه دهید ابزار کار را انجام دهد.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)