بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

دریل مناسب برای دیوار بتن

انتخاب دریل مناسب برای سوراخکاری یکی از موضوعاتی است که دانستن روش درست انتخاب آن از عزیزانی که تا به حال تجربه کار با دریل نداشته اند گرفته تا دوستانی که نصاب هستند خالی از لطف نیست.

جهان ابزار - دریل بتن کن برای سوراخکاری در انواع مختلفی می باشد که «چهار شیار» و «پنج شیار» یکی از پر اهمیت ترین دسته بندی در انواع آنان است که مصرف کننده باید به آن توجه نماید.

در هنگام تهیه دریل باید به این نکته نوجه نماییم که هر دستگاهی قدرت مخصوص به خود را دارد، در واقع می توان گفت که تفاوت بین 4 و 5 شیار در وزن و قدرت تخریب آنان می باشد.

باید توجه داشته باشیم که دریل مورد نظر ما چه توانی دارد و به اصطلاح چند وات است. در وهله دوم چند حالته بودن دریل نیز بسیار مهم است و اینکه دستگاه انتخابی ما تک حالته، دو کاره یا سه کاره باشد اهمیت دارد.

می توان گفت دریل دوکاره بیشتر مورد پسند کاربران قرار دارد و دلیل آن دو مصرفه بودن آن در حوزه های سوراخکاری و تخریب است که باعث بی نیاز شدن مصرف کننده در انواع سورخکاری می شود.

مسائل دیگری نیز در در انتخاب دریل اهمیت دارد، انتخاب درست قلم گیر و مته گیر و حتی کلید دستگاه که در هنگام استفاده یکسره، انعطاف پذیر بوده و موجب ایجاد مشکل نشود، از جمله این موارد می باشند.

همانطور که اشاره شد سه نظام دریل باید چهار شیار باشد و ساچمه آن نیز صنعتی باشد تا در صورت استفاده مکرر و پیوسته ایراد پیدا نکند.

در نهایت شکل ظاهری بدنه نیز مهم است و قسمت هایی مانند خاک گیر و گرد و غبار گیر اهمیت دارد که معمولا در صورت انتخاب برند مناسب، موارد ذکر شده در دریل فوق به خوبی منظور شده اند.

توصیه مهم دیگر از سوی کارشناسان مجموعه جهان ابزار برای علاقمندان، انتخاب دریل با توان کمی بالاتر از توان مورد نیاز است تا در صورت استفاده مکرر و پیوسته مشکلی ایجاد نشود.

سوال: پیشنهاد دریل مناسب برای استفاده خانگی در آپارتمان های پیش ساخته که دیوار های بتنی دارند!؟

پاسخ: دریل های بتن کن انواع مختلفی دارند که وزن آنان از 2.5 کیلوگرم شروع شده و الی ماشالله برای مصارف مختلف و در وزن های مختلف افزایش می یابد. برای مصارف خانگی دریل مدل 2.26 چهار شیار با وزن 2.5 کیلوگرم میتواند نیاز مصرف کننده را به خوبی پاسخ دهد. در هنگام انتخاب برند دریل نیز دقت نمایید و درصورت امکان با مشاوری در حوزه ابزارآلات مشورت نمایید.

ابزار و دریل مناسب برای دیوار بتن

توضیحات تکمیلی مطلب “دریل مناسب برای دیوار بتن”

تفاوت دریل بتن کن چهارشیار و پنج شیار

  • دریل بتن کن چهارشیار  (SDS Plus): این بتن کن ها مته تا حداکثر ۲۳ میلی متر را می گیرند، قلم نازک تری دارند. همچنین به دلیل سبک تر بودن قابلیت حمل راحت تری را برای کاربران فراهم می کنند.
  • دریل بتن کن پنج شیار (SDS Max): این نوع از بتن کن ها مته ۳۴ میلی متر به بالا را می گیرند و قلم آنها ضخامت بیش تری دارد. این دستگاه نسبت به دریل های بتن کن چهار شیار، از وزن بالاتری برخوردار است. این بتن کن نمونه تکمیل شده چهار شیار است، با این قابلیت که در حین حفاری و تخریب، ضربات محکم تری را وارد می کند و می تواند تا حدی، کار چکش تخریب را نیز انجام دهد.

مته مناسب برای سوراخکاری در دیوار بتنی

  • مته الماسه! بهترین نوع مته برای سوراخ کردن دیوار های بتونی، آجری، کاشی و سنگ قطعاً مته های الماسه (مته بنایی) می باشد. این مته ها با توجه به استفاده از سر الماسه ای که دارند (نوک آن ها از فلزی متفاوت با مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت و سایش با نام فولاد کارباید یا تنگستن کارباید ساخته شده که به نوک مته جوش می شود) از بهترین گزینه ها برای سوراخ کردن دیوار می باشند.
  • مته های الماسه در انواع ۳ یا ۴ شیار یا بیشتر (تعداد شیار روی مته) در بازار موجود است. هر چه تعداد شیار بیشتر باشد معمولاً سوراخ کاری ظریف تر و نرم تر خواهد بود. البته برای کارهای خانگی با توجه به قطر و طول سوراخ هایی که معمولاً استفاده می شود نیازی به حساسیت روی این موضوع نیست. اگر با کاتالوگ یا پلاک مته مواجه شدید به دنبال واژه SDS بگردید. این واژه بیانگر ضربه پذیر بودن مته و امکان استفاده آن در دریل های چکشی است.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)