بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

به گزارش روابط عمومی مجموعه جهان ابزار، یکی از معضلاتی که امروزه دارندگان خودرو با آن درگیر هستند، نگرانی از سرقت خودرو است.

یکی از راهکارها که از دید بسیاری از کارشناسان مهم و ضروری بوده و و همواره به آن تاکید می شود، استفاده از لوازم ایمنی مرتبط با خودرو می باشد، هرچند این راهکار به صورت صد در صد از سرقت جلوگیری نمی کند اما در برخی موارد می تواند مانع سرقت خودرو شود.

در این بین استفاده از انواع قفل فرمان و قفل پدال بسیار مفید بوده و می تواند سبب افزایش ایمنی گردد. قفل فرمان برای جلوگیری از جابجا کردن ماشین کاربرد دارد و علاوه بر جلوگیری از چرخیدن فرمان از دزدیدن ایربگ راننده نیز جلوگیری می کند.

قفل فرمان باید همیشه به فرمان چفت شود و خود فرمان نیز قفل باشد. ایده آل ترین حالت برای بستن آن این است که یک سمت آن به سمت چپ و پایین باشد و سمت دیگر به سمت بالا و راست و تا حد امکان چسبیده به شیشه اتومبیل باشد. با انجام این کار، کار را برای سارقان دشوار می کنید.

مزایا و معایب استفاده از قفل فرمان:

در صورت استفاده از قفل فرمان دیگر امکان استفاده از خودرو و رانندگی وجود ندارد و اگر چنانچه سارقان وارد خودرو بشوند و بتوانند بدون سوئیچ ماشین را روشن کنند باز هم نمی توانند ماشین را سرقت کنند. ولی اگر سارق خودرو حرفه ای باشد می تواند با استفاده از شاه کلید، قفل فرمان را باز کند و یا حتی قربیلک فرمان را از جای خود به طور کامل در می آورند و و با قربیلکی که به همراه دارند خودرو را به سرقت می برند.

قفل فرمان برای مراقبت از خودرو استفاده می شود و سرقت خودرو را به تاخیر می اندازد و بسته بودن این وسیله بر روی خودرو باعث به تاخیر انداختن و طولانی شدن زمان سرقت می شود و اینکه ممکن است که سارق از سرقت خودرو منصرف شود.

برای دیدن انواع قفل فرمان کلیک کنید...

مزایا و معایب استفاده از  قفل پدال:

استفاده از قفل پدال باعث می شود که امکان دسترسی به پدال خودرو وجود نداشته باشد و مانع سرقت خودرو می شود. البته دقت داشته باشید که سارقان با کمی تلاش می توانند قفل پدال را هم مانند قفل فرمان باز کنند، ولی محدودتر می باشد، زیرا خم شدن و محدود شدن باعث گیر افتادن سارقان می شود. به همین دلیل باعث ریسک بیشتری برای سارقان شده است. دقت داشت باشید که هر دو نوع این ابزار تنها ممکن است که مدت زمان مورد نیاز سرقت را برای سارقان افزایش دهد.

در صورت بسته بودن قفل پدال، سارق مجبور می شود که برای باز کردن تلاش کند و داخل ماشین بنشیند و این کار باعث عدم دید کافی به بیرون می شود و نمی تواند در صورت آمدن صاحب خودرو به سرعت فرار کند. این وسیله باعث می شود که سارق فقط وسایل داخل خودرو را سرقت کند.

برای دیدن انواع قفل پدال کلیک کنید...

نحوه بستن قفل فرمان:

قفل فرمان دارای دو قسمت داخلی در دو طرف خود می باشد و این دو قسمت به فرمان خودرو گیر می کند و قفل می شود. این وسیله دارای یک قسمت بیرونی به نام دسته می باشد و به آن قفل دستگیره می گویند و با کلید بسته می شود.

برای بسته شدن می توانید یک قسمت را به طرف شیشه تنظیم کنید و طرف دیگر را برای بسته شدن به سمت فرمان بکشید و تنظیم کنید و بعد از تنظیم کردن می توانید آن را قفل کنید.

برای باز کردن آن هم می توانید ابتدا به وسیله کلید قفل فرمان، آن را باز کنید و دو طرف را به سمت قفل جمع کنید و قفل فرمان باز می شود و می توانید خودرو را روشن کنید به مسیر خود ادامه دهید.

نحوه بستن قفل پدال:

انواع قفل پدال در بازار وجود دارد که بستن آن هم بسیار ساده و راحت می باشد و به راحتی می توانید پدال خودرو را قفل کنید و با اطمینان خودرو را رها کنید. برخی از قفل های پدالی هم در بازار موجود می باشد که هم زمان یک سر آن به پدال وصل می شود و یک سر دیگر آن به فرمان ماشین وصل می شود و این مدل نیز بسیار کارآمد و خیکی محکم می باشد.

راه های جلوگیری از سرقت خودرو

- همیشه خودرو خود را در محل های روشن و پر رفت و آمد پارک کنید.

- برای بالا بردن امنیت خودرو از قفل فرمان و یا قفل پدال همراه با دزدگیر استفاده کنید.

- ردیاب خودرو می تواند خیال شما را از بابت دزدی خود خودرو راحت کند.

- در جایی پارک کنید که پشت خودرو شما خالی نباشد و خودروی دیگری پارک باشد.

- هیچگاه خودروی خود را روشن و یا با سوییچ روی خودرو رها نکنید حتی برای مدت کوتاه.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)