بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

هر آنچه که باید در مورد دستگاه تراش بدانید

به عنوان یک ماشین‌کار یا متخصص CNC که تمام روز در اطراف آسیاب‌های عمودی کار می‌کند، باید در مورد دستگاه تراش بدانید. اگرچه امروزه ماشین های تراش با فناوری های جدید بسیار پیشرفته هستند، اما یکی از قدیمی ترین ابزارهای ماشینی هستند که در سال 1300 قبل از میلاد در مصر باستان اختراع شد.

در حدود سال 1569 میلادی، ماشین های تراش عمدتاً در فرانسه برای ساخت محصولات چوبی استفاده می شد. با این حال، در طول انقلاب صنعتی در قرن 18، مردم در انگلستان ماشین تراش فلزی را مدرن کردند. در این نوشته، ما به جزئیات، انواع مختلف، نحوه یادگیری استفاده و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

تراش چیست؟

تراش ماشینی است که برای شکل دادن به محصولات چوبی یا فلزی استفاده می شود. یک قطعه چوبی یا فلزی را با چرخاندن آن حول یک محور فراهم می کند در حالی که یک ابزار برش ثابت مواد ناخواسته را از قطعه کار جدا می کند تا شکل مورد نظر را ایجاد کند.

این ماشین‌ها برای عملیات‌های مختلف تولید محصولات مانند سنباده‌زنی، حفاری، برش، تغییر شکل و تراشکاری استفاده می‌شوند. آنها در فلزکاری، پاشش حرارتی، پردازش شیشه و تنظیم چوب محصولات مختلف هنری به کار می روند. به عنوان یکی از قدیمی ترین ابزارهای ماشینی که قادر به انجام طیف گسترده ای از وظایف ساخت است، به عنوان "مادر همه ماشین آلات" نیز شناخته می شود.

ماشین تراش چگونه کار می کند؟

قبل از یادگیری نحوه کار این دستگاه، لازم است در مورد قطعات آن بدانید. بیشتر شامل موارد زیر است:

تخت تراش

سر تراش

دمپایی

دوک

موتور

چاکس تراش

ابزار برش

فرآیند کار ماشین تراش

مرحله 1: قطعه ای که باید روی آن کار شود بین سر و دم قرار می گیرد. با چاک کمانش می شود که با گرفتن آن از بیرون به قرار دادن قطعه کار در یک موقعیت ثابت کمک می کند.

مرحله 2: قطعه کار با کمک یک دوک که به یک موتور متصل است می چرخد. باعث می شود قطعه کار در محور خود بچرخد.

مرحله 3: سپس یک ابزار برش در نگهدارنده ابزار قرار می گیرد که کاتر را در فاصله مناسبی از قطعه کار چرخان نگه می دارد تا تیغه های آن بتوانند قطعه کار را به دلخواه برش دهند. انواع مختلف ابزار برش برای اشکال و مواد مورد نظر مختلف استفاده می شود.

انواع ماشین تراش

امروزه انواع مختلفی از ماشین های تراش را می توانید بیابید که برخی از پرکاربردترین آنها عبارتند از:

ماشین تراش

ماشین تراش موتور از زمان انقلاب صنعتی اختراع رایجی بوده است. آنها از موتورهای بخار به عنوان منبع نیرو برای چرخش مداوم استفاده کردند. این ماشین ها در حال حاضر عمدتاً برای مقاصد صنعتی برای حفاری یا سوراخ کردن قطعات فلزی استفاده می شوند.

ماشین تراش سرعت

برای برش کاری بر روی قطعات چوبی از تراش های سرعت استفاده می شود. از آنجایی که سرعت چرخش دوک در این نوع تراش زیاد است، به تراش های سرعتی معروف هستند. آنها یکی از ساده‌ترین ماشین‌ها برای درک هستند، زیرا فقط از یک سر، دم و یک برجک ابزار تشکیل شده‌اند.

برجک تراش

تراش های برجکی برای تولید قطعات کار یکسان ایده آل هستند. دارای یک برجک است که به دستگاه اجازه می دهد چندین ابزار برش را که می توان به طور همزمان از آنها استفاده کرد، نگه دارد.

ماشین تراش اتاق ابزار

اگر به دنبال دقت در برش ها هستید، تراش اتاق ابزار بهترین گزینه است. از نظر عملکرد و فرآیند کار، تراش های Tool Room مشابه تراش های Engine هستند. به راحتی می توانید سرعت تراش های Tool Room را مطابق برش مورد نظر کنترل کنید.

تراش شیشه ای

از آنجایی که شیشه بسیار شکننده است و هنگام برش با تیغه می تواند خرد شود، تراش شیشه ای از گرمای مشعل استفاده می کند تا آن را چکش خوار کند. هنگامی که شیشه انعطاف پذیر شد، با دست شکل می گیرد. این نوع تراش عمدتاً برای تولید ظروف شیشه ای مانند النگو یا آینه طراحی شده استفاده می شود.

تفاوت بین تراش کاری فلزی و تراش کاری چوبی

اگرچه اکثر ماشین های تراش عملکرد مشابهی دارند، اما نمی توان از همه آنها برای ساخت یک ماده استفاده کرد. به عنوان مثال، تراشکاری که محصولات چوبی تولید می کند را نمی توان برای کار بر روی قطعات فلزی استفاده کرد.


سوالات متداول ماشین تراش

از ماشین های تراش برای چه مواردی استفاده می شود؟

از قدیم الایام از ماشین تراش برای شکل دادن به مواد مختلف استفاده می شده است. از مصر باستان و انقلاب صنعتی در انگلستان تا دنیای امروزی، از این ماشین ها برای شکل دادن به محصولات مادی استفاده می شود.

آیا یادگیری استفاده از تراش سخت است؟

مهم است که ابتدا ماشین‌کاری را از یک مربی با تجربه در یک ماشین‌فروشی معتبر یاد بگیرید. در The Crucible می‌توانید نحوه استفاده ایمن از تجهیزات ماشینکاری و برش‌های دقیق و دقیق را بیاموزید. ماشین‌فروشی ما کلاس‌های مقدماتی را برای ماشین‌کارانی که تازه شروع به کار کرده‌اند ارائه می‌دهد، و زمان آزمایشگاه آزاد برای دانش‌آموزان در دسترس است تا مهارت‌های خود را در ماشین تراش کامل کنند و کارگران با تجربه روی پروژه‌های شخصی کار کنند. اگر به خراطی چوب روی ماشین تراش علاقه دارید، فروشگاه چوب ما هم کلاس های مقدماتی برای نجاری های مبتدی و هم کلاس های پیشرفته تراش چوب را برای کسانی که درک درستی از تراش چوب بر روی ماشین تراش دارند ارائه می دهد.

هزینه تراش چقدر است؟

محدوده متوسط هزینه تراش برای علاقمندان می تواند بین 800 تا 6000 دلار باشد. قیمت تراش های صنعتی می تواند تا 60000 دلار باشد و قیمت تراش های CNC حتی 500000 دلار است. تفاوت زیادی بین انواع مختلف ماشین تراش وجود دارد، بنابراین تحقیق کنید و مطمئن شوید که درک روشنی از نوع مورد نیاز خود دارید.

چه نوع ماشین تراش نیاز دارم؟

نوع مورد نیاز شما بر اساس موادی که با آن کار می کنید، مقدار فضایی که در اختیار دارید و بودجه شما برای شروع تعیین می شود. انواع مختلف قدرت موتور، سرعت چرخش، اندازه تیغه ها و موارد دیگر متفاوت است. اگر با فلز کار می کنید، به موتور قدرتمندتر و سرعت های متغیر بیشتری روی دستگاه خود نیاز دارید. تراش های چوبی به قدرت زیادی نیاز ندارند و می توانند با اندازه تیغه های کوچکتر و کمتر تیز کار کنند.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)