بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

گفتگو با مدیر عامل فروشگاه جهان ابزار

جهان ابزار

گفتگو با مدیر عامل فروشگاه جهان ابزار؛
با جهان ابزار، متفاوت ترین ابزار فروشی ایران آشنا شوید


گفتگو: مجتبی حافظ زاده - ندا نیانور

اشاره: از دست دادن پدر در ۶ سالگی باعث شد که بسیار زودتر از آنچه تصورش را داشت، احساس مسئولیت کند و بار سنگین اداره خانواده را بر دوش بگیرد. ۹ سال بیشتر نداشت که کنار درس و مدرسه، در مغازه ابزار فروشی دایی اش به عنوان شاگرد مغازه شروع به کار کرد و تا امروز که بزرگ ترین و مجهزترین مرکز تأمین و توزیع ابزارآلات و تجهیزات صنعتی و ساختمانی در شمال غرب کشور را اداره می کند، هم چنان مشغول کار، فعالیت و کارآفرینی و تشنه نوآوری و پیشرفت در کار است.
می گوید از همان ابتدا هم پول و شهرت برایش مهم نبود تا جایی که قید باشگاه تراکتورسازی تبریز را هم زده تا فقط و فقط به شغلی که از همان ابتدای کودکی، آینده اش به آن گره خورده بود متمرکز شود. از گذشته با غرور حرف می زند و به آینده کارش بسیار امیدوار و خوش بین است. گفتگویی ترتیب دادیم با «رامین شیرپایی»، مدیر و موسس بزرگ ترین و مجهزترین مرکز تأمین و توزیع ابزارآلات صنعتی و ساختمانی در شمال غرب کشور که دعوت می کنیم تا انتها بخوانید:

مدیر عامل فروشگاه جهان ابزار

بسیار سپاسگزاریم که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید، لطفا بفرمایید که چطور شد که وارد این شغل شدید؟
برای یک کودک ۹ ساله بسیار زود است که بخواهد در این سن کم مسئولیت اداره یک خانواده را بر دوش بکشد. باور این که دیگر پدری نیست که به او تکیه کنید و این شما هستید که باید یک خانواده را اداره کنید، بسیار سخت است. ۶ سالم بود که پدر و تنها تکیه گاهمان از دنیا رفت، مادر ماند و من، برادرم بهزاد و خواهرم که هر دو کوچک تر از من بودند.
تقریبا ۳ سال بعد از فوت پدر بود که مسئولیت و بار سنگین اداره خانواده را بر دوش های کوچک خود احساس کردم و تصمیم گرفتم که همزمان با درس و مدرسه کار بکنم تا خرج خانواده تأمین بشود. ۹ سالم بود که در مغازه ابزار فروشی دایی به عنوان شاگرد مغازه و با مزد روزی ۳۰ تومان شروع به کار کردم. از همان موقع هم احساس مسئولیت و شور و شوق خاصی نسبت به کار داشتم و به صداقت و درستی در کار به خصوص حساب و کتاب حساس بودم، به همین دلیل کم کم همه کاره مغازه دایی شدم.
همزمان با مدرسه و درس کار می کردم و بلافاصله بعد از مدرسه به مغازه می رفتم، یعنی در تمام طول سال کار می کردم. از همان موقع و حتی در کلاس درس، تمام ذهنم را کار و شغلی که آینده ام با آن گره خورده بود مشغول کرده بود و مرتب به آینده فکر می کردم. راستش را بخواهید، همان موقع هم تصمیم خود را گرفتم و شغل آینده ام را انتخاب کردم، شغلی که به آن افتخار می کنم.

خیلی ها در آن سن و سال کار هم نمی کنند، چه رسد به این که شغل آینده خود را انتخاب کنند. چه عاملی باعث شد که دست به این انتخاب بزنید؟
بیشتر تصمیم ها و انتخاب های ما نتیجه شرایطی است که در آن قرار گرفته ایم. شرایطی که من داشتم ایجاب می کرد که دست به انتخاب بزنم، یعنی فرصت آزمون و خطا نداشتم. ضمن این که در مغازه دایی مدتی کار کرده و تجربه خوبی کسب کرده و از دیگر شاگردهای مغازه دایی و حتی از پسر دایی خودم هم فعال تر بودم. از آنجا که علاقه و شور و شوقی خاص نسبت به کار داشتم، به فکر پول و کسب شهرت نبودم تا جایی که قید حضور در باشگاه تراکتورسازی تبریز را زدم، آن هم پس از چند ماه حضور و تمرین در باشگاه. بنابراین فکر می کنم که این عوامل به خصوص علاقه شدیدی که نسبت به این کار داشتم باعث شد تا من این شغل را برای مسیر آینده زندگی خودم انتخاب کنم.

چه موقع تصمیم گرفتید که یک فروشگاه مستقل برای خود داشته باشید؟ و مهم ترین هدف و مأموریت شما چه بود؟
من تا اواخر سال ۱۳۷۹ در مغازه ابزار فروشی دایی مشغول بودم، ولی آرزو داشتم که یک کسب و کار مستقل برای خودم دست و پا کنم. حس استقلال طلبی دوران جوانی از یک طرف، بزرگ شدن خواهر و برادرم از طرف دیگر که مسئولیت مرا بیشتر کرده بود، و تجربه چند ساله فعالیت در مغازه دایی که باعث شناخت دقیق من از این صنف و بازار آن شده بود، موجب شد در اواخر سال ۱۳۷۹ ابزار فروشی خودم را با نام «جهان ابزار» و با سرمایه ای اندک آن هم در یک مغازه اجاره ای راه اندازی کنم. از همان ابتدا هم یک مأموریت را برای جهان ابزار تعریف کردم؛ تأمین و توزیع به موقع ابزارآلات صنعتی و ساختمانی مورد نیاز صنایع استان آذربایجان شرقی و منطقه شمال غرب کشور.

مشوق و الگوی شما در انتخاب این مسیر و ادامه آن چه کسانی بودند؟
به نظرم هر شخصی برای رسیدن به اهداف مورد نظرش الگویی دارد که آن را به عنوان سرمشق زندگی، کار و فعالیت خود قرار می دهد تا خواسته هایش را عملی کند. ضمن این که تلاش مستمر و فعالیت خستگی ناپذیر را هم نباید از نظر دور داشت. صرف الگو قرار دادن یک شخص یا یک مجموعه موفق نمی توان به موفقیت رسید. این یک اصل انکارناپذیر است که باید از خیلی از خوشی ها و لذت های زندگی چشم بپوشید تا به آن چیزی که مد نظرتان است برسید، در غیر این صورت هر آنچه به عنوان هدف برای خودتان تعیین کرده اید، در حد حرف و شعار و روی کاغذ باقی خواهد ماند.
بی تعارف عرض می کنم کسانی که از جوانی، با تحمل سختی و با تلاش و پشتکار خود، شرکت های بزرگی را ایجاد و مدیریت کرده اند، همواره الگوی من برای رسیدن به اهدافم بود. در سفرها و بازدیدهایی که از دفاتر شرکت های بزرگ در تهران و خارج از کشور داشتم، و هم چنین وقتی که نتیجه استفاده از نیروهای جوان و انجام کار تیمی را در شرکتی مثل رونیکس می دیدم، برای رشد و توسعه جهان ابزار و ایجاد یک مجموعه موفق و نمونه بیشتر ترغیب می شدم.
البته در بعد حمایت و تشویق هم بسیاری از پیشکسوتان صنف ابزار نقش حمایتی و تشویقی ارزنده ای داشتند. در ابتدای تأسیس فروشگاه جهان ابزار، برخی از پیشکسوتان این صنف که از قبل با من و روحیاتم آشنا بودند با معرفی جهان ابزار به مجموعه های صنعتی بزرگ، از ما حمایت کردند. برخی هم علاوه بر حق ریش سفیدی، حق استادی و معلمی برای من دارند و ضمن تشویق من به ادامه حضور، مشاور و همراه همیشگی ما در رسیدن به اهدافمان بودند.

آقای شیرپایی! هیچ کس به اندازه صاحب یک کسب و کار نمی داند که شروع یک کسب و کار و سر پا نگه داشتن آن چقدر سخت است، برای ما از سختی هایتان بگویید و این که چگونه توانستید علی رغم همه مشکلات، جهان ابزار را به اینجا برسانید؟
همان طور که شما نیز به درستی اشاره کردید، شروع هر کاری سخت است و احتمال شکست یا ورشکستگی در مراحل ابتدایی شروع یک کسب و کار بسیار بالا است. شروع کار ما نیز بسیار سخت بود و حتی هزینه ها به سختی تأمین می شد، و بیشتر مشتریان هم از فروشگاه های قدیمی تر و با سابقه تر خرید می کردند.
از آنجا که کارم را با شعار «صداقت در کار و تجارت» شروع کردم، با مشتریان نیز از همان روز اول با صداقت و انصاف رفتار کرده و پایبند خدمات محصولات خود بودیم و نسبت به ایرادها و اشکال های محصولات فروخته شده احساس مسئولیت داشتیم و تا حد امکان نسبت به تعمیر و یا راهنمایی خریداران جهت هدایت آنها کوتاهی نکردیم، این مسأله به تدریج باعث جذب مشتریان بیشتر به جهان ابزار گردید.
با انجام تبلیغات محدود، همکاری با شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی را با هدف تأمین نیازهای آنان شروع کردیم که در انجام آن موفق بودیم، هم چنین در گام دوم با تأمین برخی ابزارها و دستگاه های خاص که مورد نیاز صنایع بود ولی در بازار تبریز وجود نداشت، کارمان رونق گرفت به طوری که باعث ارتقای جهان ابزار و افزایش سرمایه گردید.
سال ۸۳ با اضافه شدن برادرم «بهزاد» و افزایش تدریجی سرمایه، ضمن خرید یک باب مغازه، حضور در نمایشگاه های صنعت ابزار را با هدف معرفی جهان ابزار و جذب برندهای جدید، برنامه ریزی کردیم. اولین حضور نمایشگاهی مان هم شرکت در نمایشگاه صنعت و ابزار تبریز در سال ۸۵ بود.
با صداقت و خوش حسابی در بازار و فروش خوبی که برخی از دستگاه های صنعتی داشت، به تدریج توجه و اعتماد برندهای بزرگ صنعت ابزار به ما جلب شد و آنها نیز بازاریابی و فروش محصولات شان را در منطقه شمال غرب به ما سپردند، که بحمدا... این اعتماد تا کنون نیز ادامه داشته و ما همکاری سودمندی با این شرکت ها داریم و توانستیم با همت و تلاش مجموعه ای که ایجاد کرده ایم، میزان فروش محصولات آنها را در این منطقه در سطح قابل توجهی افزایش دهیم، و به لطف خدا و با تلاش همه همکاران چندبار به عنوان فروشنده برتر کشور و منطقه شمال غرب شناخته شدیم و چندین لوح تقدیر از شرکت های همکار و ارگان های دولتی دریافت کردیم.

چیزی که در نگاه اول از جهان ابزار به ذهن می رسد، یک ابزار فروشی ساده مثل سایر ابزار فروشی ها است، اما وقتی بیشتر با آن آشنا می شویم، بیشتر با تفاوت ها و مزیت های آن آشنا می شویم که در نوع خود کم نظیر و دنیایی متفاوت از دیگر ابزار فروشی ها است. لطفا کمی از جهان ابزار بگویید و این که از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟
حضور در نمایشگاه های صنعت ابزار و آشنایی با مدیران شرکت های بزرگ این صنعت و به دنبال آن بازدید از چندین شرکت بزرگ تولیدی ابزارآلات صنعتی در چین، هند، مالزی و تایوان که باعث آشنایی بیشتر من با نحوه کار و مدیریت این مجموعه های بزرگ شد، جرقه و ایده اولیه رشد و توسعه سازمانی جهان ابزار را در من به وجود آورد. از اواخر سال ۹۰ و به دنبال جلب اعتماد برندهای بزرگ و صاحب نام صنعت ابزار که باعث افزایش تنوع و تعداد محصولات ما شد، و با تبدیل سیستم فروشگاهی به شرکتی و تعریف ساختارهای سازمانی و اداری جدید و جذب نیروی انسانی لازم، گام های عملیاتی تبدیل جهان ابزار به متفاوت ترین ابزار فروشی ایران را محکم و با برنامه ریزی دقیق برداشتیم.
در حال حاضر جهان ابزار از واحدهای اداری و مالی، بازاریابی و فروش، خدمات پس از فروش (جهان سرویس)، نمایشگاه دائمی معرفی محصولات (Show Room)، و فروشگاه بزرگ جهان ابزار مجهز به دو انبار بزرگ و مدرن تشکیل شده است. با تعریف این ساختارها بود که به عنوان اولین، بزرگ ترین و مجهزترین مجموعه متمرکز تأمین و پخش ابزار و تجهیزات صنعتی در شمال غرب کشور شناخته شدیم که این یک افتخار بزرگ برای همه ما در جهان ابزار محسوب می شود.

جهان ابزار

به نظر می رسد که جهان ابزار از یک مقطعی به بعد سیر صعودی چشمگیری داشته است که در صنف ابزار فروشان ایران بی نظیر و بیانگر تفاوتی ملموس با آنان است، علت این موفقیت جهان ابزار چیست؟
باور دارم که بدون مدیریت علمی و سیستمی نمی توان یک سازمان را اداره کرد، و اگر سازمان و نیروی انسانی آن متخصص و کارآمد نباشد، نمی توانید در بازار رقابت دوام بیاورید، پس مجبور هستید که سازمان خود را چابک، حرفه ای و تخصصی کنید. ضمن این که روحیه ریسک پذیری بالایی باید داشته باشید، چون بدون چنین روحیه ای توان و قدرت ایجاد تغییرات در سازمان را نخواهید داشت.
عامل دوم، توجه جدی به کیفیت و قیمت محصولاتی است که عرضه می کنیم. ما در مجموعه جهان ابزار با اتخاذ این استراتژی بلند مدت، از پذیرش و فروش برندهای ضعیف با محصولات بی کیفیت خودداری کردیم و توانستیم رضایت و اعتماد خریداران را جلب کنیم. این اعتماد و رضایت مشتری، امروز بزرگ ترین سرمایه ما در جهان ابزار است.

اجرای مدیریت علمی و سیستمی را از کجا آغاز کردید؟ در این خصوص بیشتر توضیح دهید.
افزایش مشتری، به روز نبودن سیستم حسابداری، و مشکلات انبارداری و ... باعث شد که به سمت پایه ریزی یک سیستم شرکتی درست حرکت کنیم تا بتوانیم ضمن کاهش خطای انسانی، همه فعالیت ها را مکانیزه و سیستماتیک کنیم.
از سال ۹۰ هم که چند سفر کاری جهت آشنایی و بازدید از شرکت های بزرگ تولید ابزار در تایوان، چین و هند انجام دادم و از نزدیک با تیم های حرفه ای و مدیریتی آنان آشنا شدم، کار تحقیق و برنامه ریزی جهت اجرایی نمودن مدیریت سیستمی را در جهان ابزار شروع کردم. از اواخر سال ۹۲ با توجه به نیازهایی که داشتیم تصمیم گرفتیم که سیستم فروشگاهی جهان ابزار را به سیستم شرکتی تبدیل کنیم، و به سمت تشکیل یک چارت اداری سبک، منسجم، حرفه ای و تخصصی حرکت کنیم.
انجام این کار بزرگ و سخت که از امور مالی و حسابداری شروع و سپس انبارداری و بعد به بخش فروش رسید، چند ماه طول کشید و منجر به آغاز تحولی چشمگیر در جهان ابزار گردید.
بخش فروش را با تفکیک عمده فروشی از فروش شرکتی و خرده فروشی توسعه دادیم تا این بخش با سرعت عمل و انعطاف سازمانی بهتری بتواند فعالیت کند. از سال ۹۴ نیز با هدف اخذ گواهی نامه های ملی و بین المللی اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای در زمینه مدیریت، مدیریت فروش و بازاریابی، انبارداری و ... برای مدیران واحدها و پرسنل نمودیم تا بتوانیم مراحل توسعه نرم افزاری جهان ابزار را با موفقیت طی کنیم.

اشاره کردید به توسعه نرم افزاری جهان ابزار، در زمینه توسعه سخت افزاری جهان ابزار هم فعالیت هایی انجام داده اید؟
پایه ریزی توسعه سخت افزاری جهان ابزار در واقع از همان سال ۹۲ و هم راستا با اجرای مدیریت سیتمی و با خرید و تملک املاک مجاور فروشگاه جهان ابزار شروع شد. دلیل آن هم این بود که می خواستیم همه مجموعه ها در کنار هم و به صورت متمرکز باشند تا از فعالیت های جزیره ای جلوگیری شود.
سال ۹۳ کار احداث ساختمان فعلی اداری-رفاهی و نمایشگاهی (Show Room) جهان ابزار شروع شد که در سال ۹۴ به بهره برداری کامل رسید. این ساختمان با ۴۰۰ متر مربع زیربنا و در ۴ طبقه با امکانات اداری، رفاهی و خدماتی برای مشتریان و پرسنل اداری و یک فضای نمایشگاهی برای معرفی و نمایش دائمی محصولات احداث شده است که کاری نوین و بی نظیر در صنف ابزار فروشان کشور به شمار می رود.
یکی از اهدافی که به شدت دنبال اجرایی کردن آن در مجموعه جهان ابزار بودیم، ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان بود. این به معنی پذیرفتن مسئولیت بیشتر و در واقع دردسر و هزینه بیشتر بود. اما خلق ارزش برای مشتری و جلب رضایت هر چه بیشتر آنان، چیزی نبود که بخواهیم به راحتی از کنار آن بگذریم، و بخواهیم با یک خطای راهبردی بازارمان را به رقبا واگذار کنیم.
برای عملی شدن این هدف، ساختمان مرکز مشاوره و خدمات مشتریان جهان ابزار را تحت عنوان «جهان سرویس» درست کنار فروشگاه جهان ابزار در سه طبقه احداث کردیم که هم اکنون مشغول فعالیت و ارائه سرویس می باشد. این مرکز مجهز به یک انبار بزرگ قطعات یدکی به منظور تأمین قطعات مورد نیاز دستگاه های معیوب، واحد تعمیر انواع دستگاه های عرضه شده در فروشگاه، و هم چنین دارای بخش مشاوره قبل از خرید می باشد.
جهت رفاه حال مشتریان و رفع دغدغه آنان بابت حمل و انتقال دستگاه های معیوب و خراب، مرکز خدمات «جهان سرویس» مجهز به یک دستگاه خودرو جهت حمل دستگاه معیوب از مبدأ به مرکز و بالعکس می باشد که این خدمت فعلا در تبریز رایگان انجام می شود تا در زمان و هزینه حمل مشتریان صرفه جویی شود. احداث دو انبار بزرگ و مدرن جهت نگهداری از محصولات با هدف تأمین سریع و به موقع سفارش ها یکی دیگر از حلقه های توسعه سخت افزاری جهان ابزار محسوب می شود.

جهان ابزار

فروشگاه جهان ابزار

فکر می کنید جهان ابزار چه نقشی در پشتیبانی از صنعت استان آذربایجان شرقی و منطقه می تواند ایفا کند؟
فکر می کنم در صورتی که ما بتوانیم مأموریت اصلی خود، یعنی تأمین و توزیع ابزار و تجهیزات مورد نیاز صنایع و کارگاه های استان و منطقه شمال غرب را به موقع، با بهترین کیفیت و قیمت های مناسب، به درستی به انجام برسانیم، می توانیم از صنایع استان و منطقه نیز حمایت و پشتیبانی بکنیم. البته این را هم بگویم که ما قبلا و در سال های اوج مشکلات اقتصادی کشور، با تأمین ابزار مورد نیاز صنایع استان و با رعایت شرایط پرداخت آنها، توانستیم سهمی هر چند کوچک در حمایت از بخش صنعت و به ویژه اشتغال جوانان شاغل در آنها ایفا کنیم و اجازه ندادیم صنایع منطقه از نظر تأمین ابزار در مضیقه باشند.
امروز نیز که بحمدا... و با تلاش مسئولان دولت محترم، کشور و به خصوص صنایع از مشکلات عبور کرده است، جهان ابزار با تمام توان آماده پشتیبانی و حمایت همه جانبه از صنایع استان و منطقه می باشد.

شما با راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهان ابزار، فروش اینترنتی محصولات تان را آغاز کرده اید، چه چیزی باعث شد که جهان ابزار به این مقوله ورود کند؟ فکر می کنید ابزارهای لازم برای موفقیت در این حوزه را در اختیار دارید؟
یکی از مهم ترین و اصلی ترین شاخص های موفقیت در هر کاری برنامه ریزی مبتنی بر تحقیق و پژوهش است. بدون انجام تحقیقات میدانی، بدون تحلیل بازار و بدون تحلیل رقبا، نمی توان ریسک کرد و سرمایه را به سمت و سویی نامعلوم و آینده ای مبهم سوق داد. در طی بررسی هایی که قبل از شروع فروش اینترنتی داشتیم و بر اساس مشاوره هایی که گرفتیم، دریافتیم که یکی از مهم ترین ضعف های ساختاری بنگاه های اقتصادی، نبود دانش و تخصص و عدم درک صحیح حوزه اینترنت و فروش اینترنتی است. از طرف دیگر نمی توانستیم از ظرفیت بزرگ و قدرت اینترنت صرف نظر کنیم، چون گسترش بازار، جذب مشتریان جدید و امکان حضور نامحدود در بازار رقابت را در بهره مندی بهتر از ظرفیت اینترنت می دیدیم.
پس از بررسی های اولیه و باتوجه به این که ما دانش و ابزارهای تخصصی لازم برای موفقیت در این حوزه را در اختیار نداشتیم، تصمیم گرفتیم که از همان ابتدای کار و با ایجاد واحد IT در کنار سایر واحدها و جذب متخصصان این حوزه در بخش های مختلف طراحی، نرم افزاری، تبلیغات اینترنتی و ... کارها را به صورت برنامه ریزی شده به پیش ببریم.

فکر می کنید مهم ترین ضعف صنعت ابزار ایران چیست؟ انتظار شما از مسئولان برای حمایت از صنعت ابزار چیست؟
متأسفانه در صنعت ابزار به غیر از یکی دو شرکت، تولیدکننده بزرگ و مطرحی در کشور وجود ندارد و این بزرگ ترین ضعف ما است. بد نیست بدانید که اغلب محصولات بازار ایران در صنف ابزار در اختیار تولیدات خارجی است. این موضوع که قسمت اعظم بازار ایران در صنف ابزار در اختیار تولیدات کره ای، چینی، ژاپنی، ترکیه و یا تایوانی است بسیار ناراحت کننده است.
خوشبختانه در داخل کشور، هم سرمایه انسانی، نیروی کار ماهر و باتجربه و هم پتانسیل لازم برای خلق یک برند بزرگ با محصولات باکیفیت ایرانی را در اختیار داریم که نه تنها نیازمند حمایت های دولتی است، بلکه عزم راسخ و همت والای پیشکسوتان این صنعت را می طلبد تا با ورود و سرمایه گذاری آنان کشور ما نیز بتواند صاحب صنعت ملی و بومی در حوزه ابزار و تجهیزات صنعتی باشد.
امیدواریم با حمایت های دولت محترم و احساس مسئولیت فعالان این صنعت، بتوانیم شاهد فعالیت همه جانبه برندهای ملی در این صنف باشیم و باز امیدواریم که شرکت های تولیدکننده ابزارآلات ایرانی، با تنوع بخشی به تولیدات خود سهم تولیدات ایرانی را در بازار ایران افزایش دهند، چرا که صنف ابزار ایران دارای یک شبکه تأمین و توزیع بسیار قوی، منسجم، ماهر و باتجربه است که توانایی فروش تولیدات باکیفیت داخلی را در بازار ایران و منطقه دارد.

به نظر شما رمز ماندگاری و در اوج ماندن یک برند در بازار رقابت چیست؟
به نظرم شرط اول هر کاری صداقت است و بدون آن هیچ کاری پایدار نیست. بعد از صداقت، انصاف در مشتری مداری، دومین شرط ماندگاری یک برند محسوب می شود، انصاف در همه ابعاد، چه از نظر ارائه اطلاعات به مشتری (مشاوره یا اطلاعات محصول) و چه از نظر قیمت و خدمات پس از فروش. سومین شرط خوش حسابی و به نوعی خوش قولی در برابر مشتریان و بازار است که باعث کسب اعتبار و تقویت برند می شود. پشتکار و تلاش شبانه روزی، آینده نگری به مفهوم برنامه ریزی برای آینده به منظور رسیدن به اهداف و برنامه ها هم بسیار ضروری و مهم است.

آقای شیرپایی از این که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید مجددا تشکر می کنیم، در پایان این گفتگو اگر مطلب خاصی دارید بفرمایید.
در اینجا لازم است از شما و همه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی صمیمانه تشکر کنم. و از تمام مدیران و مسئولان دلسوز تبریز و استان و به خصوص پیشکسوتان صنف ابزار که در این مدت و با حمایت های خود بستر لازم برای توسعه و تعالی جهان ابزار را فراهم کردند تشکر می کنم. جا دارد که از این طریق از زحماتی که مادرم در طول این سال ها برای ما متحمل شدند، از صمیم قلبم تشکر نمایم، هر چند زبانم قاصر است، اما باید از کسی که حق پدری و مادری را برای ما تمام و کمال به جا آورد قدردانی نموده و دست بوسش باشم. هم چنین از تلاش های بی بدیل برادرم بهزاد که از جوانی خود مایه گذاشت و با حضور موثر و کمک های خود باعث شد که انجام بسیاری از کارهای سخت و غیر ممکن عملی شود، قدردانی می کنم.
باورم این است که هیچ سازمانی بدون وجود کارکنان با انگیزه و با روحیه کار تیمی، نمی تواند مسیر خود را برای رسیدن به تعالی سازمانی با موفقیت طی کند، لازم می دانم در پایان این گفتگو از زحمات و تلاش های بی دریغ همه همکارانم در جهان ابزار که سرمایه های اصلی ما هستند سپاسگزاری کنم. به امید سربلندی ایران.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)