بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

چه ابزارهایی برای خانه تکانی عید مناسب هستند؟

روزهای پایانی سال را سپری می کنیم و لحظه به لحظه به سال نو نزدیک تر می شویم. هیاهوی بازار و تکاپوی خانواده ها حاکی از جنب و جوشی دارد به درازای تاریخ. تکاپویی که خبر از تغییر و دگرگونی می دهد، و شاه بیت همه این هیاهو چیزی نیست جز، نو شدن و دوباره زنده شدن.
یکی از کارهای خوبی که در روزهای پایانی سال توسط خانواده های ایرانی انجام می شود، خانه تکانی است. در این آیین، تمام قسمت های خانه و وسایل در آستانه عید نوروز، گردگیری، شستشو و تمیز می شوند. کار خانه تکانی معمولا خسته کننده و وقت گیر است و بدون داشتن برنامه و ابزارهای کمکی مناسب خسته کننده تر هم می شود.
به همین دلیل فروشگاه اینترنتی جهان ابزار با هدف حل مشکلات شما در خانه تکانی، ابزارهایی را برای شما پیشنهاد می کند که با استفاده از آنها می توانید رسم دیرین خانه تکانی را به آسانی و با کمترین مشکل به انجام برسانید. این ابزارها به ترتیب عبارتند از:

۱- نردبان

نردبان یکی از لوازم و ابزارهای کاربردی می باشد که در انجام کارهای مربوط به خانه در هر زمانی بسیار مناسب و کارگشا است. با استفاده از نردبان می توانید به تمام محل های مرتفع از جمله سقف، قسمت های بالای دیوارها و کابینت ها به سادگی دسترسی داشته باشید و هنگام تمیز کردن این محل ها کمتر دچار زحمت شوید.


نردبان های عرضه شده در فروشگاه اینترنتی جهان ابزار دو نوع هستند. یک نوع معروف به نردبان قرمز است که البته قرمز رنگ هم هست و در اندازه های 3، 4، 5 و 6 پله وجود دارند. نوع دیگر معروف به نردبان خانگی است و از جنس آلومینیوم است و در دو نوع پله پهن و پله معمولی عرضه می شوند.

۲- سطل و زمین شوی
درست به همان اندازه که برای نظافت سقف و دیوار احتیاج به نردبان دارید، برای نظافت و شستشوی کف منزل نیز احتیاج به ابزاری دارید تا بتوانید این کار را با کمترین مشکل و به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید.
اگر کمی به گذشته برگردید به یاد خواهید آورد که آن زمان ها مادرهای مهربانمان برای شستشوی کف خانه مجبور بودند در زمین بنشینند و با یک سطل کوچک و چند تکه کهنه آن قدر کف خانه را بشویند و بسایند تا تمیز و خشک شود. خستگی، کمر درد و پا درد، تا مدت ها فرشته های مهربان خانه مان را اذیت می کرد. اما امروزه ابزارهایی ساخته شده اند که به همه این مشکلات و خاطرات تلخ پایان می دهد، اگر چه خانه تکانی و نظافت منزل کاری است دشوار و خسته کننده، اما با کمک این ابزارها کمتر خسته می شوید، و زودتر کار خانه تکانی به پایان می رسد.
سطل و زمین شوی، این وسیله کاربردی همان چیزی است که برای استفاده در منزل به آن احتیاج دارید و با خرید آن هم خود و هم بانوی خانه خود را از تحمل رنج و سختی های ناشی از نظافت منزل رها می کنید.

۳- دستکش
دست ها بیشترین تماس را با ناپاکی ها و مواد شوینده شیمایی دارند و عمده کارهای نظافت و شستشو نیز با دست انجام می شود. قرار گرفتن در معرض انواع مختلفی از مواد شوینده شیمیایی باعث می شود که آسیب های جدی به پوست دست وارد شود و به همین دلیل حفظ سلامت دست در انجام کارهای سنگینی مثل خانه تکانی بسیار اهمیت دارد.
هیچ چیزی مثل یک دستکش نمی تواند از عهده این وظیفه سنگین بربیاید. دستکش ها انواع مختلفی دارند که به تناسب نوع شان کاربردهای متفاوتی دارند. دستکش خانگی، دستکش صنعتی، دستکش پزشکی و جراحی، دستکی کارگری، دستکش ایمنی و ... انواع مختلف دستکش ها هستند.
فروشگاه اینترنتی جهان ابزار استفاده از دستکش خانگی را برای شما توصیه می کند. سهولت تهیه، قیمت پایین و محافظت از دست ها این نوع دستکش را به یکی از محبوب ترین ابزارهای مورد استفاده در منازل تبدیل کرده است و چون قیمت آن پایین است، به سادگی می توان آن را با یک دستکش نو تعویض نمود.

۴- جارو شارژی
جارو شارژی یکی از ابزارهایی است که جهت نظافت منزل استفاده زیادی دارد و به دلیل عدم نیاز به سیم برق، یکی از ابزارهای محبوب و پرطرفدار در بین خانم های خانه است. جارو کردن یکی از کارهایی است که به صورت مرتب و روزانه توسط خانم های خانه جهت نظافت و تمیزی خانه انجام می شود. در قدیم این کار توسط جاروهای دستی صورت می گرفت و کاری سخت بود. جاروبرقی ها به دلیل تسریع و ساده کردن انجام این کار به سرعت فراگیر شدند و امروزه نیز در انواع مدل ها مختلف وارد منازل و حتی محل کار شده اند.


با این حال، هر چه ابزار مورد استفاده شما ساده تر و راحت تر باشد، بیشتر مورد پسند و کاربرد افراد به خصوص کاربران آن قرار می گیرد. جارو شارژی ها هم از همین اصل پیروی کرده و بدون نیاز به سیم برق و تنها با یک بار شارژ مشکل را حل کردند. به ویژه زمانی که برق نیست انجام نظافت خانه ضروری است، در چنین لحظاتی، این فقط یک جارو شارزی آماده به کار است که می تواند به کمک شما بیاید و وسیله ای برای زیبایی و تمیزی خانه شما باشد.

۵- بخارشوی
معمولا پس از جارو کردن و یا اتمام نظافت منزل، از آب و تی کشیدن برای شستشوی زمین و یا دیوارها برای پاک کردن لکه ها و جمع کردن گرد و غبار استفاده می کنند. این یکی از کارهای معمول است که اغلب در خانه تکانی ها نیز جهت تمیزی بهتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما با این وجود، مصرف زیاد آب، مواد شیمیایی، صرف وقت زیاد و طاقت فرسا بودن آن را نمی توان انکار کرد.
بخارشوی یکی از وسایل بسیار پرکاربرد است و می تواند برای تمیز کردن گوشه و کنار خانه استفاده شود. دمای بالای بخارشوی برای میکروب کشی سطوح و از بین بردن جرم و روغن ایده آل است و از آنجایی که بخارشو به مواد شوینده احتیاج ندارد، هم مقرون به صرفه است، و هم آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نمی کند.
با استفاده از یک بخارشوی خوب و حرفه ای می توانید این کارها را انجام دهید؛
- شست و شوی زمین های سرامیکی و سخت
- تمیز کردن مبلمان
- تمیز کردن پرده ها
- شستشوی دیوارها
- تمیز کردن فرش
- تمیز کردن تشک
- تمیز کردن پنجره ها
- تمیز کردن فر و باربیکیو
- برفک زدایی یخچال

۶- مواد شوینده، پاک کننده و جلا دهنده
تا اینجا هرچه گفتیم مربوط به ابزارهایی است که برای نظافت و تمیزی منزل و یا محل کار مورد نیاز هستند. در کنار این ابزارها، موادی هستند که جهت انجام خانه تکانی و نظافت منزل وجودشان ضروری است و استفاده از آنها کمک بیشتری به تمیزی محل های مختلف در منزل یا محل کار می کند.

مجتبی حافظ زاده

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)