بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی (Screw gun)

امروزه، می توان در بازار ابزار علاوه بر پیچ گوشتی های دستی، نوع برقی و شارژی این ابزار کارآمد را نیز مشاهده کرد. این ابزار، از سه نظام (آچارخور و اتوماتیک)، شافت و بیت مته و ... تشکیل می شود. این وسیله، نه تنها برای استادکاران و افرادی با دانش فنی بالا ضروری است بلکه، برای تازه کاران و افرادی که استفاده عمومی خواهند داشت نیز می تواند بسیار مفید واقع شود. چرا که می تواند در صرفه جویی زمان نقش مهمی را ایفا کند. با این ابزار در کمتر از چند ثانیه می توانید روی سطوح علامت گذاری کنید.. پیچ ها را سریعتر از آنچه با دست می توانید انجام دهید باز و یا بسته کنید. در واقع، اگر می خواهید در زمان کمتری کارتان را تا حدی سریعتر جلو ببرید، ناچار باید این ابزار را تهیه کنید.

انواع دریل پیچ گوشتی کدام است؟

از انواع دریل پیچ گوشتی های برقی می توان به پیچ گوشتی های دو سرعته، پیچ گوشتی های تاشو، پیچ گوشتی های خشابی و پیچ گوشتی های شارژی خودکار اشاره کرد.

دریل پیچ گوشتی برقی ساده

دریل پیچ گوشتی های ساده، همانطور که از نامشان بر می آید، جهت استفاده ساده کاربرد دارند. با استاده از دریل شارژی ها ساده، می توان پیچ ها را باز و بسته کرده و  سوراخکاری های سبکی را روی سطوحی همچون چوب و فلز ایجاد کرد. دریل های ساده خاصیت چکشی ندارند و دارای سه نظام های 6 تا 36 میلی متری هستند.

پیچ گوشتی برقی دو سرعته

مدلی دیگر از پیچ گوشتی های برقی، انواع دو سرعته هستند. این پیچ گوشتی ها، همانطور که از نامشان بر می آید می توانند سرعت چرخش را با کم و زیاد کردنف کنترل و تنظیم نمایند.

پیچ گوشتی تاشو

نام این نوع پیچ گوشتی نیز، گویای چگونگی آن است. دسته های پیچ گوشتی های تاشو، قابلیت چرخشی داشته و می توانند در دو حالت کولتی و مستقیم کاربرد داشته باشند. این نوع پیچ گوشتی ها، به خاطر ظاهر جمع و جورشان، می توانند در فضاهایی که دور از دسترس هستند نیز کاربرد بسیار خوبی داشته باشند.

پیچ گوشتی خشابی

شاید یکی از پرکاربردترین انواع پیچ گوشتی ها، انواع خشابی آن باشد. این پیچ گوشتی ها دارای خشاب هایی هستند که سری ها را در داخل خود جای داده و در صورت نیاز، به صورت مکانیکی تغییرشان می دهد.

پیچ گوشتی برقی عموما در چه مواردی کاربرد دارد؟

علاوه بر اینکه می توانید از پیچ گوشتی برقی، در باز و بسته کردن پیچ ها و ... استفاده کنید، این وسیله ها دارای کاربرد های متنوعی هستند که در زیر به بررسی هر کدام می پردازیم.

علامت گذاشتن بر روی سطوح

اگر با دریل برقی های قدرتمند و سنگین کار کرده باشید حتما بارها تجربه کرده اید که قبل از استفاده از دریل، می بایست نقطه ای که سوراخکاری روی آن انجام می شود، با دریل دیگر و یا میخی کوچک نشانه گذاری شود. در این صورت می توانید بادریل سنگین تر و قوی تر، محل نشانه گذاری شده را سوراخ کرده و دچار اشتباه کمتری شوید.

سوراخکاری ها در قطر بزرگتر

حتما برایتان پیش آمده است که برای برخی کارها نیاز به اره عمود بر و فارسی بر داشته باشید. در صورتی که به این لوازم دسترسی نداشته باشید می توانید به وسیله یک دریل پیچ گوشتی شارژی این کار را به سادگی انجام دهید. مثلا، برای جا باز کردن برای نصب قفل درب ها، ایجاد کردن فضای خالی برای قرار گرفتن لوله ها و یا داخل کابین و ... یک پیچ گوشتی برقی ساده برایتان همه کاره خواهد بود.

پیچ گوشتی برقی ، جایگزین همزن در امور ساختمانی و آشپزی!

در امور ساختمانی، می توانید با متصل کردن سر همزنی مناسب، ملات، سیمان و دیگر موارد را هم بزنید. شاید به نظرتان نامتعارف برسد ولی، در امور آشپزی نیز، اگر به همزن برقی دسترسی ندارید، می توانید با متصل کردن سر همزن مناسب، به روشی که در اینستاگرام جهان ابزار آموزش داده ایم، خود را از تهیه هر همزن گران قیمت خانگی بی نیاز سازید!

پیچ گوشتی برقی ، جایگزینی مناسب برای پولیش!

سنباده های برقی و دستی، می توانند گزینه مناسبی برای صیقلی کردن سطوح گوناگون باشند. اما، زمانی که صحبت از صاف کردن انواع خمیدگی ها و گودی ها به میان می آید، نیاز شما را تنها ابزاری به نام پولیش مرتفع خواهد کرد. اما، اگر پولیش در دسترستان نیست، می توانید با انتخاب مته ای مناسب، محل مورد نظرتان را صاف و صیقلی کنید. مته مناسب، به عنوان استوانه ای سنباده ای برایتان عمل خواهد کرد.

همچنین، کاربرد دیگری که پیچ گوشتی برقی می تواند برای شما داشته باشد، در زمینه برطرف کردن خوردگی و زنگ زدگی فلزات است که تنها با پولیش می توان از بینشان برد. بسیار ساده، می توانید سنباده ای را به دریل پیچ گوشتی برقی تان متصل کنید و قسمت های زنگ زده را صیقلی و صاف کنید.

نصب آسان درای وال با پیچ گوشتی برقی

اگر یک نصاب درای وال هستید حتما با سختی های این کار از نزدیک آشنایید. اینکه پنلی سنگین را با یک دست بلند کرده و با دست دیگری سعی کنید تا پیچ ها را در دیوار فرو کرده و پنل را در دیوار محکم کنید، در طولانی مدت بسیار طاقت فرسا خواهد بود، در صورتی که به کار بردن پیچ گوشتی برقی ساده می تواند هم روند محکم کردن پیچ ها را سریعتر کند و هم وزن پایین آن، فشار کمتری را بر دست و بازوی شما وارد می سازد.

نگهداری از پیچ گوشتی برقی

امروزه، هزینه های بالای تهیه ابزار، افراد را ناگزیر می سازد تا توجه بیشتری نسبت به نحوه نگهداری ابزار داشته باشند. همانطور که در بند اول بدان اشاره شد، پیچ گوشتی های برقی، از باتری، گشتاور، سوییچ جهت روشن و خاموش کردن ابزار، چراغ ال ای دی، سری های پیچ گوشتی و نگهدارنده های آن، روکش دسته و باتری و ... تشکیل شده اند.

باتری، شاید مهم ترین بخش از یک دریل برقی باشد که در صورت عدم استفاده از آن در طولانی مدت، خودکار، شارژ خود را از دست داده و از عمر آن کاسته می شود.

اگر می خواهید از وسیله خود بهترین استفاده را داشته باشید، می بایست، حداکثر نیروس گشتاور، سرعت و .. را بسنجید و مطابق با نیاز خود، وسیله را تهیه نمایید. اگر دریلی با ویژگی قابل تغییر بودن باطری تهیه کنید، می توانید در صورت خراب شدن و یا آسیب دیدن آن، قطعات را تعویض کرده و مدت های طولانی از پیچ گوشتی برقی خود استفاده کنید.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)