بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

آموزشی که تعمیرکاران دریل شارژی دوست ندارند بدانید!



احتمالا برای شما هم پیش آمده است که باطری دریل شارژی تان در وسط کار خراب شود. به نظر می رسد که بسته های باتری داخلی آن را نمی توانند تامین کنند. بنابراین بسته باتری را باز کردم و NiCad ها را با باتری های NiMH با دوام بسیار بیشتر جایگزین کردم. اکنون بین شارژها استفاده بسیار طولانی تری دریافت می کنم.

مرحله 1: بسته باتری را جدا کنید


بسته باتری را جدا کنید

بسته باتری من 4 پیچ Torx داشت (بعداً برای دسترسی راحت تر، پیچ های معمولی فیلیپس را جایگزین کردم). در داخل 10 باتری NiCad خواهید یافت. به نظر می رسد که آنها فقط کمی کوچکتر از سلول های 'C' هستند و همه به صورت سری به هم متصل شده اند. 1.2 ولت X 10 سلول = 12 ولت. سلول ها به عنوان 1300 میلی آمپر مشخص شده اند و به همین دلیل عمر زیادی ندارند. احتمالاً می خواهید از چیدمان باتری ها عکس بگیرید زیرا باید یک بسته جدید را دقیقاً شبیه این بسازید. همچنین به عایق نازکی توجه کنید که از اتصال باتری بالایی به باتری های پایینی جلوگیری می کند.

مرحله 2: بسته جدید باتری ها را جمع آوری کنید

بسته جدید باتری را مونتاژ کنید

مجموعه جدیدی از باتری های هم اندازه را خریداری کنید. در مورد من اندازه "Sub-C" نامیده می شود. من آنها را در BatterySpace.com به قیمت 24 دلار دریافت کردم. آنها با زبانه های متصل ارائه می شوند. سلول های جدید را با دقت به همان ترتیب اصلی مونتاژ کنید و زبانه ها را به درستی لحیم کنید. مواظب باشید هنگام مونتاژ یک سلول کوتاه نشوید - حتی به طور خلاصه! همچنین باید قبل از لحیم کاری سطح سرب ها را خراش دهید و قبل از مونتاژ روی هر زبانه یک لایه لحیم نازک قرار دهید (که به آن قلع می گویند). دوباره مونتاژ و تست کنید. حتماً از پیوند ذوب پذیری که با بسته باتری اصلی ارائه شده است مجدداً استفاده کنید

مرحله 3: یادداشت ها

ظرفیت: باتری های جدید دارای ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت هستند، بنابراین انتظار می رود بیش از دو برابر بیشتر از بسته اصلی کار کند. ممکن است تعجب کنید -- آیا ظرفیت بالاتر به ابزار آسیب می رساند؟ نه: نکته مهم در اینجا این است که ولتاژ یکسان است، اما ممکن است با افزایش ظرفیت، ابزار را سخت‌تر کار کنید، پس زیاده روی نکنید. من حدود یک سال و نیم است که از آن استفاده می کنم و بسیار عالی است.

شارژ: از آنجایی که شارژر قدیمی من انتظار دارد 1300MAH NiCad را شارژ کند، به زمان شارژ بسیار طولانی تری نیاز دارد. برگه مشخصات همراه با باتری‌های جدید باید در اینجا به شما کمک کند. همچنین برای اطلاعات دقیق تر در مورد شارژ انواع مختلف باتری ها، باتریuniversity.com را بررسی کنید. یک روش شارژ بهتر ممکن است عمر باتری شما را افزایش دهد.

چرا بسته های خمیر می میرند؟ من سلول‌های قدیمی را تجزیه و تحلیل کرده‌ام، و متوجه شده‌ام که چندین سلول خراب هستند، اما بسیاری از آنها مشکلی ندارند - فقط یک بار نیاز است تا یک بسته باتری بی‌فایده شود.

از آنجایی که مته با دو بسته باتری عرضه شد، می توانم بسته های خوب را با هم ترکیب کنم تا یک بسته کار دوم بسازم. سلول های قدیمی را می توان مطابق شکل زیر آزمایش کرد - بخش مهم در اینجا بار است. من از یک لامپ چراغ قوه به عنوان بار استفاده کرده ام که به عنوان نشانگر بصری شارژ باتری نیز سرور است. آزمایش بدون بار نتایج بی فایده ای به همراه خواهد داشت. من دیده ام که برخی از سلول ها 1.2 ولت را بدون بار می خوانند - که خوب به نظر می رسد، اما وقتی بار اضافه می شود به 0.3 ولت کاهش می یابد - به وضوح dud است.

اقتصاد: یک مد خوب باید اقتصادی هم باشد! سیرز برای یک بسته باتری جدید 40 دلار می خواهد - اگر بتوانید آن را پیدا کنید (من حدود 75 دلار برای ابزار با دو باتری پرداخت کردم - پس چرا تعویض آن اینقدر گران است؟) بنابراین با این مد، باتری بهتری با 24 دلار دریافت می کنم.

نکات ایمنی: مانند بسیاری از پروژه‌هایی که در اینجا در مورد دستورالعمل‌ها وجود دارد، اگر ندانید چه کار می‌کنید، مشکلات ایمنی احتمالی وجود دارد - بنابراین اگر مدارهای سری خود را از مدارهای موازی خود نمی‌شناسید، توقف کنید! سعی نکنید این مد را انجام دهید - اگر سلول ها به اشتباه سیم کشی یا اتصال کوتاه داشته باشند، می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد. همچنین مراقب هرگونه نشت مواد شیمیایی از سلول های بد باشید. همچنین قبل از کار بر روی این پروژه مطمئن شوید که مهارت های لحیم کاری شما کافی است. یکی از خوانندگان وبلاگ Makezine خاطرنشان کرد که یکی از زبانه‌های لحیم کاری نازک‌تر از بقیه است - این به عنوان فیوز عمل می‌کند - مطمئن شوید که فیوز را در بسته کامل خود قرار داده‌اید.

مسائل زیست محیطی: سلول های NiCad استفاده شده را به درستی دور بریزید. باتری‌های HiMh جدید شما سازگارتر با محیط زیست هستند، اگرچه برخی هنوز دوچرخه‌سواری مجدد را توصیه می‌کنند.

مرحله 4: لحیم کاری به باتری

لحیم کاری به باتری

ضمنا... مواظب باشید هنگام لحیم کاری هیچ یک از سلول ها را اتصال کوتاه نکنید.

ترجمه از وبسایت : https://www.instructables.com/Cordless-drill---Improving-the-battery

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)