بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

کاربرد ژنراتور برق و راهنمای خرید ژنراتور

کاربرد ژنراتور برق و راهنمای خرید ژنراتور

برای انتخاب ژنراتور برق مناسب باید ابتدا انواع آنها را شناخت و موارد متعددی را در نظر گرفت. ژنراتور برق دستگاهی است که نیروی الکتریسیته و برق تولید می کند. کاربرد ژنراتور برق در این است که از قطع فعالیت های روزانه و یا اختلال در عملکرد کار پیشگیری می کند و مانع از قطع برق می شود. ژنراتورها به 2 شکل فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف موجود هستند.
ژنراتور وسیله ای است که انرژی مکانیکی به دست آمده را به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی تبدیل می کند. ژنراتور انرژی الکتریکی تولید نمی کند، کارکرد ژنراتور به این صورت است که با استفاده از انرژی مکانیکی و با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم پیچ ها در مدار الکتریکی برق را تولید می کند. کارکرد ژنراتور را می توان با درک کار پمپ آب فهمید. پمپ آب باعث جریان آب می شود اما آب تولید نمی کند و فقط آّ را به جریان می اندازد.
ژنراتورها از دو قسمت رتور و استاتور تشکیل شده اند؛ رتور قسمت متحرک و استاتور قسمت ساکن ژنراتور نامیده می شود. ژنراتورها بر اساس توان برق بر حسب کیلووات آمپر و یا کیلووات تقسیم بندی می شوند.

ژنراتورها از لحاظ سوخت مصرفی 

- موتور ژنراتورهای گازوییل سوز (DIESEL GENSETE)
- موتور ژنراتورهای گازسوز (GAZ GENSETS)
- موتور ژنراتورهای دوگانه سوز (DUAL FUEL GENSETS)

ژنراتور برقی
برای انتخاب ژنراتور مورد نیاز خود ابتدا باید به توان مصرفی وسایلی که می خواهیم به ژنراتور وصل کنیم توجه کرد. به عنوان مثال اگر می خواهیم 2 لامپ 200 وات و 3 لامپ 100 وات را به وسیله ژنراتور روشن کنیم توان مصرفی مورد نیاز ما 700 وات خواهد بود. توان مصرفی لوازم الکتریکی معمولا بر روی دفترچه راهنمای آنها و یا بدنه آنها درج می شود. علاوه بر توان مصرفی توان راه اندازی وسایل برقی نیز مطرح می باشد که حدود 1.5 تا 3 برابر توان مصرفی وسیله می باشد که ژنراتور را باید نسبت به نیاز وسیله خود تهیه نمود. گنجایش مخزن سوخت ژنراتور نیز در تعیین تعداد ساعاتی که می خواهید ژنراتور کار کند موثر می باشد و این مورد را نیز در خرید خود به خاطر داشته باشید.

منابع:  famcocorp.com , abzarmart.com

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)