بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

سفر بی خطر نیست، با اطمینان سفر کنید

سفر بی خطر! این عبارتی است که همیشه برای کسی که قصد سفر دارد به کار می بندیم و با گفتن این جمله در واقع سفری سالم، و بدون حادثه تلخ برای او آرزو می کینم. تعطیلات همیشه بهترین فرصت برای انجام سفرهای برون شهری محسوب می شود که باعث نشاط، شادابی و همچنین آشنایی با دیدنی ها و زیبایی های مناطق مختلف می شود. به خصوص سفر با اعضای خانواده، که بسیار دل پذیر و با خاطرات جذاب و خوش همراه است. خیلی خوب است که با یک برنامه ریزی خوب دل به جاده بزنید و همراه با خانواده از مناظر زیبای طبیعی لذت ببرید و خاطرات خوب آن را ثبت و ضبط کنید.
روزهای تعطیل سال نو، همه ساله شاهد موج بزرگی از سفرها هستیم که مردم همنوا با تغییر طبیعت، دل به سفر می بندند تا از آب و هوا و طبیعت بهاری لذت ببرند. اما بروز حوادث تلخ و ناگوار جاده ای که اغلب با یک یا چند اشتباه کوچک یا بی احتیاطی اتفاق می افتد، کام برخی را تلخ می کند. بنابراین، سفر بی خطر نیست! و لزوم رعایت نکات ایمنی و قوانین رانندگی بسیار حائز اهمیت است.

سفر

بیشتر مواقع با رعایت چند اصل ساده می توان از بروز خیلی از حوادث ناگوار جاده ای جلوگیری کرد. مثل استراحت خوب قبل از رانندگی، عجله نکردن، پرهیز از سرعت و سبقت غیر مجاز و ... نکات خیلی ساده ای هستند که با رعایت آنها می توان از سفر لذت برد و آن را تبدیل به یک خاطره خوش و به یادماندنی نمود.
به غیر از رعایت این اصول ساده، نکات دیگری هستند که رعایت آنها بسیار حساس و ضروری است. چه بسا ممکن است هیچ حادثه تلخ و ناگواری برای شما پیش نیاید، اما یک نقص فنی کوچک، یا همراه نداشتن یک ابزار مناسب در یک موقعیت حساس، باعث می شود که شما و خانواده عزیزتان ساعت ها کنار جاده معطل بمانید تا کمک از راه برسد.
اقداماتی از قبیل بازدید فنی خودرو مثل؛ بازدید موتور، کنترل روغن موتور، آب رادیاتور، لنت ترمز، بازدید جلوبندی، لاستیک ها، کنترل باتری، چراغ های جلو و عقب و ... کارهایی هستند که با رعایت آنها خیالتان از بابت وسیله سفر راحت می شود.
تا اینجا هر چه گفتیم مربوط به نکات کوچک اما کاربردی بودند که رعایت هر یک از آنها می تواند ایمنی و سلامت سفر را تضمین کند. اما در سفر قطعا به یک سری ابزارهای دستی و مکانیکی مهم و کمکی احتیاج پیدا می کنید که اگر چه در صندوق عقب خودروتان جا اشغال می کند، اما در زمان لازم - که آرزو می کنیم هیچ وقت برای شما پیش نیاید - کارایی خود را نشان می دهد و به دردتان می خورد. اینجاست که خواهید گفت؛ «چه خوب شد که اینو با خودم آوردم!»
خب! منتظر چی هستید؟ به صندوق عقب ماشین تان سر بزنید، نگاهی به جعبه ابزار یا کیف ابزار خودرو بیاندازید؛ چه ابزارهایی می بینید؟ ریز و درشت را کنترل کنید.

بخوانید: معرفی کمپرسور فندکی

حتما از وجود آچارهای رینگی و تخت در اندازه های مختلف به خصوص سایزهای 10 تا 20 اطمینان حاصل کنید. پیچ گوشتی 2 سو و 4 سو را از قلم نیاندازید. جک و آچار چرخ هم اگر نداشتید اصلا رانندگی نکنید. چند بکس تکی مناسب خودرو خود همراه داشته باشید، انبردست، سیم چین، دسته جغجغه، آچار فرانسه، چسب، کابل های اتصال باتری، کمپرسور باد فندکی و ... ابزارهای مهمی هستند که باید از وجودشان در جعبه ابزار خودرو مطمئن شوید. همراه داشتن برخی لوازم یدکی مثل روغن ترمز، تسمه دینام، تسمه هیدرولیک هم در موقعیت های حساس خیلی به کارتان می آید.

مجتبی حافظ زاده

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)