بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

دوازده ابزاری که هر کس باید در جعبه ابزار خود داشته باشد

دوازده ابزاری که هر کس باید در جعبه ابزار خود داشته باشد

قسمت دوم و آخر: در مطلب قبلی تعدادی از ابزارهای دستی دوازده گانه را که هر کس باید در جعبه ابزار خود داشته باشد را معرفی کردیم و توضیحات مختصری در مورد هریک ارائه نمودیم تا بهتر و بیشتر با این 12 ابزار دستی پر کاربرد آشنا شوید. در این مطلب هم با تعداد دیگری از این ابزارها آشنا می شوید. امیدواریم که بتوانیم مشاور خوبی برای انتخاب های شما باشیم.

4- متر نواری فلزی

اگر می خواهید یک کشو بسازید و یا محل تلویزیون را در روی دیوار اندازه گیری کنید که آیا برای تلویزیون شما مناسب است یا نه، یک متر نواری قابل اعتماد و جمع شونده 5 متری برای شما ضروری است. متری که تهیه می کنید حتما باید عرض یک اینچی داشته باشد تا زمانی که شما آن را باز می کنید فرم خود را از دست ندهد. در ضمن داشتن قفل یکی از امکانات ضروری دیگر برای مترهای نواری فلزی است.

5- آچار فرانسه

به احتمال زیاد از بین تمام ابزارهای تان شاید آچار فرانسه بیشترین استفاده را خواهد داشت. داشتن یک آچار فرانسه خوب مثل این است که شما 50 آچار با اندازه های مختلف دارید. این آچار یک ابزار قابل تنظیم با فک متحرک است که با پیچی که روی بدنه آن تعبیه شده به صورت کشویی، بزرگ و کوچک می شود. با توجه به این قابلیت آچار فرانسه، شما می توانید آن را برای اندازه های مختلف پیچ و مهره استفاده کنید. وقتی که شما از این ابزار استفاده می کنید بهتر است فک متحرک در سمتی قرار گیرد که چرخش انجام می شود. این حالت باعث می شود تا احتمال در رفتن آچار کمتر شود.

6- دسته بکس

وقتی در حال انجام کاری هستید که مجبورید تعداد زیادی پیچ و مهره را باز و بسته کنید درست زمانی است که باید آچار فرانسه را کنار بگذارید و برادر کامل تر و بسیار سودمندتر آن یعنی دسته بکس را بردارید. حالت جغجغه ای و گردشی دسته بکس به شما اجازه می دهد تا بدون اینکه آن را از روی پیچ یا مهره بردارید به سفت کردن و یا شل کردن قطعه مورد نظر بپردازید که این کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. بهترین گزینه ای که می توانید برای جعبه ابزار خود انتخاب کنید یک آچار بکس 3.8 اینچی با دو سه دسته اضافی برای زاویه های مختلف، و تعدادی تبدیل بکس است. البته دقت کنید از مارک های با کیفیت و خوب مانند لایت ژاپن استفاده کنید.

7- انبر قفلی

انبر قفلی زمانی به کار می آید که شما به کمک نیاز دارید اما غیر از دو دست خودتان کمک دیگری ندارید! همانطور که از نام این ابزار پیداست انبر قفلی وسیله ای است که می تواند در جایی قفل شود. بعضی از انبر قفلی ها دارای مکانیزمی هستند که می توان قفل آنها را تنها با یک دست باز کرد و مدل های دیگر به وسیله هر دو دست از محل درگیر شده آزاد می شوند. انبر قفلی ها انواع مختلفی دارند که می توانند به عنوان انبر، لوله گیر، آچار قابل تنظیم، سیم چین و گیره مورد استفاده قرار گیرند. انبر قفلی سایز 10 اینچ برای مصارف خانگی بسیار مناسب و کارآمد است.

 

8- دم باریک

دم باریک یک ابزار ضروری برای کارهای الکتریکی است. دم باریک تقریبا برای هر کار خانگی که در آن نیازمند بریدن، خم کردن، فشردن و یا لخت کردن سیم هستد لازم است. به خاطر شکل نوک دراز و لاغر ابزار، به راحتی می توان از آن برای انجام کار در حفره های کوچک هم استفاده کرد.

9- دریل شارژی

دریل شارژی خوب و با کیفیت یک ابزار مفید و ضروری در جعبه ابزار شماست که از آن می توانید برای سوراخ کردن و یا باز و بسته کردن پیچ استفاده کنید. وقتی که یک پیچ گوشتی شارژی می خرید باید محصولی پرقدرت انتخاب کنید. فراموش نکنید که میزان قدرت دریل شارژی با ظرفیت باتری آن اندازه گیری می شود. خرید دریل هایی با باتری در حدود 18 ولت توصیه ما به شماست. وقتی ولتاژ را بالاتر می برید وزن دستگاه هم بیشتر می شود. محصول 18 ولتی وزن تقریبی 10 پوند (معادل 4.5 کیلوگرم) خواهد داشت. اگر این وزن برای شما سنگین است مدلی با باتری 12 ولت انتخاب کنید. این باتری قدرت لازم برای انجام کارهای خانگی را تامین خواهد کرد و در عین حال سنگین هم نیست. مطمئن شوید دریلی که می خرید حتما قابلیت تغییر سرعت و جهت چرخش را داشته باشد. حالت چرخش برعکس برای باز کردن پیچ ها بسیار کارآمد است.

10- اره دستی چوب

تصویر یک اره دستی خوب از دیرباز نماد کارگر در حال کار بوده است. کاربرد اصلی اره دستی خوب و هدفی که ما از خرید آن دنبال می کنیم برش شاخه های درختان و یا برش چوب برای کارهای خانگی است. اره های دستی چوبی با استفاده از برآمدگی های تیزی که دارند قسمت مورد نظر ما بر روی چوب را می برند. اگر فکر می کنید که در محل کار و منزل لازم خواهد شد که قسمتی از چوب را ببرید حتما یک اره دستی چوب بادوام، با مارک خوب تهیه کنید.

11- تراز

اگر قصد دارید عکس و یا تابلویی از دیوار آویزان کنید و یا یک بالاپوش روی شومینه تان نصب کنید قرار گرفتن در یک خط مستقیم و صاف ضروری است. قطعا شما نمی خواهید چندین میخ به دیوار بکوبید تا به عقب برگردید و از دور صاف بودن آن را ببینید. برای اینکه کارتان را به طور راحت، دقیق و درست انجام دهید به یک تراز احتیاج دارید. البته امروزه مدل های متر لیزری پیشرفته ای تولید و روانه بازار شده است اما شما نمی توانید احساس رضایتی که در هنگام قرار گرفتن حباب تراز در محل مورد نظر دارید با ترازهای پیشرفته جدید تجربه کنید.

 

12- چاقوی ضامن دار و یا کاتر

شاید این ابزار محبوب ترین وسیله ای نباشد که آن را تهیه می کنید اما به قدری کاربردی است که هیچگاه آن را در کف جعبه ابزارتان در حال خاک خوردن نخواهید یافت. هر کار تعمیری که در محیط منزل و یا کارگاه انجام خواهید داد قطعا نیاز به بریدن، خراش دادن و یا تراشیدن خواهد داشت. ما برای انجام صدها عمل نیاز به چاقوی ضامن دار تیز و یا کاتر باکیفیت خواهیم داشت و می توان گفت بدون یک کاتر و یا چاقوی خوب جعبه ابزار شما ناقص است.

مترجم: علی افتخار

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)