بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

دوازده ابزاری که هر کس باید در جعبه ابزار خود داشته باشد (قسمت اول)

دوازده ابزاری که هر کس باید در جعبه ابزار خود داشته باشد

قسمت اول: وقتی همسر شما برای به هم بستن و راه اندازی چند وسیله منزل مثل مبل یا تختخواب به کمک نیاز دارد، یا وقتی مادرتان از شما می خواهد تا یک هواکش سقفی برای او نصب کنید و یا بچه ها برای تعمیر دوچرخه شان به کمک شما نیاز دارند؛ آیا ابزار مناسب برای انجام این کارها را در اختیار دارید؟ برای بسیاری از جوانان نسل جدید و امروزی داشتن یک جعبه ابزار مجهز و کامل کاری است که فقط پدران آن ها انجام می دهند!! و اغلب به استخدام افراد دیگری برای انجام کارهای ساده فنی شان نیاز دارند. اما یک فرد کامل، چه زن و چه مرد، باید متکی به خود باشد، او باید ابزار مناسب داشته باشد و نحوه استفاده از آن ها را برای انجام کارهای عمومی خانه بداند.
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تا حالا به فکر جمع کردن یک جعبه ابزار کارآمد و مناسب نیافتاده اید، در زیر یک لیست 12 تایی از ابزارهای دستی و برقی یا شارژی را که ما فکر می کنیم هر جعبه ابزاری باید داشته باشد ذکر کرده ایم.

نکات قابل توجه قبل از خرید ابزار:

چند نکته مهم را که شما قبل از مراجعه به ابزار فروشی و خرید ابزار باید در نظر بگیرید ذکر می کنیم:


1.خرید ابزار باکیفیت، مقرون به صرفه تر است

شما می توانید به راحتی به یک ابزار فروش مراجعه کنید و یک ست 102 قطعه ای بی کیفیت درجه چندم را به قیمت ارزان تهیه کنید که به نظر وسوسه انگیز است. این ابزارها ممکن است فقط برای چند بار استفاده دوام داشته باشند و به زودی از بین خواهند رفت و در نتیجه هم پول تان به هدر می رود و هم اینکه برای خرید ابزار، دوباره باید پول پرداخت کنید. ولی می توانید با هزینه کردن مقدار پول بیشتر از این ضرر جلوگیری کنید.
با خرید ابزار باکیفیت و بادوام در واقع پول تان را یک عمر سرمایه گذاری کرده اید و دیگر نیاز به خرید مجدد ابزار نخواهید داشت. در ابتدا شما هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه مارکی را انتخاب کنید ندارید. انتخاب ابزارآلات لایت ژاپن و آلتونا اسپانیا یک شرط بندی بدون باخت است! این ابزارها بادوام، محکم و با کیفیت هستند و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی هستند.

2.ابزارآلات را یکی یکی انتخاب کنید

امپراطوری روم یک شبه ساخته نشد و یک جعبه ابزار کامل و عالی هم نمی تواند به یکباره تکمیل گردد. نیازی نیست که تمامی ابزارآلات جعبه ابزارتان را یکجا بخرید (مگر اینکه بخواهید از هر آنچه موجود است انتخاب خود را انجام دهید که البته نتیجه بخش نخواهد بود). توان مالی و قدرت خریدتان را افزایش دهید تا از انتخابی که کرده اید پشیمان نشوید.

ابزارهای دستی جعبه ابزار

1.چکش نجاری

یک چکش خوب و محکم می تواند برای کوبیدن انواع میخ ها در چوب و همچنین کارهای تخریب کوچک مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است یک چکش کلاسیک 500 گرمی انتخاب کنید.
وزن این چکش به اندازه کافی برای انجام کارهای عمومی منزل سنگین است و طوری است که حمل و نقل آن نیز آزار دهنده نیست. ممکن است پدر شما از یک چکش با دسته چوبی استفاده می کند اما شما این کار را نکنید. دسته های چوبی خیلی زود می شکنند. چیزی بردارید که دسته ترکیبی بادوامی داشته باشد. در ضمن هنگامی که چکش انتخاب می کنید دقت کنید مدلی را بردارید که در دست شما متعادل باشد و سرش سنگینی نکند. این کار بیشتر شبیه خریدن چوب بیسبال و یا گلف است پس یک ابزار فروشی با تنوع اجناس زیاد را انتخاب کنید و قبل از خرید همه ی گزینه ها را بیازمایید.

2-پیچ گوشتی تخت

پیچ گوشتی تخت دارای نوک تیغه مانند تخت است که برای باز کردن همان نوع پیچ مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ گوشتی های تخت قدمت دیرینه ای دارند، شاید جد پدر بزرگ شما هم در جعبه ابزارش پیچ گوشتی تخت داشته است.
در حالی که کم کم پیچ های آلن جای پیچ های معمولی را می گیرند اما با این حال، داشتن پیچ گوشتی تخت بسیار کارآمد و ضروری است. علاوه بر این پیچ گوشتی های تخت می توانند برای کاربردهای گوناگون دیگری نیز مانند استفاده به عنوان دیلم، جدا کردن ماده ای از سطح دیگر، ضربه زدن و .... مورد استفاده قرار گیرند.
توجه: قبل از اینکه از پیچ گوشتی برای تعمیر وسائل متصل به برق مانند پریز استفاده کنید حتما مطمئن شوید که فیوز برق را قطع کرده اید.

3-پیچ گوشتی چهارسو

پیچ گوشتی چهارسو در سال 1936 توسط هنری ف. فیلیپس اختراع شد و به سرعت جایگزین پیچ های تخت گردید. پیچ گوشتی چهارگوش دارای سری ستاره مانند برای باز و بسته کردن پیچ های مخصوص به خود است. طراحی خاص پیچ گوشتی چهارسو به کاربر اجازه می دهد تا شتاب باز و بسته کردن بیشتری نسبت به پیچ های تخت داشته باشد.
فرو رفتگی نوک پیچ گوشتی باعث می شود که در صورت داشتن شتاب بیش از حد، نوک پیچ گوشتی در محل مربوطه بلغزد و مانع خراب شدن پیچ گوشتی و یا پیچ شود. همانطور که قبلا اشاره شد پیچ های چهارسو جای پیچ های تخت را در اکثر موارد گرفته اند و پرکاربردتر هستند پس تهیه پیچ گوشتی چهارسوی بادوام با جنس سری کروم-وانادیم در اندازه های مختلف برای شما بسیار ضروری است.

ادامه دارد ...


مترجم:
علی افتخار

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)