بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

در خرید اینترنتی ابزار چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

خرید اینترنتی ابزار هم مانند دیگر خریدهای اینترنتی، دارای مزایا و معایبی است. خرید اینترنتی بسیار لذت بخش است و به سهولت انجام می شود. خرید آنلاین، شما را قادر می سازد تا بدون برداشتن قدمی، بتوانید تعداد کثیری از فروشگاه های کشور را مرور کنید. معاملات خوب، راحتی و سهولت خرید در طول هفته و به صورت 24 ساعته، امکان بررسی و مقایسه سریع چند محصول با یکدیگر از نظر مشخصات و قیمت از فواید خرید اینترنتی است. اما در خرید اینترنتی ابزار نقاط ضعفی نیز وجود دارد. شما نمی توانید قبل از خرید، ابزار خود را به صورت فیزیکی بررسی و آزمایش کنید. ما سعی کردیم در این مطلب 9 نکته برای کمک به شما جهت موفقیت در خرید اینترنتی ابزار ارائه کنیم.

1- از ابزار فروشان سؤال کنید

برخی از فروشندگان ابزار، محصولاتی را با قیمت های بسیار ارزان ارائه می دهند. اما چنین ابزارهایی معمولا دارای نام تجاری نیستند. بنابراین چگونه تشخیص می دهید که آیا خرید خوبی می کنید یا نه؟ اطلاعات آن ابزار خاص و همچنین مشخصات ابزارهای مشابه توسط همان تولید کننده بدون نام را بررسی کنید. می توانید از یک ابزار فروش معتبر و با تجربه سوال کنید و یا اطلاعات مورد نظر خود را از اینترنت به دست آورید.

2- ابزار ارزان قیمت برای پروژه های کوتاه مدت

هنگام خرید دستگاهی که می خواهید سالها از آن استفاده کنید، پول خود را برای یک ابزار با کیفیت خرج کنید. اما اگر برای یک پروژه خاص به ابزاری احتیاج دارید و احتمالا بعد از کار، از آن ابزار استفاده نمی کنید، بهتر است هزینه زیادی انجام ندهید.
اگر شما از ابزارها برای استفاده حرفه ای در شغل خود استفاده نمی کنید، یا کسی هستید که کارهای تعمیراتی خانه را در آخر هفته انجام می دهید، خرید ابزارهای ارزان تر بهتر است و در هزینه های تان نیز صرفه جویی می کنید. اصلا معقول نیست که برای ابزاری که یک یا دو بار از آن استفاده می کنید، پول زیادی پرداخت کنید.

3- خرید از یک برند معتبر

برندهای خوب و معتبر، همواره ابزارهای با کیفیتی تولید می کنند که قابلیت های خوبی در عملکرد و عمر مصرفی دارند. باتری ابزارهای شارژی برخی برندهای معتبر این قابلیت را دارند که در دستگاه های دیگر همان برند مورد استفاده قرار گیرند، با خرید از این نوع برندها می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. در این حالت شما فقط باید یک باتری و شارژر گران قیمت خریداری کنید سپس می توانید ابزارهای دیگر را بدون باتری و با هزینه ارزان خریداری کنید.

بخوانید: خرید اینترنتی ابزار؛ مزایا و نکاتی که باید رعایت کرد

4- خرید از برندهای خوشنام

ابزارهای برندهایی که خوشنام بوده و از شهرت بالایی برخوردارند، همیشه گزینه مناسبی برای خرید هستند و اغلب اوقات در خریدهای اینترنتی نیز دارای قیمت های مناسبی هستند. در خرید اینترنتی ابزارهای برندهای خوشنام را با جستجوی نام های تجاری و سپس بررسی قیمت ها آغاز کنید. این جستجو از نظر منطقه ای، شخصی و حتی بر اساس دسته بندی ابزارها متفاوت است.

5- ابزارهای تعمیر شده را در نظر بگیرید

فروشگاه های اینترنتی، اغلب ابزارهای تعمیر شده را هم می فروشند، اینها ابزارهایی هستند که به تولیدکننده بازگردانده می شوند و پس از تعمیر در شرایط مشابه ابزار نو قرار دارند. این نوع ابزارها نسبت به ابزارهای نو، ارزان قیمت هستند ولی از کارایی خوبی برخوردار هستند.
به همین دلیل، هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه هایی که ابزارهای دست دوم هم عرضه می کنند، به این مسأله توجه کنید که آیا ابزار دست دوم، قبلا برای تعمیر به مراکز خدمات پس از فروش شرکت ها ارسال شده است یا خیر.

6- آزمایش در فروشگاه، خرید آنلاین

با احترام به فروشگاه های ابزار فیزیکی، گاهی اوقات خرید اینترنتی، تنها راه برای دریافت واقعی آنچه نیاز دارید است. اگر چه به عنوان یک مصرف کننده هوشمند، ابتدا باید محصولات درون فروشگاهی را امتحان کنید. اما پس از بررسی و آزمایش دستگاه، می توانید آن را به صورت اینترنتی خریداری کرده و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

7- اکنون می دانید چه می کنید

هنگام خرید اینترنتی ابزار، جزئیات ابزار را به دقت مطالعه کنید، مشخصات فنی، توضیحات مربوط به عملکرد، عکس های محصول و نظرات خریداران قبلی مواردی هستند که باید به دقت بررسی نمایید. به شماره مدل دستگاه توجه کنید، دقت نمایید که لوازم جانبی ابزار به همراه دستگاه ارسال می شود یا نه؟ هم چنین بررسی کنید تا مطمئن شوید که ابزار انتخابی، ابزار مورد نظر شما باشد و از ضمانت آن نیز اطمینان حاصل کنید.

بخوانید: 9 نکته برای خرید ابزارآلات صنعتی که باید رعایت کرد

8- هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید

هزینه حمل و نقل و تحویل محصول، گاهی ممکن است بسیار بالا باشد. در خرید اینترنتی به گزینه های حمل و نقل نگاه کنید. توجه کنید که موقعیت جغرافیایی و گزینه های حمل و نقل می توانند سهم بزرگی در قیمت کلی محصول بازی کنند. به سایت های دیگر نگاه کنید تا ببینید آیا می توانید با همان نرخ حمل و نقل، ولی با قیمت مناسب تر، همان ابزار را پیدا کنید یا خیر.

9- از قبل برنامه ریزی کنید

اگر در حال برنامه ریزی برای انجام یک کار هستید و به ابزار احتیاج دارید، از قبل ابزارهای مورد نیاز خود را سفارش دهید. سفارش شما باید طوری باشد که قبل از آغاز کارها، ابزارهای مورد نیاز در دسترس باشد و به موقع مورد استفاده قرار گیرد.
یکی از مهم ترین مزایای خرید اینترنتی ابزار، دسترسی به طیف وسیعی از برندها و اطلاعات محصولات در محیط خانه یا محل کار است. در حالی که اگر بخواهید این اطلاعات را به صورت فیزیکی و از فروشگاه های داخل شهر به دست بیاوریم، باید ساعت ها در میان ابزار فروشی ها به جستجو بپردازیم. ضمن این که هیچ یک از فروشندگان ابزار، اطلاعات شان به گستردگی و جامعیت فروشگاه های اینترنتی نیست و امکان پاسخگویی به همه سوالات شما را ندارند.
هم چنین در خرید اینترنتی، می توانید نظرات دیگر خریداران و تجربه آنها در استفاده از یک محصول از یک برند را نیز مطالعه کرده و با آگاهی بیشتری خرید کنید. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم تنها عیب خرید اینترنتی ابزار، عدم امکان آزمایش و تست ابزار است که به نظر می رسد در کنار مزایا و فواید زیادی که در خرید اینترنتی وجود دارد، چندان مورد توجه خریداران قرار نگیرد.

مجتبی حافظ زاده

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)