بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

انواع کارواش و موارد استفاده از کارواش خانگی

انواع کارواش و موارد استفاده از کارواش خانگی

کارواش یکی از ابزارهای برقی پرکاربردی است که برای شستشو و نظافت در مکان های مختلف از حیاط منزل گرفته تا شستشوی خودرو و فضاهای عمومی کاربرد دارد. شستشو و تمیز کاری محیط منزل، فضاهای عمومی، خودرو و محیط کار یکی از دغدغه های کسانی است که به نظافت و تمیزی محیط اطراف خود اهمیت می دهند.
مصرف زیاد آب و هدر رفت این سرمایه بزرگ و کم یاب در روش های شستشوی سنتی یکی از معضلات بزرگ شستشوی سنتی محسوب می شود. کارواش ها امروزه برای کارهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. از شستن اتومبیل ها گرفته تا شست و شوی حوض های بزرگ باغ و ...


انواع کارواش

کارواش ها از نظر موتورشان به دو دسته ذغالی و دینامی تقسیم می شوند. موتور دینامی و ذغالی تفاوت هایی با هم دارند، از جمله؛
- موتورهای ذغالی ارزان تر هستند.
- موتورهای دینامی زمان بیشتری را می توانند روشن بمانند.
- در صورت خرابی، موتورهای دینامی را نمی توان تعمیر کرد.
- موتورهای ذغالی می توانند تعمیر شوند.
- موتورهای ذغالی نیاز به نگهداری سالانه دارند که باید سالی یک بار ذغال آنها تعویض شود.
کارواش ها از نظر فشاری که تولید می کنند نیز متفاوت هستند. این فشار با بار تعیین می شود، هر چه میزان بار دستگاه بیشتر باشد قدرت دستگاه بیشتر است. به این نکته باید توجه کرد که هر چه بار دستگاه بیشتر باشد دستگاه بزرگ تر و حمل آن سخت تر می شود.

موارد استفاده از کارواش خانگی

استفاده های گسترده ای از کارواش می توان کرد. با فشار زیادی که دستگاه تولید می کند شما می توانید انواع سطوح را تمیز کنید. برای شستن فرش نیز می توان از آن استفاده کرد. برای تمیز کردن کاشی های حمام و حیاط، کارواش خانگی وسیله ای بسیار کاربردی است. با استفاده از این دستگاه، در عین راحتی و تمیزی بیشتر میزان آب مصرفی نیز کاهش خواهد یافت.

مزایای استفاده از کارواش خانگی

1- صرفه جویی در مصرف آب

میزان مصرف آب توسط دستگاه کارواش خانگی بسیار کمتر از سایر روش های نظافتی است. به شکلی که اگر برای انجام عملیات شستشوی معمولی به جای شلنگ آب از کارواش استفاده شود، میزان مصرف آب تا چند درصد کاهش پیدا می کند.

2- صرفه جویی در زمان

زمانی که از کارواش استفاده می کنید عملیات شستشو با فشار بالای آب انجام می شود و در نتیجه سرعت انجام کار بسیار بالا می رود. این در حالی است که انجام این عملیات با شلنگ آب معمولی و یا سایر روش های نظافتی سنتی زمان بسیار بیشتری از شما خواهد گرفت.

3- صرفه جویی در نیروی کار

با استفاده از دستگاه کارواش عملیات شستشو با صرف کمترین انرژی صورت می گیرد چرا که در این روش پاک کردن آلودگی از روی سطح توسط فشار بالای آب صورت می گیرد و نیازی به صرف انرژی و استفاده از چند نفر برای زدودن آلودگی های سرسخت نیست.

هنگام خرید کارواش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1- بار دستگاه
2- ذغالی یا دینامی بودن
3- اندازه دستگاه
4- به سری های دستگاه نیز باید توجه کرد

چگونه یک دستگاه کارواش خانگی مناسب انتخاب کنیم؟

با در نظر گرفتن تنوع و گستردگی مدل های کارواش ارائه شده در بازار، انتخاب بهترین دستگاه متناسب با نوع نیاز شما کمی دشوار به نظر می رسد. اما پاسخ به چند سوال زیر فرایند انتخاب را برای شما ساده تر می کند.

1- از دستگاه برای چه کاربردی می خواهید استفاده کنید؟

کارواش ها به دو دسته شوینده فشارقوی آب گرم و فشارقوی آب سرد تقسیم می شوند. برای تمیز کردن موتور، قسمت های مختلف ماشین و یا هر سطح دیگری که آغشته به روغن یا گریس می باشد، بهتر است از کارواش های آب گرم استفاده نمایید.
برای تمیز کردن خاک، گل و لای و یا حتی لایه برداری رنگ، یک کارواش خانگی آب سرد، به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. جالب است بدانید که بیشتر کارواش های خریداری شده از نوع آب سرد هستند. شوینده های فشار قوی آب سرد در کنار ماده پاک کننده قادر به حل کردن اغلب مشکلات نظافتی می باشد.

2- در چه مکانی می خواهید از دستگاه کارواش استفاده کنید؟

توجه به این مسئله که از دستگاه کارواش خود برای نظافت فضای داخل خانه یا خارج آن قصد استفاده دارید در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. در واقع از خود بپرسید که آیا نیاز به حمل دستگاه دارید یا نه؟ به عبارت دیگر آیا به یک دستگاه چرخ دار نیاز دارید که بتوانید به آسانی آن را حرکت دهید یا می توانید وسایل و تجهیزات مورد نظر را برای شستشو کنار دستگاه کارواش خانگی قرار دهید. البته دستگاه های خانگی سبک و چرخ دار معمولا ترجیح داده می شوند.

3- چقدر از دستگاه خود استفاده می کنید؟

اگر از دستگاه کارواش خود به صورت محدود استفاده می کنید می توانید دستگاه های مجهز به Direct Drive را انتخاب کنید. این پمپ ها فشرده تر هستند و برای کاهش وزن و هزینه طراحی شده اند. اگرچه سرعت چرخش بالای پمپ باعث استهلاک سریع تر آن می شود. هرچند این نکته در کاربرد محدود مشکلی ایجاد نمی کند.
اگر به طور پیوسته از دستگاه خود استفاده می کنید بهتر است دستگاه دارای پمپ تسمه ایBelt-Drive را انتخاب کنید. سرعت چرخش این پمپ ها کمتر است و استهلاک کمتری دارند و طول عمر آنها بیشتر است.
همانطور که متوجه شدید، با آگاهی و کمی دقت در انتخاب و خرید ابزار مورد نیاز خود می توانید متناسب با هزینه ای که برای خرید خود صرف می کنید، ابزاری کارآمد و مناسب با نیاز خود را خریداری کرده و از ضرر و زیان ناشی از خرید ابزار نامناسب و بی کیفیت جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی جهان ابزار با عرضه انواع کارواش با برندهای کیفی و ارائه آگاهی های لازم هنگام خرید ابزار، تلاش دارد محصولاتی با کیفیت و مناسب را در معرض خرید شما قرار دهد.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)