بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

ابزارهایی که وجود آنها در هر خانه ای ضروری است (قسمت دوم)

ابزارهایی که وجود آنها در هر خانه ای ضروری است (قسمت دوم)

ما برای ساخت و ساز، انجام تعمیرات و نگهداریِ دنیای مکانیکی اطراف خود به ابزارهای عمومی و تخصصی زیادی نیاز داریم. با ابزارهایی که در اینجا معرفی می کنیم، شما برای انجام هر کاری آماده خواهید بود. (قسمت اول)

بیل (Shovel)

بیل ها بسته به شکل و طراحی که دارند قابلیت انجام کارهایی همچون حفاری، کاوش، جابجایی مواد، کندن و بریدن را دارند. ولی مثل هر ابزار دیگری دقت، عملکرد و کارایی آن بسته به مهارت شما دارد. برای استفاده درست از بیل بهتر است آن را عمود بر زمین نگه دارید و با استفاده از وزن خود و با فشار یک پایتان (نه با استفاده از نیروی دستتان) بر لبه بالایی آن، می توانید بیل را به درون خاک و سطح مورد نظر برانید. سپس برای بیرون انداختن و تخلیه مواد داخل بیل (خاک و برف و ...) بیل را نزدیک خود نگه دارید و دست جلویی خود را بر روی قسمت پایین دسته بیل گذاشته و هر دو زانوی خود را خم کنید و اگر راست دست هستید پای چپ اگر چپ دست هستید پای راست خود را در جهت پرت کردن مواد درون بیل حرکت دهید.
یکی از مدل های رایج بیل که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد بیل نوک تیز لبه گرد است که اکثر ما بیل را به همین شکل می شناسیم. این مدل بیل عموما برای کندن خاک و زمین و چاله های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و نوک تیز آن انجام این کار را راحت تر کرده است.
نوع دیگر بیل، بیل های مربعی شکل هستند که تیغه های آن ها مربعی شکل با لبه ای صاف است. از این بیل برای جا به جایی مواد استفاده می شود. برای مثال زمانی که می خواهید کود بر روی سطحی از زمین بپاشید شکل این بیل کارتان را بسیار راحت تر خواهد کرد. اگرچه می شود این کار را با بیل های نوک تیز هم انجام داد ولی در عوض باید زمان و انرژی بسیار بیشتری نیز صرف کنید.
مدل های دیگر بیل وجود دارد که تیغه باریک تری با نوک تیز دارند و برای کندن آبراه های باریک یا تمیز کردن و تخلیه مکان هایی که دسترسی راحتی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند.

دم باریک - جهان ابزار


 دم باریک (Needle Nose Pliers)

زمانی که می خواهید یک پیچ یا میخ را از یک محل غیر قابل دست رس در بیاورید یا زمانی که می خواهید با برق کار کنید، هیچ ابزاری قابل تر و پر کاربردتر از دم باریک نخواهد بود. شکل و فرم ظریف این ابزار بستن سیم به پریز یا سوئیچ برق را بسیار آسان کرده است.


دریل / پیچ گوشتی شارژی (Cordless Drill / Driver)دریل پیچ گوشتی جهان ابزار

دریل های شارژی قابلیت حمل، قدرت و سرعت را به بهترین شکل ترکیب و در کنار هم قرار داده اند. به همین خاطر است که برای بیشتر ما دریل های شارژی جایگزین نمونه های برقی آن شده اند. دریل های شارژی دارای مکانیسم پیشروی و سوراخکاری خودکار هستند و در واقع زمانی که به محدوده تنظیم شده توسط کاربر برسد به طور خودکار فعالیت دریل قطع می شود تا به پیچ فشار بیش از حد وارد نشود و از خرابی و هرز شدن آن جلوگیری می کند. درست است که مدل های با ولتاژ 14 تا 18 ولت از عهده اکثر کارها بر می آیند ولی برخی دریل های شارژی دارای ولتاژ بین 20 تا 30 ولت هستند. این نوع دریل ها دارای قدرتی هستند که می تواند با دریل های برقی به خوبی رقابت کند.

متر - جهان ابزار

متر فنری/جمع شونده (Tape Measure)

مترها مدل ها و انواع مختلفی دارند که هر کدام برای انجام کاری مشخص ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع مترها می توان به متر نواری‌، متر فنری و متر لیزری اشاره کرد. به یقین می توان گفت عموما دو مورد اول در هر خانه ای پیدا می شود و وجودشان تا حدود زیادی ضروری است. اکثر ما به یاد داریم که چطور در دوران کودکی کنار دیوار می ایستادیم و قدمان را نشانه می زدیم و با مترهای نواری و خیاطی مادر قدمان را اندازه می گرفتیم. نوع دیگری از مترها وجود دارد که نه تنها برای اندازه گیری قد خود بلکه برای مصارف ساختمانی و اندازه گیری طول های بلندتر و به نسبت سخت تر مورد استفاده قرار می گیرند. این مترها اکثرا پوشش پلاستیکی مقاوم داشته و دارای نواری فلزی هستند که در انتهای خود قلاب دارند. در برخی از مترها این قلاب دارای آهن ربایی است که به مراتب کار را برای اندازه گیری به تنهایی توسط یک فرد بسیار آسان می کند. طول و اندازه این متر ها از ۳ الی ۷.۵ متر متغیر است. شما پس از استفاده و بیرون کشیدن متر می توانید با فشار یک دکمه یک متر ۷.۵ متری را در عرض چند ثانیه به راحتی جمع کنید.

ندا نیانور

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)