بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

9 نکته برای خرید ابزارآلات صنعتی که باید رعایت کرد

9 نکته برای خرید ابزارآلات صنعتی که باید رعایت کرد

ابزارآلات صنعتی گروه بزرگی از ابزارهای هستند که به طور عمده در مصارف صنعتی و کارگاهی کاربرد دارند. ابزارآلات صنعتی با توجه به کاربردی که در صنایع مختلف دارند مرتب در حال بهبود و ارتقاء از نظر تکنولوژی و عملکرد هستند. طراحان و تولیدکنندگان این نوع ابزارها، متناسب با نوع و پیچیدگی صنایع، ابزارها و تجهیزات صنعتی مورد استفاده را نیز از نظر قدرت، کارایی، اندازه و دیگر مولفه ها روزآمد سازی می کنند. البته کیفیت هم چنان حرف اول را می زند.
شرکت های زیادی هستند که انواع ابزار و تجهیزات صنعتی و ساختمانی را با سطح کیفی مختلف و قیمت های متفاوت تولید می کنند. برندهایی مانند هیوندای، نووا، بوش، تاپ تول و کنزاکس، شرکت هایی هستند که محصولات شان در بازارهای بین المللی توزیع می شود. در کنار این برندهای خارجی، از کیفیت و کارایی تولیدات ایرانی نباید غافل بود. شرکت هایی مثل «آروا»، از جمله تولیدکنندگان داخلی هستند که در زمینه تولید ابزارهای صنعتی، به ویژه دستگاه های جوشکاری، از نظر کیفیت حرف های زیادی برای گفتن دارند.

ابزارآلات صنعتی

برای خرید ابزارآلات صنعتی چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

خرید ابزارآلات صنعتی، به ویژه هنگام راه اندازی ابزار فروشی، کار مهمی است. با این حال تصمیم گیری صحیح برای خرید ابزار صنعتی، کار آسانی برای کارآفرینان نیست. زیرا سرمایه اصلی خود را در دارایی های ثابت سرمایه گذاری می کنند. برای این که هنگام خرید ابزارهای صنعتی، بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، به معیارهایی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم دقت کنید.

1- جدید یا کارکرده

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید باید در نظر داشت انتخاب بین ابزار نو یا کار کرده برای خرید است که البته انتخاب سختی است. اگر قصد دارید در هزینه ها صرفه جویی کنید خرید ابزار کارکرده با کیفیت، انتخاب خوبی می تواند باشد. با این حال، هنگام خرید یک دستگاه کارکرده (دست دوم) باید بیشتر مراقب بود. باید از سالم بودن دستگاه، گارانتی، اعتبار شرکت تولیدکننده، خدمات پشتیبانی و در دسترس بودن قطعات یدکی اطمینان داشت.

2- عملکرد دستگاه

دقت در عملکرد دستگاه و بازده آن موردی است که نباید فراموش کرد. بازده عملکرد دستگاه را در حالت های مختلف کارکرد از نظر قدرت و شدت، و متناسب با قیمت آن کنترل کنید. یک دستگاه خوب دارای بهترین بازدهی در شرایط مختلف، عمر مصرفی بالا و قیمت مناسب است.

3- مقایسه قیمت

هنگامی که برای یک دستگاه، قیمت های مختلفی را مشاهده می کنید باید دلیل آن را بدانید. یکی از راه ها، بررسی و مقایسه ویژگی های فنی دستگاه است. راه دیگر دقت در برند آن است. با این حال کیفیت را فراموش نکنید. در حالی که قیمت برای تصمیم گیری در مورد خرید خیلی مهم است، تمرکز بیشتر باید بر روی کیفیت و ارزش دستگاه باشد.

4- نیروی انسانی درگیر

برای برخی دستگاه های بزرگ باید مشخص شود که چه تعداد نیروی انسانی برای کار با دستگاه مورد نیاز است. دانستن این موضوع برای مدیریت هزینه ها مهم است. زیرا برای هر ساعت نیروی انسانی که درگیر کار با دستگاه باشد هزینه پرداخت می شود.

5- فضای مورد نیاز

باید مشخص شود که دستگاه برای نصب و راه اندازی، چقدر فضا در کارگاه اشغال می کند. هم چنین فضای اضافی برای نیروی انسانی جهت فعالیت عملیاتی نیاز خواهد بود.

6- مصرف برق

اطمینان از میزان مصرف برق دستگاه، بسیار مهم است. این که دستگاه با چه نوع برقی می تواند کار کند و مقدار مصرف برق آن چقدر است. آگاهی از این موضوع می تواند در خرید دستگاه هایی با میزان مصرف پایین و سازگار با نوع برق کارگاه کمک به سزایی داشته باشد.

7- دوره ضمانت

قبل از سفارش نهایی و خرید دستگاه، دوره گارانتی آن را بررسی کنید. حتما ضمانت دستگاه را با جزئیات بررسی کنید این که چه قطعاتی شامل ضمانت هستند یا نیستند. هم چنین از وجود یا عدم وجود خدمات پس از فروش شرکت اطمینان حاصل کنید تا در صورت خرابی دستگاه بتوانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

8- آموزش و راه اندازی

برخی دستگاه های صنعتی هستند که نیازمند نصب و راه اندازی توسط تولید کننده یا نماینده آن هستند. هنگام خرید دستگاه از نحوه و شرایط نصب و راه اندازی آن مطمئن شوید. هم چنین آموزش های لازم در زمینه کاربری دستگاه نباید فراموش شود.

9- توجه به نظرات خریداران

یکی از راه هایی که در اتخاذ تصمیم نهایی برای خرید ابزارآلات صنعتی مد نظر موثر باشد، آگاهی از تجربه خرید دیگر خریداران و بررسی نظرات آنان است. این کار به خصوص هنگام خرید اینترنتی ابزار بسیار مهم است. نظرات مثبت یا منفی خریداران نسبت به دستگاه، برند و عملکرد دستگاه، می تواند کار تصمیم گیری را ساده تر کند.

ابزارآلات صنعتی شامل چه ابزارهایی هستند؟

ابزارهایی جزو ابزارآلات صنعتی محسوب می شوند که اغلب کاربردهای تخصصی دارند و در صنایع به کار می روند. تعدادی از مهم ترین این ابزارها به ترتیب شامل موارد زیر هستند:

1- اینورترهای جوشکاری

دستگاه جوش اینورتر نوعی دستگاه جوش است که منبع تغذیه آن قادر به فراهم آوردن جریان بالای جوشکاری می باشد. دستگاه جوش اینورتر به کمک از یک سری ریکتیفایر و سوئیچ حالت جامد جریان متناوب 60 هرتز (AC) برق ورودی را به جریان (DC) خروجی تبدیل می کند.
مقدار جریان خروجی و ولتاژ قابل تنظیم بوده و در طول فرآیند جوشکاری توسط نرم افزارهای کامپیوتری کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر به طور قابل توجهی سبک تر و همچنین مصرف برق کمتر نسبت به دستگاه جوش سنتی دارند.

2- دریل بتن کن

دریل های بتن کن علاوه بر خاصیت چرخشی برای حفاری دارای قابلیت تخریب نیز می باشند. این نوع دریل ها به منظور ضربه زدن مجهز به پیستون هستند که قدرت آنها را در تخریب افزایش می دهد. در واقع می توان به کمک این مکانیزم سوراخ های بزرگ تر را به سرعت ایجاد نمود. دریل بتن کن ها همچنین قابلیت نصب قلم روی خود دارند که به کمک سیستم مته گیر خاص، تعویض قلم و مته به راحتی روی آنها انجام می شود.
دریل های بتن کن به دو دسته چهارشیار و پنج شیار تقسیم می شوند. بتن کن های چهارشیار معمولا حداکثر تا مته ۲۳ میلی متر را می گیرند، قلم نازک تری دارند و به نسبت سبک ترند. بتن کن های پنج شیار از مته ۳۴ میلی متر به بالا را گرفته و قلم قطورتری دارند. بتن‌کن ها در ظرفیت های گوناگون برای سوراخکاری و کنده کاری بتن و دیوار کاربرد دارند و جهت امور نصب و تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند.

3- چکش تخریب

چکش تخریب از بزرگ ترین ابزار برقی دستی برای تخریب است، ابزار سنگین و قدرتمندی می‌باشد که می‌تواند عملیات تخریب انواع آسفالت، دیواره‌های بتنی و سنگ‌های سخت و غیره را انجام دهد. این ابزار برای افرادی که کار ساخت ‌و ساز انجام می‌دهند یک ابزار مهم به شمار می‌آید. ابزارهای متفاوتی برای انواع کارها در بازار موجود است.
چکش تخریب بهترین وسیله‌ای است که می توان برای نصب پنجره بر روی دیوار بتنی از آن استفاده کرد و به‌ واسطه‌ قدرتی که دارد باعث می شود کار بدون عیب و نقص انجام ‌شده و یک حفاری مناسب صورت پذیرد. چکش ‌های تخریب دارای یک دسته‌ بلند و بدنه‌ سنگین هستند و شخص کاربر می تواند با استفاده از این دستگاه نیروی زیادی را به محل تخریب وارد کرده تا عملیات تخریب با بهترین کیفیت انجام شود.

4- کمپرسور بادی

ابزاری که با آوردن نام کمپرسور در ذهن عموم مردم نقش می بندد همان پمپ بادهای تعمیرگاهی یا به عبارت فنی کمپرسورهای تولید هوای فشرده پیستونی می باشد. اما کمپرسوری که در مقیاسی وسیع تقریبا در تمامی صنایعی که با هوای فشرده سر و کار دارند به عنوان ابزاری کلیدی بکار گرفته می شود کمپرسور اسکرو که به کمپرسورهای روتاری نیز معروف می باشند.
به طور کلی کارکرد اکثر کمپرسورهای باد یا کمپرسورهای جابجایی مثبت بر اساس کاهش حجم هوا با یک عامل فیزیکی نظیر پیستون یا اسکرو و در نتیجه افزایش فشار و دمای باد متراکم شده می باشد. اگر این فرایند توسط پیستون انجام شود کمپرسور مربوطه را کمپرسور پیستونی می نامند. چنانچه توسط واحد اسکرو انجام شود به کمپرسورهای باد اسکرو معروف می باشند.
معمولا نامگذاری کمپرسور بر اساس همین روش فشرده سازی صورت می گیرد که به انواع کمپرسورهای تیغه ای – اسکرال نیز نامیده می شوند. نوع دیگری از کمپرسورها که بیشتر در صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی، فولاد، نساجی مورد استفاده قرار می گیرند که اصطلاحا کمپرسورهای دینامیکی یا سانتریفیوژ نامیده می شوند که با دبی و ظرفیت های بسیار بالا و به صورت دایم کار مورد استفاده قرار می گیرند. پر کاربردترین کمپرسورها در صنعت، بسته به فشار و دبی مورد نیاز معمولا از ۲ رنج پیستونی و اسکرو انتخاب می شوند.

ابزارآلات صنعتی

5- دستگاه جوش CO2

دستگاه های جوش انواع مختلفی دارند که یکی از پرکاربردترین آنها دستگاه جوش co2 می باشد. دستگاه جوش co2 برای اتصال فلزاتی مورد استفاده قرار می گیرد که در کارخانجات تولیدی و صنایع کاربرد دارند.
از جمله صنایعی که از دستگاه جوش co2 استفاده می کنند می توان به صنایع دوچرخه سازی، خودرو سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع تولید لوازم خانگی و دیگر صنایع را نام برد. دستگاه جوش co2 تحت گاز دی اکسید کربن کار می کند و برای جوشکاری قوس الکتریکی مناسب می باشد.
در بیشتر دستگاه های جوش معمولا از الکترود استفاده می شود که این الکترود در مدت کوتاهی تمام شده و جوشکار مجبور به قرار دادن الکترود جدید خواهد شد. دستگاه جوش co2 اینگونه نیست و یک سیم جوش به جای الکترود مورد استفاده قرار می گیرد که مدت زمان زیادی تا تمام شدن آن طول خواهد کشید.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)