بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

8 کاری که برای راه اندازی ابزار فروشی سودآور باید انجام دهید

راه اندازی ابزار فروشی، می تواند به عنوان یکی از ایده های راه اندازی یک کسب و کار جدید باشد. مانند هر کسب و کار دیگری، برای راه اندازی ابزار فروشی نیز باید نسبت به آن صنعت، مخاطبان، بازار هدف، وضعیت بازار و ... شناخت کافی داشته باشید. قبل از راه اندازی مغازه ابزار فروشی، کارهایی را باید انجام بدهید. در این مطلب قصد داریم در این رابطه برای شما بنویسیم. با جهان ابزار همراه باشید.

1- قبل از هر چیز، برنامه ریزی

برنامه ریزی اساس هر کاری است. با برنامه ریزی دقیق می تواند اهداف را مشخص و راه های رسیدن به آنها را تعیین نمود. برای راه اندازی مغازه ابزار فروشی نیز باید برنامه ریز دقیق و مدونی داشته باشید. در برنامه ریزی باید همه جوانب امر از اخذ مجوزهای قانونی گرفته تا موارد مربوط به خرید اولیه تجهیزات، مسائل مالی، بازاریابی و فروش، سیاست های قیمت گذاری و ... را در نظر بگیرید.

2- چقدر سرمایه لازم است؟

مشخص کردن سرمایه لازم برای راه اندازی ابزار فروشی هم از فاکتورهای مهم به شمار می رود. باید دقیق مشخص کنید که با چه مقدار سرمایه ای می خواهید وارد این کار شوید. متناسب با میزان سرمایه ای که دارید، می توانید مشخص کنید که از هر نوع ابزار چه تعداد می توانید جهت فروش، خریداری کنید.
با کمی تحقیق و پرس و جو می توانید هزینه راه اندازی ابزار فروشی را مشخص کنید. هزینه های اجرایی اولیه اعم از هزینه اخذ مجوزهای تأسیس، اجاره محل فروشگاه، تجهیز فروشگاه ابزار فروشی، خرید ابزارآلات و ... هزینه هایی هستند که باید در ابتدای کار آن را مشخص و بودجه هر یک را جدا محاسبه و نگهداری کنید.

ابزار فروشی

3- تحقیق و کسب اطلاعات

کسب دانش و اطلاعات کافی از صنعت نظر، می تواند بینش شما را نسبت به صنعتی که می خواهید در آن کار کنید افزایش می دهد. شناخت مخاطبان و بازار هدف، کسب شناخت از برندهای معتبر صنعت ابزار و در نهایت کسب اطلاعات کافی از ابزارآلات و تجهیزاتی که قرار است در فروشگاه عرضه کنید کارهای مهمی هستند.

4- انتخاب اسم برای ابزار فروشی

انتخاب اسم مناسب برای کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید بسیار حائز اهمیت است. در واقع نامی که انتخاب می کنید باید معرف شما و فعالیت شما باشد. مخاطب باید بتواند به سادگی با آن ارتباط برقرار کند. نام فروشگاه باید مشخص کننده نوع فعالیتی باشد که قصد دارید در آن زمینه فعالیت کنید و هرگز از نام شخصی خود در نامگذاری استفاده نکنید. اسمی که انتخاب می کنید نباید معنی منفی داشته باشد. هم چنین نوشتن و تکلم آن نیز باید ساده بود و در ذهن ها بماند.

5- اخذ مجوزهای قانونی

راه اندازی ابزار فروشی نیز مانند سایر فعالیت های اقتصادی نیازمند اخذ مجوزهای قانونی از نهادها و سازمان های مربوطه است. با مراجعه و کسب مشاوره از چند ابزار فروشی معتبر می توانید راه های قانونی و ارگان هایی که در این زمینه باید به آنها مراجعه کنید را می توانید پیدا کنید.

6- لیست لوازم ابزار فروشی

بعد از برنامه ریزی، تعیین اهداف، انجام کارهای دریافت مجوز و نیز تعیین محل و اجاره مغازه، حالا نوبت آن است که طبق بودجه ای که مشخص کرده اید اقدام به به تهیه لوازم ابزار فروشی بکنید. برای شروع فعالیت ابزار فروشی، به دو دسته لوازم نیاز خواهد داشت.
1- دسته اول مربوط به تجهیز داخل مغازه است. مانند قفسه ها، میز، صندلی، ویترین و ...
2- دسته دوم ابزارآلاتی است که باید خریداری کرده و در ویترین و قفسه های داخل مغازه بچینید. این کار خیلی مهم است و در انجام آن باید نهایت دقت و حساسیت را داشته باشید.
در ابتدای کار سعی کنید ابزار و تجهیزات ضروری و پرفروش با برندهای ارزان قیمت اما با کیفیت را خریداری کنید. هم چنین سعی کنید از گروه های متنوع ابزار در فهرست خریدهای اولیه خود داشته باشید. مثلا از گروه ابزارهای دستی، ابزارهای برقی و شارژی، ابزارهای بادی، آچارآلات و ...
بازدید از فروشگاه اینترنتی جهان ابزار و مراجعه با قسمت ها و دسته بندی های مختلف آن می تواند دید خوبی را در این زمینه به شما بدهد. دقت کنید که در ویترین ابزار فروشی خود ابزارهای عمومی و پر مصرف را قرار دهید. تا جایی که می توانید تنوع ابزارهای ویترین خود را افزایش دهید.

7- دکوراسیون و چیدمان ابزار فروشی

یکی از مهم ترین کارهایی که در راه اندازی ابزار فروشی باید بیشترین دقت را داشته باشید موضوع دکوراسیون مغازه ابزار فروشی است. در دکوراسیون مغازه ابزار فروشی، علاوه بر جذابیت های بصری، باید به چیدمان داخلی مغازه و قفسه بندی درست ابزارها هم توجه کافی داشته باشید. در دکوراسیون مغازه ابزار فروشی باید از نمادهای ابزار و عناصر بصری که برای مردم جذابیت دارد استفاده کرد. سعی کنید از رنگ های مناسب صنعت ابزار برای تزئین مغازه استفاده کنید. مانند ترکیب رنگ های قرمز و مشکی، نارنجی و طوسی و یا می توانید از رنگ های سازمانی خود استفاده کنید.

8- تبلیغات و بازاریابی

اکنون که ابزار فروشی خود را راه اندازی کرده اید و آماده فروش هستید موضوع تبلیغات و بازاریابی را نباید فراموش کنید. تبلیغات و بازاریابی پس از راه اندازی فروشگاه ابزار فروشی، مهم ترین کاری است که با آن می توانید فروشگاه تان را به مردم و بازار هدف معرفی کنید. تبلیغات محیطی و استفاده از ابزارهای فضای مجازی را باید در نظر داشته باشید. هم چنین اهمیت حضور در اینترنت با راه اندازی فروشگاه اینترنتی ابزار را نباید فراموش کنید. فروشگاه اینترنتی ابزار در کنار مغازه ابزار فروشی به عنوان مکمل یکدیگر می تواند نقش مهمی در افزایش فروش شما داشته باشد.

ابزار فروشی

سخن آخر

چنانچه جزو کسانی هستید که قصد راه اندازی ابزار فروشی دارد با مراجعه به فروشگاه اینترنتی جهان ابزار و بازدید از دسته بندی های مختلف محصولات فروشگاه می توانید اطلاعات مفیدی را از ابزارهای مختلف به دست آورید و محصولات دلخواه خود را خریداری کنید. هم چنین می توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش عمده، فهرست محصولات مورد نیاز خود را پس از بررسی سایت به ما ارسال کنید تا پس از استعلام های موجودی و قیمت، بخشی از اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنید.

مجتبی حافظ زاده

 

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)