بستن
info@jahanabzar.com
۰۴۱ - ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)

ابزار دستی مناسب با کارتان را بیشتر بشناسید

ابزار دستی مناسب با کارتان را بیشتر بشناسید

پیدا کردن ابزار دستی، راحت به نظر می رسد. اما این که چه ابزاری مناسب چه کاری است و برای انجام یک کار تخصصی چه نوع ابزاری بهتر و مناسب تر است نیازمند آگاهی و دانش بیشتر است.
اگر می خواهید یک کار را به درستی انجام دهید به ابزار مناسب نیاز دارید. ابزارهای دستی ارائه شده در جهان ابزار، با کیفیت و قابل اعتماد هستند و طیف گسترده ای از نیازها را برآورده می کنند. کافیست شناخت دقیقی از ابزار مورد نیاز خود داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیازی که دارید ابزار دستی مناسب کار خود را خریداری کنید.
برای همین در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره برخی از ابزارهای دستی که بیشترین کاربرد را دارند ارائه کنیم. با جهان ابزار همراه باشید.

بخوانید: چگونه ابزار مناسب خود را انتخاب کنیم؟

ابزارهای برش

ابزارهای برش گروهی از ابزارهای دستی هستند که به صورت عمومی و تخصصی یافت می شوند. اره آهن بر، اره نجاری، کاتر و ... از گروه ابزارهای برش هستند.

اره ها

- اره پنلی

اره های پنلی بسیار متنوع هستند و برای برش مواد گوناگونی کاربرد دارند. اره های پنلی برای برش موادی مانند ورق فلزی و چوب بسیار عالی هستند. مانند دیگر انواع اره ها، در این اره هم هر چه تعداد دندانه ها بیشتر باشد بهتر می بُرد.
اگر به برش تمیز و صاف احتیاج دارید، اره ای با TPI10 (تعداد دندانه در اینچ) و یا بیشتر انتخاب کنید. اره های با TPI زیاد برای برش فلزات مناسب هستند و البته کار برش با این اره ها به کندی صورت می گیرد.
اره هایی که تعداد دندانه های کمتری در هر اینچ دارند برش های سریع تری ارائه می دهند. این نوع اره ها برای بریدن چوب ایده آل هستند.

- اره آهن بری

اره آهن بری در اصل برای برش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. برای برش فلزات، اره ای با تعداد دندانه 24 عدد در هر اینچ (TPI24) بسیار مناسب است. برای برش فلزات درشت از اره با تعداد دندانه های 16 الی 18 استفاده کنید.
یک نوع دیگر اره آهن بر، اره آهن بر کوچک می باشد. از این اره در اجرای کارهای لوله کشی مانند برش لوله های پلاستیکی و فلزی استفاده می شود.

- کمان اره مویی

یک قاب بزرگ و یک تیغه بسیار نازک، برش اشکال پیچیده با خطوط خمیده را آسان می کند. با استفاده از کمان اره مویی، مواد و صفحات با ضخامت کمتر از 1 اینچ را می توان برش داد.

تیغه ها و کاترها

تیغه ها و کاترها نیز جزو ابزارهای برش و از گروه ابزارهای دستی هستند که کاربردهای زیادی دارند. از برش موکت و بریدن بسته بندی ها گرفته تا مسطح کردن گچ کاری ساختمان.
نکته: فراموش نکنید برای امنیت خود و جلوگیری از برش دست، از کاترهای جمع شونده در جعبه ابزار خود استفاده کنید. این تیغه ها بسیار تیز و برنده هستند.

- چاقوی چوب بری

از چاقوی چوب بری برای برش های ظریف در چوب و ایجاد بعد در طرح چوب استفاده می شود. تیغه های این چاقو بسیار نازک و تیز هستند.

- انبر سیم بر

برای برش انواع سیم ها انبر سیم بر به کار برده می شود. انواع سیم های فلزی و الکتریکی را می توان با استفاده از این انبر برید.

انبر آرماتوربندی

از این انبر برای برش سیم استفاده می شود. دسته این انبر در دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته می شود. سر صاف این انبر اجازه می دهد که ابزار تا حد ممکن به سطح برش نزدیک شود.

قیچی مفتول بر

برای برش مفتول های سیمی در ضخامت های زیاد استفاده می شود. هر چه بازوها (دسته های) مفتول بر بلندتر باشد قدرت برش آن در سیم، زنجیر و پیچ تا ضخامت 10 میلی متر بیشتر می شود.

قیچی ورق بر

قیچی ورق بر برای برش انواع ورق های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. قیچی ورق بر در سه نوع مستقیم بر، راست بر، و چپ بر وجود دارد.

- قلم چوب بری

قلم چوب بری در تمام مشاغل و کارگاه های نجاری و چوب بری کاربرد دارد. تیغه این قلم ها از جنس کروم وانادیوم مستحکم می باشد و دسته آن پلاستیکی است. به یاد داشته باشید که قلم های چوب بری باید تیز نگه داشته شوند.

بخوانید: ابزارهای دستی و کاربرد آنها در صنایع مختلف

ابزارهای تثبیت کننده

ابزارهای تثبیت کننده، ابزارهایی هستند که برای بستن و محکم کردن لوازم به یکدیگر و یا اتصال مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از ابزارها نیز جزو ابزارهای دستی هستند مانند پیچ گوشتی، آچارآلات و ...

- پیچ گوشتی

بسته به نوع پیچ خود، به دنبال پیچ گوشتی مورد استفاده بگردید. پیچ گوشتی دوسو، چهارسو، ستاره ای و ... انواع پیچ گوشتی هایی هستند که جهت باز و بست پیچ ها و اتصالات می توانید استفاده کنید.
انواع پیچ گوشتی های عرضه شده در فروشگاه اینترنتی جهان ابزار، انواع نیازمندی ها را پوشش می دهد. پیچ گوشتی ها معمولا دارای دسته های پلاستیکی و یا کریستالی است که به طور خاص برای راحتی طراحی شده اند و میله از جنس کروم وانادیوم ساخته شده اند.

- آچارآلات

ما طیف گسترده ای از آچارآلات را برای باز و بست همه نوع پیچ و مهره ها در اختیار داریم. انواع آچارآلات یک سر رینک، دو سر رینک، دوسر تخت به صورت تکی و ست را می توانید تهیه کنید. تمام آچارآلات از جنس کروم وانادیوم سخت و مقاوم ساخته شده و استحکام و دوام بیشتری دارند.
برای دستیابی به حداکثر چفت شدن اتصالات هنگام بستن، لازم است که از آچار سایز مناسب برای مطابقت با مهره ای که محکم یا شل می کنید استفاده کنید. در اختیار داشتن ست و سِری آچارآلات برای اطمینان از اینکه همیشه آچار سایز مناسب را در اختیار دارید بسیار مناسب است.

- آچار فرانسه

آچار فرانسه یا آچار قابل تنظیم دارای آرواره ایی است که می تواند در صورت نیاز باز و بسته شده و باعث انعطاف پذیری بیشتر می شود و به این معنی است که شما نیازی به حمل تعداد زیادی آچار ندارید.

- گیره کارگاهی

برای نگه داشتن موقت وسایل در محل استفاده می شود. به خصوص در کارهای چوبی هنگام پیچ یا چسباندن دو تخته چوب به هم کاربرد دارد. گیره کارگاهی انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1- گیره G

با توجه به شباهت آنها به حرف G، به گیره Gمعروف هستند و در اندازه های 25 تا 150 میلی متر وجود دارند.

2- گیره F

گیره های F در اندازه های 150 تا 900 میلی متر وجود دارند و از وسیع تری برای انجام کارهای بزرگ تر برخوردار هستند و می توان چندین جسم را به طور یکجا در کنار هم قرار در آن قرار داد.

info@jahanabzar.com
۰۴۱- ۳۴۲۴۷۱۷۱ (۸:۰۰ - ۱۹:۰۰)